• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

5W40 full saps a 5W40 C3 jakie

Lepiej,to jest pytanie ogolnikowe,
Wszystko zalezy od tego co wymaga dany silnik itp
 
Pakiet ochronny teoretycznie może być bardziej bogaty w oleju full saps ale zwykle będzie to bardziej tradycyjny ZDDP, który dobrze sprawdzi się w starszym silniku. Z kolei pakiety C3 są z reguły lepsze pod bardziej nowoczesne silniki a funkcje ochronne może pełnić np. podwyższona zawartość boru. Ogólnie nie należy się bać olejów C3 i nowoczesnych pakietów w kontekście ochrony silnika.
 
Czyli
Pakiet ochronny teoretycznie może być bardziej bogaty w oleju full saps ale zwykle będzie to bardziej tradycyjny ZDDP, który dobrze sprawdzi się w starszym silniku. Z kolei pakiety C3 są z reguły lepsze pod bardziej nowoczesne silniki a funkcje ochronne może pełnić np. podwyższona zawartość boru. Ogólnie nie należy się bać olejów C3 i nowoczesnych pakietów w kontekście ochrony silnika.
Czyli bez różnicy czy to5w40 a3b4 czy c3 w silniku bez dpf lub w bp ?
 
Może nie bez różnicy bo zależny od konkretnego silnika i konkretnego oleju ale nie należy skreślać oleju C3 jako słabo chroniącego silnik.
 
Np norma BMW LL-01 vs LL-04 na wykresach lubrizol tools wykazuje zero różnic.

Ale tak Tomek napisał powyżej, zależy to od silnika.
 
Back
Top