• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ACEA A1 A3 oraz A5

mm8255

Użytkownik
Samochód
civic
Mam pytanie o te normy, jak to jest w odniesieniu do silników hondy np.18 które nie mają turbosprężarek itp. Która z tych norm najbardziej odpowiada silnikowi np. 1.8?
Czy to prawda ze oleje A5 mniej chronią silnik niż A3? W instrukcji mam napisane stosuj oleje A1 A3 lub A5...
 
tak mniej chronią silnik A5 niż A3 , posiadam 2 hondy 1,5 i 2,0 w IO jest i A5 i A3 , masz do wyboru czy chcesz być eco mniej spalić czy chronić silnik A3 HTHS powyżej 3,5, czy jeżdzisz normalnie czy lubisz dać w palnik.
 
30 lat różnymi hondami od nowości szt.6. Jakie mam Ci dać dowody .
 
Analizy oleju , analiza analizą te same przebiegi , ten sam silnik , ten sam styl jazdy , tak samo zużyty silnik , pomyśl , analiza jest wiarygodna na tym samym , ten sam silnik itd.
Post automatically merged:

nic nie ma lepszego jak nie podrobiony olej , wymieniony w czasie od stylu . przebiegów jazdy , żaden olej od 0W30 do 5W40 nie zobi Ci nic złego jeśli będziesz wiedział do czego jest , masz eco i ochrone .
 
Sam napisałeś że A3/B4 jest naj do tych silników więc trzeba to czymś poprzeć tym bardziej że producent już od dawna do całej gamy silnikowej zalewał/zalecał oleje niskiej lepkości:

1579996977910.png


więc jestem ciekaw skąd takie przeświadczenie. Te 30 lat nic mi nie mówi, bo Hondami (różnymi) jeździłem naście i lałem A1/A5 i nie było żadnych problemów, w tym do R18 z LPG. Mi wystarczyło ok. 2 lat aby zrobić dwie UOA porównawcze na tym samym silniku z innymi lepkościami i HTHS a wyniki są obok w dziale.
 
Ekologia normy spalin już są oleje 0W8 , tabele masz japan w eu nie było tak szybko ,uoa Twoje poczytam , ile jeżdziłeś na silnikach, zrozum kierunek do olei niskolepkościowych przez eco , silnik ma mieć normy, producent się nie martwi czy przejedziesz 500 tys. na gwarancji tyle nikt prawie nie zrobi , ma mieć norme nie wyjedzie z fabryki , era dobrych aut końcówka w eu bynajmiej.
 
Jasne, a5/b5 do niczego sie nie nadaje. U mnie na amsoilu a5/b5 jezdzilem trasy z gazem w podlodze, auto widzialo odcinke kilkanascie razy dziennie, a przed samym pobraniem oleju do analizy robilem jeszcze kilkanaście pomiarów 100-200 100-230 pod rząd, na oleju rozcienczonym paliwem z 5w30 na 5w20. Takze wedlug twojej terorii, to powinienem juz kawalki panewek z miski wyciagac, a analiza wyszla bardzo dobra.
 
To wkleję jeszcze jedną ;)

oilchartHonda.gif


i jak chcesz możemy dalej gadać o tym ale już bardziej merytorycznie ok? Bo to forum nie jest forum Civic ;)
 
30 lat różnymi hondami od nowości szt.6. Jakie mam Ci dać dowody .
Tutaj najlepszym rozwiazaniem potwierdzajacym skutecznosc poszczegolnych srodkow smarnych bylo by po prostu rozebranie silnika, nastapnie weryfikacja konkretnych elementow pod katem zuzycia.

Analizy zuzyciowe to dobre narzedzie sprawdzenia pod katem wydajnosci oleju tzn. pogladowe.
 
... Bo to forum nie jest forum Civic ;)
Ubiegłeś mnie ...

@gonzo, @mm8255, radzę mniej civicforum.pl i teorii rambo7 i Grzechu.
Wg nich "im wyższa lepkość, tym lepsza ochrona", więc najchętniej nakazaliby używanie 20w60 "wzmocnione" motodoktorem.

Tymczasem Honda i Toyota najwcześniej zalecali oleje o lepkościach 0w20 do swoich silników, bo najzwyczajniej dostosowali konstrukcje do takich parametrów.
Nie dalej jak w tym tygodniu, pojawił się post, jak to Prius przejechał ponad 800 tys km na OEM'owym 0w20: https://www.oil-club.pl/index.php?threads/toyota-yaris.643/post-18919

Coś więcej potrzebujesz?
I jeszcze jedno, jak chcesz jeździć na olejach o wyższych lepkościach, to jeździj.
Będziesz spokojniejszy, bo akurat Honda daje do wyboru od 0w20, po 5w40 (jak nie wyższe lepkości), klasy A1, A5, A3, to samo z normami C.

Do wszystkiego trzeba podejść z głową.
Mi też się w głowie nie mieści, jak silnik może pracować na oleju z HTHS 2.6, gdzie HTHS wody (H2O) wynosi 1.8!
 
Kręcą sie też z produktami w okolicach 1.8 ;)
Przy jakiej temp. dla wody mierzyłeś?
 
Nie namówisz mnie, no way.
Nie mówiłeś że LTLS masz na mysli ;)
 
Przecież woda nie wytrzyma 150C, żeby HTHS zbadać :D
 
Więc wyobraź sobie moje zaskoczenie jak podałeś wynik :D
Prawie, ale tylko prawie... wytrzeźwiałem!
 
Tu bardziej chodzi o pokazanie w jakich warunkach oleje pracują i co się z nimi dzieje w silniku.
Inaczej tego wyobrazić sobie nie potrafię.
 
Jasne, a5/b5 do niczego sie nie nadaje. U mnie na amsoilu a5/b5 jezdzilem trasy z gazem w podlodze, auto widzialo odcinke kilkanascie razy dziennie, a przed samym pobraniem oleju do analizy robilem jeszcze kilkanaście pomiarów 100-200 100-230 pod rząd, na oleju rozcienczonym paliwem z 5w30 na 5w20. Takze wedlug twojej terorii, to powinienem juz kawalki panewek z miski wyciagac, a analiza wyszla bardzo dobra.
Nie pisałem a5 b5 że się nie nadaje , dyskusja który lepszy A3 czy A5 , to zależy od sposobu użytkowania , sam teraz mam zalane w obu hondach amsoil SS, w jednej 5w30 w drugiej 0w30 , jest zima , poniżej tego SAE nie zejdę.
 
Wg teorii o której pisałeś ze A3 jest lepsze było zejść tylko z lepkością bo teraz masz nie tylko niższą lepkość ale i niższy hths a to ze jest zima nie ma znaczenia ;)
 
Back
Top