• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bizol Allround 5W-20

wszystko o produkatach Bizol

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Bizol Allround 5W-20

Analizę oraz olaj ufundował @plpawzaw . Serdecznie dziękujemy.

Jakość:

  • API SP/SN Plus
  • ILSAC GF-6A
Aprobaty i rekomendacje:
  • GM DEXOS 1 Gen. 2/6094 M
  • Ford WSS-M2C-960-A1
  • Chrysler MS-6395

Strona produktu:

bizol-5w20-allround-pierwiastki.jpg


bizol-5w20-allround-ir.jpg


Opis:
Formulacja oleju nie powinna promować występowania zjawiska LSPI, co potwierdza deklaracja spełnianych norm. Pakiet detergentowy oparty o zmniejszoną ilość zw Ca, które dla zapewnienia odpowiedniego zapasu alkaicznego, uzupełniono zw Mg. Dodatek Mo i B to zarówno dodatki przeciwzużyciowe, dyspergujące, jak i zmniejszające prawdopodobieństwo wystąpienia LSPI (Mo głownie).

Olej oparty o bazy gr III oraz I/II, czyli jest to mieszanina HC z olejami mineralnymi.

Olej dedykowany samochodom z rodowedem amerykańskim głównie koncernu GM. Może być róznież stosowany wszędzie tam, gdzie zalecane sa oleje klasy SAE20, API SN Plus oraz ILSAC GF5.
 
Ten olej ma oficjalnie API SP? Ciekawe, że mieszanina z minerałem jest w stanie uzyskać aprobatę najnowszej normy.

Ten olej ma normę Chryslera, która mnie interesuje, biorę go pod uwagę jako alternatywę dla Petro Canada, ale liczyłem na jakieś solidne HC...

No chyba że się okaże, że wszystkie oleje z tymi normami to miksy z bazą mineralną, bo dedykowany Mopar ma również ich udział.
 
@SmartCheetah, to nie jest wada!
Nas ciągle interesują własności oleju jako produktu finalnego, a ten spełnia wymagania wymienionych norm.
Oleje "grup mineralnych" mają zalety, których nie posiadają oleje grupy IV!

PS
Producenci samo sobie zrobili krzywdę, wmawiając przekazem marketingowym, że TYLKO oleje oparte o grupy IV i V są cokolwiek warte.
Do tego dołożyli się handlujący olejami, którzy swój przekaz formułują w taki sam sposób, jakoby oleje mineralne nie były w stanie spełnić wymagań norm.
 
Bizol Allround 5W30 jest w propozycjach do analizy ale można przypuszczać, że po za ilością VM to reszta będzie taka sama jak w tej analizie.

@plpawzaw dzięki 🙂
 
@plpawzaw z jakiego konkretnie auta i silnika? Jeżeli dobrze kojarzę, to Twój brat miał jakiegoś Chryslera?
 
@soszo analiza 5W30 507 jest już opublikowana ;) chyba że mowa o innej ;)

@SmartCheetah tak, brat ma chryslera town and country z silnikiem Pentastar ale rocznika dokładnie nie podam, chyba 2016.
 
@plpawzaw, ok, no to jest "mój" silnik, z jakimiś małymi różnicami, bo ma paręnaście KM mniej w T&C. Ciekawe jak ta zużyciówka wyjdzie.

@SACZI, ja nie potrzebuję grupy IV i V, solidne HC to solidne HC. Ale jednak oleje mineralne kojarzą się z zamierzchłą epoką. Niby to oczywiste, że liczy się produkt końcowy, ale baza mineralna ma swoje ograniczenia, więc podchodzę nieufnie, może niepotrzebnie.

Co ciekawe, sam Bizol opisuje ten olej jako HC.
 
@SmartCheetah, Ty sam nie wiesz, czego chcesz!
Proponowałem Ci Amsoila, czyli olej oparty o gr III, IV i V, to stwierdziłeś, że za drogo, bo zrobisz 5-6 tys km / rok.
No to sobie wlałeś Petro Canada....
GTL pewnie dodali.
Bizol szczerze napisał, że baza olejowa zawiera oleje gr I i II, to już jest źle ...
Tymczasem każdy pakiet dodatków zawiera oleje gr I, co nie jest wadą, a koniecznością!
PAO nie jest w stanie "rozpuścić" dodatków, więc dodaje się oleje gr mineralnych.
I nie porównuj olejów mineralnych z lat 90 tych do obecnych!
Technologia robi postępy.
 
@SmartCheetah, Ty sam nie wiesz, czego chcesz!
Jejku, spokojnie. Po pierwsze to nie wątek o doborze oleju do mojego silnika. Po drugie z obecnego oleju jestem zadowolony, ale z ciekawości szukam ewentualnej alternatywy. I tylko tyle. Amsoila SS zalewać nie widzę sensu z przyczyn wiadomych.
Bizol szczerze napisał, że baza olejowa zawiera oleje gr I i II, to już jest źle ...
Nie wiem, jakoś tak osobiście do tego podchodzisz. Ja uwidziałem sobie API SP z odpowiednią normą Chryslera i lepkością. Z dostępnych olejów prócz Petro Canady (serio może mieć GTL?) zostają jedynie dwie opcje, w tym Bizol, więc go rozważam. A jeżeli mogę mieć olej na "szlachetniejszych" bazach, to mam nadzieję, że mogę taki preferować ;)
 
Back
Top