• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

ACEA A1 A3 oraz A5

Wg teorii o której pisałeś ze A3 jest lepsze było zejść tylko z lepkością bo teraz masz nie tylko niższą lepkość ale i niższy hths a to ze jest zima nie ma znaczenia ;)
Ma znaczenie w zimie lepsza płynność zarazem niższa lepkość podczas rozruchu gdzie największe zużycie silnika , poczytaj te żródła które dla mnie są miarodajne , 0/5W40 kto daje po garach dla tych naj i silniki starszej generacji .https://540ratblog.wordpress.com/
 
Wysłać mod./admin. po nauki o lepkościach na jakiegoś bloga...
Tja....
 
@murgos widzę tu nie zrozumienie podstawowych wartości zimowych oleju takich jak CCS/MRV czy PP i mieszanie tego z HTHS ;)

Ma znaczenie w zimie lepsza płynność zarazem niższa lepkość podczas rozruchu gdzie największe zużycie silnika

Nie ma znaczenia w kontekście HTHS - to zupełnie inna sprawa. Jeżeli byłbyś konsekwentny to zmieniłbyś lepkość oleju a nie klasę ACEA ( bo piszesz że A3 lepsze) na 0w30 A3 na dobrych bazach gdzie masz świetną płynność od samego rozruchu i bardzo dobre parametry "zimowe". I jeszcze jedna rzecz, kto mi zabroni w zimie jeździć do czerwonego pola ;)
 
dobra a co z C3? wszedzie piszą ze do hondy nie nadaje sie olej z oznaczenmiem C3 a niestety 5w30 to 70% to c3
 
na forach civic klub civic jakies tam inne pisza zeby szukac oleju tylko i wyłącznie A3 a1 lub a5 jak olej jest tez c3 to juz nie powinno sie go lać do hondy
 
Nie ma znaczenia w kontekście HTHS - to zupełnie inna sprawa. Jeżeli byłbyś konsekwentny to zmieniłbyś lepkość oleju a nie klasę ACEA ( bo piszesz że A3 lepsze) na 0w30 A3 na dobrych bazach gdzie masz świetną płynność od samego rozruchu i bardzo dobre parametry "zimowe". I jeszcze jedna rzecz, kto mi zabroni w zimie jeździć do czerwonego pola ;)
[/QUOTE]
Zauważyłeś że czym większy HTHS tym większa lepkość /mniejsza płynność niskotemperaturowa , rośnie ciśnienie spada przepływ.
 
Bardzo dobry artykuł poznawczy sam go cytuję wiele razy.
Oleje C3 są olejami do nowoczesnych układów katalitycznych zarówno benzynowych jak i diesla. Bardzo często te oleje zawierają w sobie wiele norm producenckich, a te z kolei są wymagające choćby MB 229.51 i VAG 504.00/507. W związku z tym te oleje są bardzo nowoczesne pod kątem (ich czystości) oraz pakietu dodatków (choćby nowa seria). Natomiast pisaliśmy tu wiele razy, że lejemy to co zaleca producent w pierwszej kolejności, natomiast jeżeli producent zawiera w manualu A3 (HTHS 3,5>) to oleje C3 wpisują się w ten zakres (manual o tym nie pisze) , ale różnią jak pisałem wyżej choćby pakietem dodatków, co nie znaczy że nie można go zalać.
 
Zgodny z instrukcją hondy w zależności który rocznik , do roku 2018 0W20 hondy , lub inny 0/5W30 A1,B1,A5,B5,A3,B3 masz instrukcję?
 
Akurat będzie, bo normie D1g2 zwykle towarzyszy ILSAC GL5 i API SN Plus/SNRC ;)

EDIT
Do 2018r będzie OK, po juz nie zgodnie.
 
Zresztą, sam oceń.
Amsoil ss chyba u mnie zagości za 9 tys km ...
 

Attachments

  • 20200126_135939.jpg
    20200126_135939.jpg
    1,6 MB · Odwiedzin: 319
  • 20200126_140306.jpg
    20200126_140306.jpg
    1,1 MB · Odwiedzin: 312
Back
Top