• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

2017 Hyundai Elantra 2.0 (sprowadzony z USA) prośba o pomoc w doborze oleju

thardy00

Nowy użytkownik
Samochód
Hyundai, Elantra, 2.0
Marka samochodu
Hyundai Elantra
Budżet/ile litrów
Nie znam się na doborze oleju. Jeśli warto dopłacić do czegoś droższego to dopłacę.
Styl jazdy
Silnik
2.0 147 km
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API SM & ILSAC GF-4 (lub wyżej). ACEA A5 (lub wyżej). SAE: 10W-30, 5W-20, 5W-30
Cześć.
Zwracam się do was z prośbą o pomoc w doborze oleju. Auto to Hyundai Elantra 2017 rok. Dane silnika:
"2.0L, 147 HP, 132 lbs-ft Torque, DOHC 4-Cylinder INCLUDED Dual Continuous Variable Valve Timing" (nie tłumaczę na polski żeby czegoś nie pomieszać o_O:D)

W instrukcji producent zaleca olej firmy Quaker State (ciężko z dostępnością w Polsce) o następujących parametrach:
  • API SM & ILSAC GF-4 (lub wyżej)
  • ACEA A5 (lub wyżej)
  • SAE: 10W-30, 5W-20, 5W-30
Jeśli masz chwilę - chętnie poznam Twoje zdanie. Z góry dzięki za każdą pomoc.
Pozdrawiam.
 
Prosty wolnossący silnik dodatkowo ze zmiennymi fazami rozrządu.
Z tego mi się wydaje na wtrysku pośrednim, więc bez ryzyka LSPI.
Dobierać można po normach Europejskiej - ACEA, Amerykańskiej - API i Japońskiej - ILSAC
Lepkość w naszych warunkach raczej 5W30 lub 5W20.

Dobierając po normie ACEA:
Orlen Platinum MaxExpert F 5W30
Total Quartz 9000 NFC 5W30
Castrol Magnatec Start-Stop 5W-30 A5
Typowe spełniające europejską A5/B5 robione pod normy Forda, ale dopuszczone do stosowania przez instrukcję.
lub też
Total Quartz 9000 Energy HKS G-310 5W30 - Nim fabrycznie zalewano auta Kia/Hyundai. Spełnia ACEA A5 jak i amerykańską API SM.


Jeżeli jesteś świadomy braku certyfikacji, to Specol Gold 5W-20 SN/SM/CF - wtedy bierzemy pod uwagę normę amerykańską API SM lub wyższą. Tutaj mamy na forum zarówno analizę świeżego jak i przepracowanego.
Należy pamiętać jedak, że olej nie aprobowany przez API "pączusiem", a jedynie ma deklarację zgodności producenta oleju.

Wszystkie wymienione oleje były analizowane na forum
Przy wymianie co rok/10 000km spokojnie dadzą radę.


Z nie analizowanych masz jeszcze: Total Quartz 9000 Future EcoB 5W20 oraz Petro Canada Supreme Synthetic 5W20 i 5W30.
Również powinny trzymać poziom i się nadać.
 
Proponuję dowolny olej z norma Dexos1 gen2.
To norma oplowska, ale zawsze współistnieje z ilsac gf5, często z A5 oraz API sn RC.
Oleje od najtańszych:
- gm dexos1 gen2 89pln/5L
- Orlen dex1 - ja go mam za 76pln/4L
-motul ecolite 150-190pln
-ravenol dxg cena jak za motula. Może u Ciebie się sprawdzi
- amsoil asl płaciłem 232 za 4.8L.

Oczywiście są inne oleje spełniające normy producenta, ale o tym później.
 
Zwykły Lotos Aurum 5W-30 A5/B5. Ma aprobaty ACEA bo producent jest certyfikowany. Spełnia też normy API.
 
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Nie wiem co wybrać z waszych propozycji, ale spodziewałem się, że będę potrzebował dużo droższego oleju. Jestem zaskoczony. :D
 
No tak. Zwykły Aurum zagubi się w silniku z podwójnym CVVT. Nie będzie wiedział które koło ma przestawić ;)

Tu potrzebny jest bardziej inteligentny olej, np Amsoil OEF 5W30 ma oficjalne API

A tak na serio to ja mam pojedynczy CVVT i Ams OEF będzie moim następnym olejem.
 
Shell Helix Ultra 5w30 też będzie ok, łatwo kupić z pewnego źródła.
 
