• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Shell Advance Ultra 4T 10W40

wszystko o produkatach Shell

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Shell Advance Ultra 4T 10W40

Analiza ufundowana przez: @DaroZS , @Maro99 , @Triumphator , @siapek , @kawis , @Hubert1 , @ozzy1979 i wielu innych. Serdecznie dziękujemy.

Jakość:
  • API SN
  • JASO MA2

Strona oleju:



shell-4t-10w40-pierwiastki.jpg


shell-4t-10w40-ir1.jpg


shell-4t-10w40-ir2.jpg



Opis:
  • Olej spełnia kryteria dla SAE40 (12,5-<16,3 cSt), lepkość kinematyczna w 100⁰C plasuje się w środkowej części zakresu
  • Indeks lepkości 165, bardzo dobra, wysoka wartość VI, olej zachowuje się stabilnie w szerokim zakresie temperatur
  • Pakiet detergentów oparty o wapń, minimalny, w zasadzie pomijalny poziom magnezu. Poziomy fosforu i cynku standardowe, stosunkowo niskie, ale mamy za to bor pełniący rolę dyspergatora i prawdopodobnie dodatku przeciwzużyciowego, wraz z solidną dawką molibdenu jako dodatku ograniczającego tarcie, poprawiającego ekonomię i mającego pozytywny wpływ na działanie motocyklowych przekładni niezsynchronizowanych
  • TBN: 9.1 wysoki poziom, zapewnia dobrą odporność na zakwaszenie oleju
Baza:
Jak na Shella przystało, olej oparty w pełni na bazach GTL.

Podsumowanie:
Olej oparty o bazy GTL, spełniający najwyższe wymogi jakości. Analiza praktycznie 1:1 pokrywa się z kartą danych technicznych, co świadczy o stabilności i powtarzalności procesu produkcji. Ze względu na wysoki poziom molibdenu, olej powinien mieć dobry wpływ na działanie niezsynchronizowanych motocyklowych skrzyń biegów.

Jest to świetny olej, w bardzo dobrej cenie.

Oleje z serii Advance Ultra 4T są olejami OEM motocykli Ducati.

Opakowanie:
20220421_140145.jpg 20220421_140152.jpg

Po 24 godzinach w lodówce:
20220421_140211.jpg 20220427_164921.jpg
 
Last edited:
No! Najlepszy prezent na Święta. Dzięki!
 
Widac na FT-IR, ze stosuja do tego przepisu inny typ detergentu, bo brakuje wyraznego sygnalu przy ca. 1230 cm-1. A z reguly oznacza Succinimide.
 
Można jeszcze zauważyć, że Niemcy kilka dni przed nami zrobili analizę 15W50 i obydwa oleje są na takim samym pakiecie dodatków, obydwa są w pełni na bazach GTL.
Myślę, że warto też jeszcze wspomnieć o czymś, o czym wspominał m.in. @wlyszkow. Niższy poziom ZDDP i spora dawka Mo, mają dobry wpływ na łańcuch rozrządu. Co w motocyklach jest całkiem istotnym elementem, biorąc pod uwagę dość jednak krótką ich żywotność.

Dla porównania Castrol, Motul i w sumie większość konkurencji, ZDDP ma na poziomach 1000-1200 ppm, przy Mo na poziomie 30-50 ppm. No i oleje serii Power1 Racing (które mimo wszystko bardzo sobie chwalę), czy 7100, to nadal VHVI, jeden z małym dodatkiem PAO, drugi z promilem estrów.

W sumie takim godnym konkurentem dla Shella, uznał bym oleje Liqui Moly, mające bardzo fajne pakiety pod API SN PLUS, a seria Race to oleje 100% PAO. Tylko...jak na LM przystało, podstawowy 10W40 Street to obecnie koszt rzędu 180 zł/4 l, o serii Race nie będę nawet wspominał. Także nadal, cena - jakość przerażająco po stronie Shella.

Oleje nie mogą być złe, bo jak to się w pewnych kręgach mówi "jeżeli Ducati pracuje na czymś dobrze, to musi być to naprawdę dobre" 😄
 
Last edited:
Z ciekawości - skąd teraz wiadomo, że to baza GTL? W poprzednich analizach shella pojawiały się wątpliwości czy dany produkt to HC czy GTL.
 
Deklaracja producenta.

Ale podejrzewam kilka obszarów, ale zawsze można zlecić FTIR tutaj.
 
Może zrobimy analizę LM 1oW40 Race? Kto chętny?
 
Załóż stosowny temat i poddaj go głosowaniu.
 
Tak, jedyna różnica jest w mieszaninie olejów bazowych gr. IV, mogą stosować nawet mPAO w małym stężeniu. Dobre do mixu.
 
Tak, w lepkości 10W40
jak wpisałem w internety to wyskoczył iparts.pl
Post automatically merged:

pozostaje do porównania zrobić analizę najbardziej popularnego w Polsce Motula 5100 4T.
 
Dodałem opakowanie i zdjęcia z mrożenia :)
 
Klarowność zachowana😀
 
Właśnie odebrałem paczkę z tym olejem w wariancie 15w50. Jutro zalewam
 
@siapek Podobno pakiet ma podobny jak 10W40. Sam będę zaraz zamawiał z 4 litry 10W40 do Fazera, bo ceny tylko w górę idą. Do czego zalewasz te 15W50?
 
Last edited by a moderator:
@DaroZS nie podobny, a identyczny.
 
Back
Top