• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Alfa Romeo Giulia 2.0T Multiair GME

LuckyMan

Użytkownik
Samochód
Ford Fiesta MK7 1.0 100HP ecoboost, AR Giulia 280HP
Marka samochodu
Alfa Romeo Giulia
Budżet/ile litrów
5-6
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
-
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Selenia digitek pure energy 0w30
Jaki olej masz obecnie
-
Witam, sprowadziłem Giulie z USA i chce wymienić olej i filtry. Z tego co wiem nalewany był tam 5w30, natomiast na EU i częśc Stanów zalewany jest 0w30.
Moje pytanie brzmi lać 5w30 czy 0w30? Wiem, że częstą usterką są Multiairy, więc olej jest dla mnie mega ważny.
Mieszkam w okolicach Wieliczki więc temp raczej niskie.
Oleje nad którymi się zastanawiam:
MOTUL 8100 ECO-NERGY 0W-30
Millers XF Premium C2 0W30
Ravenol fes sae 0w-30 usvo

 
Olej będzie taki sam w temp roboczej w obu przypadkach. Więc możesz zalać jeden i drugi. Co do konkretnej marki to poszukaj na aledrogo Selenii, czasami ASO robią wyprzedaże i można te oleje w fajnej cenie dorwac a są bardzo dobre.
 
Ja bym polecił Mobil 1 ESP 0W-30.
 
Solution
Olej będzie taki sam w temp roboczej w obu przypadkach. Więc możesz zalać jeden i drugi. Co do konkretnej marki to poszukaj na aledrogo Selenii, czasami ASO robią wyprzedaże i można te oleje w fajnej cenie dorwac a są bardzo dobre.
Mam trochę mieszanie uczucia co do seleni.
 
A jak to jest z tymi normami C2 itd Jeśli fiat wymaga C2 to musi być C2 czy np może być C3, teoretycznie C4 wydaje się bardziej restrykcyjne. Np zauważyłem, że w stanach jest Amsoil i tam do tego samochodu jak dobiera się olej poprzez stronę to dają 0w30 i norma jakąś b coś, a jak wejdę na strone eu to pisze że nie maja olejów do tej wersji
 
C2 w stosunku do C3 to przede wszystkim inny (niższy HTHS) bo limit popiołów jest ten sam. Z założenia oleje spełniające C2 są bardziej lekko-bieżne od C3 i w praktyce miewają nieco niższa lepkośc w obrębie tej samej klasy lepkości.
 
Czyli jeśli producent zalecił C2 to lepiej sie tego trzymać tak ? Boje się o ten multiair i temu biorę wszystko pod uwagę. Jeśli tak jak mówisz są bardziej lekko bieżne to może jest to właśnie spowodowane typ że multiair tego wymaga, dzięki za odp.
 
Last edited by a moderator:
Różnice w lekko-bieżnosci miedzy C2 a C3 o tej samej lepkości mogą być niewielkie ale to już indywidualna sprawa.
Są też oleje spełniające obie normy (C2/C3) bo w przypadku C2 jest taki wyjątejk, że HTHS moze być wyższy pod warunkiem, że olej spełnia odopowiednie wymogi włąśnie w zakresie lekko-bieżnosci.
 
Rozumiem z ciekawości wszedłem na stronę eurola, bo polecił mi Pan Eurola psa, natomiast zrobiłem z ciekawości "test", dobrałem olej dla Giuli eu i dla Giuli USA i ku mojemu zaskoczeniu olej dla USA wyszedł inny niż dla eu ! Koedys ktoś pisał na forum alfy że w stanach mają wyższa standardy bo nie patrzą też na Eco i że C2 jest spowodowane ekologią.
Wydaje się więc że to olej na usa będzie lepszy dla tego silnika, co sądzicie ?
Poniżej zdj psa to na eu, natomiast evolence usa
 

Attachments

  • IMG_20230212_234353.jpg
    IMG_20230212_234353.jpg
    458 KB · Odwiedzin: 95
  • IMG_20230212_234318.jpg
    IMG_20230212_234318.jpg
    446,9 KB · Odwiedzin: 90
Last edited by a moderator:
Różnice w lekko-bieżnosci miedzy C2 a C3 o tej samej lepkości mogą być niewielkie ale to już indywidualna sprawa.
Są też oleje spełniające obie normy (C2/C3) bo w przypadku C2 jest taki wyjątejk, że HTHS moze być wyższy pod warunkiem, że olej spełnia odopowiednie wymogi włąśnie w zakresie lekko-bieżnosci.
Czy w takim wypadku Shell C2/C3 nie będzie najlepsza opcja? Chodzi mi o to żeby ten multiair pochodził jak najdłużej, są jakieś oleje które słynna z właściwości czyszczących?
 