A jeszcze jedno. Nie wiem jak to jest właśnie, czy zdarzają się w ogóle jakieś podróbki olejów czy mogę śmiało zamawiać gdziekolwiek albo iść do lokalnego sklepu z częściami. Macie jakiś sprawdzony sklep internetowy z olejami? Pytam bo gdy wpisuję te nazwy w Google wyskakuje cała masa różnych sklepów w tym często Allegro (tam jeszcze więcej różnych sprzedawców).

EDIT:
Mam jeszcze jedno pytanko, a nóż ktoś będzie miał jakąś wiedzę na ten temat. Potrzebuję kupić jeszcze jakiś płyn chłodniczy - koncentrat. W instrukcji znalazłem tylko następujący wpis "ethylene-glycol with phosphate based coolant" co w wolnym tłumaczeniu daje nam "płyn chłodniczy na bazie glikolu etylenowego z domieszką fosforanów?" Szczerze mówiąc moja wiedza w serwisowaniu samochodu jest bardzo mała i wolę dopytać zamiast kupić coś kiepskiego. Jeśli ktoś ma wiedzę w tym temacie chętnie przeczytam opinie.

Pozdrawiam wszystkich i dzięki za całą pomoc. Miłej niedzieli.
 
Last edited:
Jeśli chodzi o miejsce zakupu to nie można podawać w "otwartej przestrzeni" na forum. Jak zdecydujesz się jaki konkretnie olej to ktoś coś na PW pewnie podrzuci.

A płyn to ja zakupiłem np taki https://www.ravenol.pl/plyny-i-konc...C-Protect-FL22-Premix-40-C-4014835755956.html
Można też oryginał zakupić w ASO jak zrobił to @Krawiec.diy
1621173675259.png
Tylko w mojej instrukcji nic nie ma o fosforanach więc już taki pewny nie jestem czy u Ciebie będzie to samo.
 
Nie wiem jak to jest właśnie, czy zdarzają się w ogóle jakieś podróbki olejów
Podrabiane są głównie oleje zagranicznych, znanych marek. "Castrol, Valvoline, Motul, Liqui Moly itd."
Natomiast olei krajowych jak Lotos, Orlen czy Specol nikt nie podrabia, gdyż wciąż w mentalności wielu osób
krajowe = złe, zagraniczne = super.
Petro Canada czy Amsoil też raczej nie będą podrabiane z uwagi na znikome zainteresowanie nimi i mały wolumen sprzedaży.
Najbardziej uważałbym przy zakupie, jeśli wybierzesz Totala, Castrola lub Shella.
 
Last edited by a moderator:
Sprawdź w sieci czy Twój płyn ma mieć lub może mieć płyn LLC -A110, jeśli tak to można go nabyć w ASO bądź dobrać jakiś opowiednik.
 
Last edited:
Gdzie to sprawdzić? W ASO po nr VIN?

W instrukcji jest tylko "płyn na bazie glikolu etylenowego do chłodnic aluminiowych". Czy jak rozumiem u @thardy00 "ethylene-glycol with phosphate based coolant". O normach ani słowa.
 
Najlepiej niech na pierwszy ogien idą szukajki w US, co tam sie dobiera i ewentualnie poszukać po opisach jakiś odpowiedników.
Źle się wyrazilem z tymi normami itp. ale jak np szukalem kiedyś do jednego autka to udalo mi się dobrać przy pomocy wojka google inny płyn.
 
Last edited:
@Janciak123
Zastanawiam się właśnie nad Total Quartz 9000 Energy HKS G-310 5W30, ponieważ jak kolega wspomniał może być najbardziej zbliżony do fabrycznego. Jeśli ktoś ma sprawdzone sklepy z olejami to poproszę priv. Co do płynu do chłodnicy chyba faktycznie będę musiał poszukać na forach w Stanach, dzięki za radę.
 
Zbaraniałem trochę z tymi płynami ale ten Hyundai LLC A110 powinien być jak najbardziej ok. Fragment MSDS który już zamieszczałem w innym wątku. Zawiera fosforany.
1621197191498.png
Nie jestem do końca przekonany co do słuszności mojego wyboru tego Ravenola HJC który zakupiłem ale może i on jest ok.

Totala HKS kupisz w sieciówce z linku który zamieścił @Janciak123.
Info na PW
Przez internet czy nawet na znanym portalu.
 
Last edited:
Jeszcze jedno pytanko. Znalazłem ten olej Total Quartz 9000 Energy HKS G-310 5W30 w miarę dobrej cenie na stronie xxx. Gość sprzedaje także na xxx. Kupował ktoś tam może?

Z powodu naruszenia regulaminu nazwy sklepów zostały usunięte. /T.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top