• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A3 8l 1.8T + LPG.

Q4Z

Użytkownik
Marka samochodu
Audi a3 8l
Budżet/ile litrów
100/ ~4l
Styl jazdy
Silnik
1.8T AGU ~170km (150km)
Data produkcji
1998
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Shell helix ultra 5w40
Jaki olej możecie polecić do tego silniczka? Codziennie 7+7km czyli olej niedogrzany + w weekendy jakieś dłuższe jazdy, co drugi weekend 450km autostradami. Konsumpcja oleju na poziomie ~1L na 10kkm. Zastanawiam się nad eurol super lite 5w40 lub dołożeniem troche funduszu do meguin 0w40. Licze na rady :)
 
Myślałem jednak nad czymś " grubszym " z racji na długotrwałą jazde autostradową. Niestety nie znam temperatury oleju ponieważ nie posiadam czujnika. Shell jest dopiero pierwszy interwał ( gdy zacząłem czytać forum), wcześniej był motul x-cess 5w40, a jeszcze wcześniej 2x motul synergie 6100+ 10w40
 
@Q4Z jakie planujesz interwaly? Uwzględniając Twój budżet to głównie oleje HC, lepkość SAE 0W-40 lub 5W-40, tutaj bym brał pod uwagę znanych producentów np. Total, Gulf itd. Albo pozostać przy Shell.

Jeżeli Ci zależy na PAO to ewentualnie nieco dołożyć i kupić Meguin.

Czysto pod korkiem?
 
Pod korek musze zerknąć dokładniej, nie przyglądałem się nigdy :D Interwały odkąd mam auto (60kkm) to 10tysięcy czyli około 5-7 miesięcy.
 
Codziennie 7+7km czyli olej niedogrzany
Myślałem jednak nad czymś " grubszym " z racji na długotrwałą jazde autostradową.
to masz długotrwałą jazdę autostradową, czy codziennie niedogrzany silnik? Shell sobie bez problemów poradzi na autostradzie, dlaczego miałoby być inaczej?

Interwały odkąd mam auto (60kkm) to 10tysięcy
i bardzo dobrze.

do meguin 0w40
gorąco polecam. Ja ogólnie polecam do silników uturbionych oleje o niskim wskaźniku CCS. Meguin 0W40 będzie idealny.
 
@Zielony34 codziennie Kolega robi dystanse 2x 7km i wtedy olej niedogrzany, a co dwa tygodnie robi trase autostrada 450km i wtedy jest normalnie :)
 
Last edited by a moderator:
Wychodzi na to, że musze zalać AR2820 czyli jednak zabraknie funduszy na meguina. Myślicie, że wyżej wymieniony eurol da rade przez lato? Potem ewentualnie na następną zime by wpadł meguin :)
 
Myślicie, że wyżej wymieniony eurol da rade przez lato? Potem ewentualnie na następną zime by wpadł meguin
a dlaczego miałby nie dać? Dlaczego silniki nie zacierają się na olejach 0W20 jeżdżąc latem? Oczywiście, że da radę. Do płukanki długodystansowej dobry jest 10W40. Możesz wlać Totala 7000 [bez energy] 10W40 + Płukanka AR 2820.
 
W tym wypadku zalecam lepkośc 5W40 lub nawet w lecie 5W50. I częsta wymiana. Olej nie musi byc super w tym silniku ale musi trzymać parametry. Regularnie wymieniany Eurol Super Lite 5W40 da radę. jak Meguin to Super Leichtlauf 5W40 - lepszy ale też sporo droższy. Niewiele drożej od Meguina jest z kolei Extreme AMG 5W40, który jest jeszcze lepszy. 10W40 stanowczo odradzam, chyba, że w lato i na krótki interwał.
 
Nie denerwujesz, tylko sam jestem ciekaw. Stosujac taki olej nic nie osiagniesz w tym przypadku. Dlatego optymalnie wedlug mnie to SAE 0W/5W-40.
 
10W40 stanowczo odradzam, chyba, że w lato i na krótki interwał.
o to mi właśnie chodziło - lato + płukanka długodystansowa i interwał tak z 8-10 tysięcy.
 
Back
Top