• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Mannol 7715 504/507 Longlife 5W-30

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Mannol 7715 504/507 Longlife 5W-30

Analiza ufundowana dzięki hojności użytkowników: @plpawzaw , @WujekKunaWarden , @Karakal , @Hubert1 , @sprajt2 , @orzeszpole , @artunero , @jerseyAdmin , @dolomit oraz anonimowym. Serdecznie dziękujemy!

Jakość:

  • ACEA C3
  • API SN
Aprobaty:
  • VW 504/507
Spełnia wymagania:
  • MB-Approval 229.51
  • Porsche C30
  • BMW LL-04
  • VW TL52.195
Strona produktu:


mannol-504507-5w30-pierwiastki.jpg


Opis:
Niewiele ciekawego można powiedzieć o tym oleju. Standardowy jak na 504/507 pakiet dodatków podstawowych, podobny do większości olejów z aprobatą 504/507. Wyróżniki jest w zasadzie jeden: niewielki dodatek molibdenu i boru które mogą służyć za modyfikatory tarcie którymi reklamuje ten olej Mannol, albo po prostu pełnią standardową rolę. Olej, wg MSDS bazuje głównie na grupie III.

Parametry fizyczne podobne do innych olejów tego typu. Z racji posiadania oficjalnej aprobaty dla normy VW 504/507 może być stosowany w czasie trwania gwarancji, ale to w zasadzie tyle.

Zdjęcia opakowania:
20230907_173024.jpg 20230907_173030.jpg 20230907_173039.jpg
 
Jak zwykle prosimy o mrożenie :)
Lepkości dosyć niskie jak na 504/507, w porównaniu z kartą fabryczną to "rozcieńczony" ;)

Tak czy siak, Aurum C3 czy 504/507 dla mnie pewniejszy.
 
"bardzo niska" lepkosc w 100st jak na olej 504/507. Z tego, co kojarze, to konkurenci najnizsze wartosci maja na poziomie 11,2.
A znowu lepkosc w 40st wyglada jak dla 0W w tej klasie.
To raczej taki 0w30...., a co najciekawsze, to mannol ma jeszcze w ofercie 0W30 504/507....🤔

received_270290882206673.jpeg

No i jeszcze najwazniejsze, nijak maja sie te lepkosci do podanych w oficjalnych specyfikacjach tego oleju....
 
Last edited:
W końcu „synteza premium”.
Może faktycznie kładą tego estru dużo 🤔
 
Typowy średniak za małe pieniądze, jak to Mannol.
 
Dla mnie to taki olej c2 5w30 jak total ineo ecs czy castrol SS jeśli chodzi o lepkości.
 
W końcu „synteza premium”.
Może faktycznie kładą tego estru dużo 🤔
Ale rozjazd miedzy wynikami z labo, a tymi ze specyfikacji jest mozna powiedziec "wysoki".
Specyfikacja dla
40 st to 71,6, a dla 100 st to 11,9

Tymczasem z labo
Dla 40 st 59,5, a dla 100 st 10,4

Moze ten ich 0W30 i 5W30 to ten sam olej rozlewany do dwoch butli?
 
Albo robią jeden przepis na 5w30 pod różne aprobaty jak Lotos Aurum
 
I następnie kłamią w specyfikacji....?

Cieszę się, że się koledzy dorzuciliscie do tej zbiórki i również głosowaliscie.
Dzięki niej nie będę już nawet miał myśli, zeby sobie przetestowac taki olej że stajni mannol w swoim silniku.
 
Dlaczego mieli by kłamać, jeśli by spełniał normy można lać w różne opakowania.
🫣tak tylko gdybam.
Post automatically merged:

Jakby co to mam butelkę jeszcze nie otwartą 5w30 c2 z normą psa Mannola
 
Nie wiem. Oni podaja specyfikacje w karcie rozniaca sie o 17% od tego, co wyszlo w labo.
 
Tak, ale ta lepkosc w 100st, to najnizsza, jaka jest wsrod naszych analiz na oilclubie dla olejów 504/507. Wiec cos na rzeczy jest z tym Mannolem.
Jakie widelki ma vag dla oleju 504/507 w 100st? Bo ja widzę, ze cala reszta obraca sie w wyniku okolo 12.
 
Trzeba zapytać aktora Hołowczyca co siedzi w tym Mannolu i dlaczego jest taka niska lepkość? ;)
Z drugiej strony ma aprobaty więc to jest na plus.
 
Back
Top