• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Akumulatory- własne doświadczenia pozytywne/negatywne

Podobno bardzo dobre akumulatory. Często są polecane przez będących w temacie :)
 
Miał ktoś doświadczenia/opinie o akumulatorach włoskiej firmy Fiamm?
Jeszcze dwa lata temu były dobrze postrzegane przez użytkowników ogólnie miały też dobrą prasę ,jak jest obecnie nie wiem.
 
Pewnie ze starości, wytrzymał ok. 6 lat.
Czym różni się tryb cold/agm od trybu agm+ na ładowarce Noco? Kiedy stosujemy poszczególne tryby mając akumulator AGM?
Cold AGM - zimny AGM , program do ładowania aku w temperaturach poniżej 5⁰C.

Gdybyś miał czym zmierzyć oporność tego Aku trochę by ci powiedziało jego stanie .

Są sposoby na uratowanie AGM .
1. Wywiercić otwory jeśli nie ma korków
2. Wlać do każdej celi 50ml wody destylowanej, niektóre źródła podają żeby zaprawiać kilkoma kroplami elektrolitu .
3. Położyć Na boku z 5 minut , potem na drugim boku .

Można to obracanie powtórzyć jeszcze .

Podjąć próbę ładowania .
Korki z wiertłem można kupić na portalu A.

Często wysuszenie mat w AGM objawia się jego zgonem , który można oszukać .
Jeśli po ładowaniu pokazuje efekty lepszego naładowania . Na drugi dzień można znowu dolać 50m wody , ale nie więcej .
W Aku nie powinno nic chlupać .
Wiele AGM po takim zabiegu ożyło na kilka lat.

Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
 
Nie było mnie w domu rodzinnym, padł akumulator w Fordzie Courierze 1.0 EB, do tej pory był fabryczny przez 5 lat, ostatnie trzy lata jazda tylko po mieście. Fabryczny 50/500, z vinu wychodziło że 52, a przez problemy z dostępnością wjechał Fiamm 54/540. I ciekawostka - podobno w nowych autach nie smaruje się klem wazelina techniczna, coś się zmieniło w przewodnictwie prądowej? ;-)
 
Nie.
Post automatically merged:

Panowie zakupiłem ukraiński akumulator z kratkami plus i minus odlewanymi ,ktoś może wypowiedzieć się na temat tych aku.w stosunku do cięto ciągnionych .
Dodam że to Viking
 
Te nowe Vikingi chyba już nie mają odlewanych płyt, coś kojarzę że była zmiana technologii.
 
@Hubert1 odlewane płyty to przede wszystkim dłuższa trwałość, odporność na wstrząsy, większa ilość napastowanej masy czynnej, wyższa odporność na korozję. Jedyną wadą są nieszczególnie wysokie prądy rozruchowe w stosunku do pojemności\obudowy ale to żadna tragedia. Po prostu na tym polu nie błyszczą.
Vikingi z amegi miały niby kratki z odlewu ale tylko seria Silver i nie wiem czy ciągle są robione w tej technologii.
 
Akurat kupiłem wersje silwer ,zmierzyłem rozruch to w aku. 85ah wyszedł 899 na 850 deklarowanego
 
@Hubert1 odlewane płyty to przede wszystkim dłuższa trwałość, odporność na wstrząsy, większa ilość napastowanej masy czynnej, wyższa odporność na korozję. ...
Moll którego posiadam niestety przeczy powyższemu. 18,2 kg (ciężko jak na swoją kategorię, ford 71Ah) a sypie masą z płyt jak choinka igłami po świętach, (na grafitowo) ... obawiam się, że zanim skończy mu się gwara to w samochodzie będzie już jeździł inny akumulator ...
Także, odlewane płyty też można spieprzyć ...
Nominalnie 71Ah / 620A (z testerów przy nowości około 650 @ 20C).

Z tego co pamiętam Viking Silver zmieniał kratki ciągnione na odlewane (plusy) jakieś 2 lata temu. Nie śledziłem ich dalej. Zmienili z powrotem na cięto-ciągnione?
 
Też mam Vikinga silvera i z tego co wiem obie płyty ma odlewane.
 
Ile czasu już służy.
 
Miał ktoś doświadczenia/opinie o akumulatorach włoskiej firmy Fiamm?

5 lat wytrzymał bez szczególnego pieszczenia ;)
W aucie było również car audio także miał sporo pracy ;)
 
Varta silver kupiona w 2013 roku wytrzymała w dieslu do jesieni 2021 i sprzedałem z nią samochód, pewnie nadal działa, bo zima lekką dość była, żadnych problemów z akumulatorem, banner nie pamiętam w którym roku kupiony do diesla po 1.5 roku stracił parametry, latem kręcił, ale zima już były problemy, nie dało się go naładować, akumulator kozak kupiony na szybko aby 2 lata wytrzymał w kwietniu będzie miał 4 lata i bezproblemowo, a mail co robić w zimę 21 roku , także jak za te pieniądze to można polecić, yuasa po 2 latach w benzynowym silniku złom , nie trzymala napięcia, nie dało się odpalić silnika rano.
 
Czasami użytkownicy obwiniają ten czy inny aku a mają problem z elektryką.
 
Współcześnie również nierówna jakość produkowanych aftermarketów. Wiele zależy od tego na co trafimy, niezależnie od marki
 
Chciałbym się podzielić taką oto informacją jak na załączonym obrazku. Amega 7 75Ah 790A EN po 2-m-ch w samochodzie.
Prąd rozruchowy 927A.
 

Attachments

  • Amega_7_po_2_mcach_w_samochodzie.jpg
    Amega_7_po_2_mcach_w_samochodzie.jpg
    116,7 KB · Odwiedzin: 139
Poczekaj aż napięcie spadnie poniżej 13v
 
@mowczar taki pomiar wykonuje się, kiedy akumulator jest od co najmniej 30 minut pozostawiony w stanie jałowym, teraz będziesz miał przekłamania. Zrób test, kiedy akumulator się ustabilizuje i napięcie wróci do wyjściowych 12.6-12.8V.
 
Back
Top