• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Almera n16 1.5 dCi - brak zasilania pompy wspomagania

CallMeDezy

Użytkownik
Lokalizacja
Kaszëbë
Samochód
2000 Peugeot 406 2.0 HDi RHY, 2003 Nissan Almera N16 1.5 dCi k9k 722, 2003 Fiat Panda 169 1.2 188A4000, 2010 Citroen C4GP 2.0 HDi RHE, 2019 Fiat Fiorino 1.4 350A1000 + LPG, 2005 Peugeot 307cc 2.0 RFJ
Proszę Was o pomoc, bo już zgłupiałem. W sobotę byłem u dziewczyny, jechałem Nissanem bo akurat uznał, że to ten czas na poprawne funkcjonowanie więc w zeszłym tygodniu go ruszałem. Przyjechałem, elegancko zaparkowałem, a gdy wróciłem kierownica już chodziła niesamowicie ciężko. Wróciłem do domu, bo jechać się dało, ale wczoraj z tatą sprawdzaliśmy wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, wszystko wydaje się działać, ale na wiązce do pompy nie ma napięcia. Po podłączeniu na krótko z akumulatora pompa się kręci, więc chyba też nic jej nie jest. Myślałem, że może coś naklikałem w komputerze diagnostycznym, ale łączył się on tylko ze sterownikiem silnika i nie było tam jednej opcji podobnej do wspomagania kierownicy, z resztą i tak mało która opcja na nim działała, podejrzewam że to dlatego, że to kundel Nissana i Renault. Nie znalazłem w Internecie podobnego wątku, raczej większość to zwyczajnie uszkodzona pompa, regeneracja i po sprawie, ale tu problem jest... dziwniejszy. Może ktoś z okolic Trójmiasta chciałby się tym zająć?
 
Nie raz może zarosnąć śniedźą bezpiecznik, czy przekaźnik lub problem z masą.
 
Bezpieczniki i przekaźniki zamienialiśmy miejscami i psiknięliśmy delikatnie kontaktem - bez zmian.
 
Kurdę nie wiem - w moich n15-kach, najpierw w 1,4, potem 2,0 nigdy takich rewelacji nie miałem, a to przecież starsze auta - jedno z 98-go i drugie z 99-go (to mam do teraz)...
 
n15 to japońce, a ta to japoniec składany w UK z francuskimi podzespołami :D nikt nie ma żadnego pomysłu? :(
 
Jakiś czujnik kąta skrętu tam występuje?
Jeśli powinno być tam stale napięcie, a nie ma to sprawdź wiązkę
 
Nie przypominam sobie żeby był czujnik, wiązka wygląda na całą i w gniazdku przekaźnika prąd też jest...
 
Tak sobie luźno rozmyślam elektrykiem nie jestem. Przekaźnik musi dostać sygnał myślę, że z czujnika skrętu właśnie. Czujnik powinien być gdzieś pod kierownicą na wałku kolumny.
Robiłeś jakaś diagnostykę komputerową?
 
Last edited:
Ja napiszę tak przez analogię - na chłopski rozum. Miałem kiedyś Renault Safrane, przestała działać mi dmuchawa nawiewu. Prąd w instalacji był, dmuchawa na krótko pod aku działała, a wpięta w instalacje nie. Co się okazało? diagnoza - dmuchawa uszkodzona, poszła do regeneracji, jak wróciła działała jak nowa. Może tym tropem trzeba podążyć u Ciebie?
 
@soszo sprawdzę to jak będę w domu. Komputer podłączałem, ale łączy się tylko ze sterownikiem silnika i nie ma tam żadnej opcji związanej ze wspomaganiem.
@orzeszpole to by może było rozwiązanie gdyby we wtyczce był prąd, pompa nie jest już w najlepszym stanie, trochę ciężko fajerą chodzi i jęczy, ale działała bez problemu. Nagle by zdechła i jednocześnie w kostce by zniknął prąd?
 
Komputer jest uniwersalny, nie wiem nawet jakiego szukać do tego auta - od Nissana czy od Renault. Spróbuję tak zrobić.
 
Soszo dobrze gada sprawdź, gdzie dochodzi prąd z Aku i będzie wiadomo, zobacz czy wtyczka nie uszkodzona bo ona też może być winowajcą.
 
Back
Top