• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A5/B5 z normą Ford M2C913-D a A5/B5 z normą VOLVO VCC 95200377

  • Thread starter Deleted member 95414
  • Start date
D

Deleted member 95414

Gość
Witam wszystkich,
chciałbym dowiedzieć się coś więcej o tej konkretnej specyfikacji. Jaka jest różnica między tymi dwiema normami? Jedyne co wiem, to to, że różni się lepkością zimową i jedna z nich (jeśli dobrze rozumiem) przeznaczona jest dla starszych silników Forda a druga dla nowocześniejszych silników Volvo, ale odnośnie składu, pakietu dodatków czy użytych baz, to nic mi nie wiadomo jeśli chodzi o różnice. Może ktoś, kto wie może wyjaśnić.
 
Obydwa oleje są do silników z tego samego okresu produkcji.
Zestawiając ze sobą np. Texaco Energy 0W30 z normą Volvo i Texaco Energy 5W30 z normą Forda, to wg. PDS nie różnią się w zasadzie...niczym 😅.
Patrząc na dostawcę olejów OEM, czyli Castrola, do Forda jest Magnatec A5 5W30, do Volvo jest EDGE A5/B5 0W30, obydwa to HC, od podstawowego A5/B5 obydwa odróżnia w zasadzie tylko TBN >10 i dodatek Molibdenu w przypadku Magnateca i Tytanu w przypadku EDGE. Każdy inny "zamiennik", tak samo jak w przypadku 913, będzie zwykłym A5/B5, tylko w lepkości 0W30, kosztującym, nie wiedzieć czemu, 1/3 więcej ;)
 
A cena nie wynika z użycia innych baz o większej płynności w niskich temperaturach?
 
Last edited by a moderator:
Back
Top