Witam, dlaczego nie polecają Państwo Millersa tylko jakiś Eurol ? Który ma więcej PAO? Co sądzicie o Shellu z GTL lub właśnie moblilu 1 ? Jeśli mieli by Państwo wybierać najbardziej bezpieczny olej to byście wybrali z tych 4, który ?
 
Millers produkuje dobre oleje ale po pierwsze w większości nie odbiegają one od czołowych konkurentów a po drugie często mają dośc wysokie ceny. Co do zawartosci PAO to w Millersie bedzie z tego co sie orientuje podobna ilość do tej w Eurolu. Produkty Shella jak najbardziej mogę polecić a bazy GTL są bardzo dobre, choć jak PAO nie pozbawione pewnych wad. Czy mieszanina HC+PAO jest lepsza od GTL? Trudno powiedzieć zalezy od konkretnego oleju i wymagań normy itd. Mobil seria 1 to bardzo dobre oleje i można powiedzieć wyższa półka od Mobila. Czesto bazowo to HC, GTL, PAO i odrobina estrów. Eurol robi solidne oleje i ma w ofercie też kilka takich "lepszych" i Ultrance PSA 0W30 jest właśnie jednym z nich. Oleje Eurol są chyba najlepiej zweryfikowanymi olejami w badaniach labolatoryjnych ze wszystkich marek w PL (chodzi o testy robione w PL). Są znane na forum, wielokrotnie badane i stosowane dlatego często pzrewijają sie w poleceniach. Millers niczym nie błysnał a wśród niektórych wyniki analiz ich olejów budzą nieco kontrowersjii zamiast zachwytów pojawiają się (być moze zupełnie niepotrzebnie) znaki zapytania. Każdy z tych olejów będzie bezpieczny i każdy będzie dobrym wyborem. Millers na pewno też (przynajmniej moim zdaniem). Jak cena Ci pasuje i lubisz ta markę to kup Millersa. Aletrnatywnie wybierając czy Shella czy Mobila czy Eurola tez dostaniesz naprawdę dobry produkt o na pewno bardzo zbliżonej jakości.
 
Millers produkuje dobre oleje ale po pierwsze w większości nie odbiegają one od czołowych konkurentów a po drugie często mają dośc wysokie ceny. Co do zawartosci PAO to w Millersie bedzie z tego co sie orientuje podobna ilość do tej w Eurolu. Produkty Shella jak najbardziej mogę polecić a bazy GTL są bardzo dobre, choć jak PAO nie pozbawione pewnych wad. Czy mieszanina HC+PAO jest lepsza od GTL? Trudno powiedzieć zalezy od konkretnego oleju i wymagań normy itd. Mobil seria 1 to bardzo dobre oleje i można powiedzieć wyższa półka od Mobila. Czesto bazowo to HC, GTL, PAO i odrobina estrów. Eurol robi solidne oleje i ma w ofercie też kilka takich "lepszych" i Ultrance PSA 0W30 jest właśnie jednym z nich. Oleje Eurol są chyba najlepiej zweryfikowanymi olejami w badaniach labolatoryjnych ze wszystkich marek w PL (chodzi o testy robione w PL). Są znane na forum, wielokrotnie badane i stosowane dlatego często pzrewijają sie w poleceniach. Millers niczym nie błysnał a wśród niektórych wyniki analiz ich olejów budzą nieco kontrowersjii zamiast zachwytów pojawiają się (być moze zupełnie niepotrzebnie) znaki zapytania. Każdy z tych olejów będzie bezpieczny i każdy będzie dobrym wyborem. Millers na pewno też (przynajmniej moim zdaniem). Jak cena Ci pasuje i lubisz ta markę to kup Millersa. Aletrnatywnie wybierając czy Shella czy Mobila czy Eurola tez dostaniesz naprawdę dobry produkt o na pewno bardzo zbliżonej jakości.
A co myśli Pan o oleju https://eneosoil.pl/produkty/eneos-ultra-0w-30/ , ciekawy olej się wydaje.
 
Back
Top