• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

A6 c6 3.0 tfsi

PiotrL

Użytkownik
Samochód
A6 c6 3.0 tfsi
Marka samochodu
Audi A6 c6
Budżet/ile litrów
300
Styl jazdy
Silnik
3.0 tfsi
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
5w50 vr1
Czesc

Potrzebuje dobrać olej do mojego 3.0 tfsi. Chip na 400 koni.

Od 3 lat zwiększalo mi się zużycie oleju od litra na 10kkm do obecnie 1l na 2kkm, lub 1l na 1kkm przy prędkościach autostrada+ :)

Wcześniej jeździłem na 5w40 motul, lm.
Jak zaczął brać więcej, zmieniłem na valvo 5w50, i początkowo brał mniej, potem wróciło do normy.
Mysle, że tym razem zrobię płukankę i zaleje coś innego. Pytanie jaką płukankę i oliwę polecicie.
Przebieg 195kkm.
 
Najwieksza głupotą jaką zrobiłeś było zwiększenie lepkości.. moim skromnym zdaniem .. płukanka Oilem Relasetech będzie odpowiednia. Rozumiem, że bucior często w podłodze? 😁 te silniki lubią bardzo Millers CFS ;-) Ravenol SSL też będzie dobrym wyborem
 
Zbyt duze zuzycie oleju, najpierw wyplukac solidnie, jak nie pomoze trzeba bedzie glebiej przyczyny szukac. Lecz tutaj raczej przyczyna mechaniczna itp.
 
Last edited by a moderator:
Te silniki nie mialy wady olejowej, stąd nadzieja, że to nie pierścionki :). Tak mi polecono 5w50, czyli zalać 5w40 teraz?

Bucior nie w podlodze, wiem że zawsze mogę depnac :) na autostradzie 160 180 max.
 
obecnie 1l na 2kkm, lub 1l na 1kkm przy prędkościach autostrada+
Bucior nie w podlodze, wiem że zawsze mogę depnac :) na autostradzie 160 180 max.
Wycieków brak? Turbo sprawne? Bo jeżeli nie a jazda nie jest ostra to jest to duży pobór - a takie przepalanie oleju szkodzi też katom, więc jeżeli to tylko zalepione nagarem pierścionki to spróbowałbym płukania silnika wieloetapowego. Do starego oleju AR2820 do 1h z podnoszeniem obrotów co jakiś czas, potem zmiana filtra oleju i oleju i wlałbym Oilem i powtórzył operację, a potem znowu nowy filtr i AR2300 z 5w40 HC i na długi dystans płukanie - nawet 10 kkm z obserwacją bagnetu odnośnie stanu i klarowności. Generalnie imho taki pobór to kwalifikacja do tego aby do silnika zajrzał mechanik.
 
Spróbuj tego co radzi mój Przedmówca. Jak nie pomoże to szukaj bardziej "technicznej" przyczyny poboru oleju. Docelowo w tym wypadku dobre 5W40 naPAO -syntetycznej bazie i z nie przesadnie wysokimi popiołami będzie optymalnym wyborem.
 
Wycieków brak? Turbo sprawne? Bo jeżeli nie a jazda nie jest ostra to jest to duży pobór - a takie przepalanie oleju szkodzi też katom, więc jeżeli to tylko zalepione nagarem pierścionki to spróbowałbym płukania silnika wieloetapowego. Do starego oleju AR2820 do 1h z podnoszeniem obrotów co jakiś czas, potem zmiana filtra oleju i oleju i wlałbym Oilem i powtórzył operację, a potem znowu nowy filtr i AR2300 z 5w40 HC i na długi dystans płukanie - nawet 10 kkm z obserwacją bagnetu odnośnie stanu i klarowności. Generalnie imho taki pobór to kwalifikacja do tego aby do silnika zajrzał mechanik.
To kompresor, nie turbo.
Wyciekow brak, poci się delikatnie, ale nie kapie nawet. Nie ma śladów oleju pod spodem.

OK, spróbuję taki proces i zobaczymy. Jak nie to otwieramy pacjenta.
 
Wycieków brak? Turbo sprawne? Bo jeżeli nie a jazda nie jest ostra to jest to duży pobór - a takie przepalanie oleju szkodzi też katom, więc jeżeli to tylko zalepione nagarem pierścionki to spróbowałbym płukania silnika wieloetapowego. Do starego oleju AR2820 do 1h z podnoszeniem obrotów co jakiś czas, potem zmiana filtra oleju i oleju i wlałbym Oilem i powtórzył operację, a potem znowu nowy filtr i AR2300 z 5w40 HC i na długi dystans płukanie - nawet 10 kkm z obserwacją bagnetu odnośnie stanu i klarowności. Generalnie imho taki pobór to kwalifikacja do tego aby do silnika zajrzał mechanik.
A jaki konkretnie olej dać z tą 2 płukanką? I docelowo?
 
Do płukania tego postojowego - najtańszy 5w40 jaki masz dostępny. Na długi dystans z tą płukanką AR2300 podobnie - Lotos/Specol/ Total/Shell/Motul Xcess - bo widzę że też w dobrych cenach jest za 5L. Na postojowym dokładnie zlewać stary olej, żeby jak najwięcej syfu zeszło. Jak zrobisz długi dystans wróć z informacjami jak poszło i pociągniemy temat dalej.
 
Hej
Sprawdź w instrukcji użytkowania, jakie masz dopuszczalne ilości zużycia oleju dla swojego motoru.
Pobory, sprzed roku, w mojej w A6 C6 2.4 MPI + lpg, to ok 200 ml/1kkm.
Instrukcja dopuszcza 500 ml/1kkm.
Za radą kolegów z forum zastosowałem AR2300, i obecnie na Ravenolu VST USVO 5W-40, popija 100 ml/1kkm, o czym niebawem napiszę w swoim wątku.
Oczywiście w Twoim aucie, ilość może być inna. Np w Audi A3 motor 1.6 MPI rocznik 2000, instrukcja dopuszcza 1000ml /1kkm !!
Nie ma błędu w tekście, ale przy takich ilościach, to żadne pocieszenie...
Screenshot_20191013_180758.jpg


Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
 
Do płukania tego postojowego - najtańszy 5w40 jaki masz dostępny. Na długi dystans z tą płukanką AR2300 podobnie - Lotos/Specol/ Total/Shell/Motul Xcess - bo widzę że też w dobrych cenach jest za 5L. Na postojowym dokładnie zlewać stary olej, żeby jak najwięcej syfu zeszło. Jak zrobisz długi dystans wróć z informacjami jak poszło i pociągniemy temat dalej.
OK, czyli tak.
Ar 2820 na stary olej. Potem daje nowy filtr i nowy olej, zalewam oilem, i finalnie nowy filtr i olej z ar2300.
10kkm pewnie mi chwilę zajmie. Pytanie co robić w trakcie testu jak będzie brał. Dolewać oleju razem z ar2300?
 
Płukanka zrobiona, w trasę zalany na stan. Po zrobieniu 700km krzyczy żeby dolewac..

Zatem płukanka nawet pogorszyła sytuację, pytanie jakie wnioski można wyciągnąć na tej podstawie? Pierścionki czy np uszczelniacze zaworów?

Czas na test kompresji?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Masz w srodku AR2300? Wg mnie dolewaj jeszcze przez 2000 km jezeli trzeba, zobaczymy czy sytuacja się ustabilizuje. Jeżeli nie to już tylko mechanika.
 
Back
Top