• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

'96 BMW E36 M52B25 (2.5 R6 170 KM) Liquefied Petroleum Gas

Karopir

Użytkownik
Marka samochodu
BMW Serii 3 323i
Budżet/ile litrów
Wchodzi 6.5 l, zwykle kupuję 2x 4l. 200 zł max
Styl jazdy
Silnik
M52B25, LPG, chłodniejszy termostat
Data produkcji
1996
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Required quality: API SH, API-SH/CD, API-SH/CE
Jaki olej masz obecnie
Total Quartz 9000 Energy 5W40
Zbliża mi się wymiana w touringu. Obecnie jest Total Quartz 9000 Energy 5W40, biorą pod uwagę tylko oleje o takiej lepkości. Wymiana oleju co 6000 km. Kilka razy w roku jadę nim w trochę dłuższe trasy. Zwykle oprócz wyjazdów jeździłem nim też po mieście, ale teraz mam drugie auto tylko do miasta, więc ostatnio robię jednego dnia około 20-30 km po mieście raz na dwa tygodnie.
 
Zrob zdjecie jak wyglada po odkreceniu korka. Bo wychodze z zalozenia, ze wymagane jest czyszczenie ? Opierajac sie o Twoj wpis w temacie plukanek.
 
@poziom1989 to nie to auto, mam 2x E36. W tym silniku za wiele nie widać po odkręceniu korka, bo jest plastikowa osłona. W silniku nie spodziewam się jakiegoś wielkiego brudu, bo ostatnie wymiany oleju były po takim dystansie: 4000 km, 6000 km, 6000 km i ostatnio była zastosowana płukanka liqui moly.
View attachment 5491
 
Lotos Syntetic Plus 5w40, 8l można kupić za ok 100-110zł. Czy to będzie Lotos czy Total nie ma znaczenia, u ciebie robotę robią wymiany co 6000.
 
Ogólnie to Total sprawdza się w tym silniku, nie mam mu nic do zarzucenia. Parę wymian wcześniej był do niego zalewany Valvoline Synpower 5w40 i Elf Evolution NF 5W40. Szczerze powiedziawszy to silnik na każdym z tych olei pracował prawidłowo. Ogólnie w tym aucie zlewany olej zwykle jest dość czysty. Totala wybrałem, bo miał w tej cenie dość wysoki TBN w karcie. Dopiero po lekturze tego forum dowiedziałem się, że to nie jest najważniejszy czynnik. Zastanawiałem się również nad Eurolem Super Lite 5W40, ale czy on będzie w stanie zabłysnąć przy takich interwałach? Myślałem też o archoilu 9100, ale czy to nie jest już przerost formy nad treścią? Polskie oleje w tym zestawieniu są mile widziane, ale jeżeli ktoś poda jakąś inną ciekawą propozycję to do 200 zł chętnie w ramach eksperymentu ją przyjmę.
 
Ciekawa w ramach eksperymentu? 5w40 do ciężarówek (SHPD), np Orlen Ultor.
Dostać 8l może być wyzwaniem bo tylko Mobil Delvac1 widzę w pojemnikach 4l i to wyjdzie około 250 zł.
Możesz spróbować kupić z beczki (hm... beczka....) w serwisie TIR/maszyn.

Pozdrawiam,
 
Lotos + 200ml AR9100 zmieści się w budżecie. Wtedy wychodzi ok 32ml/L dodatku (zalecane 35/L), wg Wlyszkow minimalna ilość AR to 20ml, więc dawka wydaje się ok i spełni swoje zadanie.
 
@rob_roy faktycznie ciężko znaleźć chyba taki olej w opakowaniu mniejszym niż 20 l, a że jestem trochę leniuszkiem to mi się nie będzie chciało szukać.
@tkm pytanie tylko czy faktycznie warto?
 
U mnie silnik nieco się wyciszył, temperatura oleju (mam wskaźnik) też jest niższa niż przy takich samych warunkach (temp. zew, obciążenie silnika) ale bez AR9100. Wg deklaracji producenta specyfik powoduje powstawanie warstwy ochronnej na metalu, co przekłada się na zmniejszenie tarcia i ochronę powierzchni. Na polskiej stronie chwalą się testami/bardzo dobrymi rezultatami, nawet ze zwykłym olejem bazowym (bez żadnych dodatków).

Ja stosuję, bo produkt jest już długo na rynku i został przebadany, więc jakieś zaufanie mam. Oczywiście każdy robi jak uważa, niektóre osoby tutaj nie stosują dodatków (pewnie większość), bo wychodzą z założenia, że producent oleju dostarczył wystarczająco dobry produkt i nie trzeba go tuningować.
 
Bierz na początek lotosa 5w40 będziesz pan zadowolony .
Ka miałem w 1.8t i byłem zadowolony z pracy silnika
 
Zależy jak bardzo leży. Lotosów jeszcze nie lałem ale zakładam po analizach, że jakość podobna jak Orlenowskich więc do cywilnego użytku... która butelka ci się bardziej podoba :D Teraz mam w silniku Meguina i szczerze - różnic na oko i ucho między nim a Orlenem nie widzę. Więc między Lotosem i Specolem raczej też nie zauważysz.
 
@jerseyAdmin mój silnik jest dużo mniej wymagający i jeszcze stosuję dość krótkie interwały, więc nic złego się nie stanie. Jak będę miał jakieś uwagi co do pracy silnika na tym oleju to może się skuszę na dolanie 9100 i zobaczę czy coś się zmieni. Jak na razie to chyba najwięcej ten silnik w moich rękach jeździł na Totalu, zobaczymy czy będzie jakaś różnica na lotosie. Może potem Qualitium? 🤣
 
Back
Top