• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil OE 5w20 + AR

orzeszpole

Użytkownik
Cześć, oto moja analiza.

Olej Amsoil OE 5w20 3,8 litra + 200 ml AR9400 + 100 ml AR9200v2

- bez żadnych dolewek przez cały interwał.


Olej w silniku od 23 kwietnia 2021 roku przy przebiegu 58549, próbkę pobrano 2 listopada 2021 roku przy przebiegu 66244 – przejechane na oleju 7695 km.

Pojazd Ford Focus 2015 rok z silnikiem 1.5 Ecoboost 182 KM – moc podniesiona poprzez modyfikacje oprogramowania na 207 KM, filtr powietrza sportowy - gąbkowy Pipercross.

Samochód jeździ na LPG – instalacja z tzw. dotryskiem benzyny.

90% trasa (drogi powiatowe, wojewódzkie - dużo wyprzedzania) – 10% miasto, jazda dynamiczna, średnia prędkość ok. 55 km/h, ok. 180 MTG.

Poprzednio w silniku był ten sam olej + Liqui Moly Ceratec 300 ml, przy wymianie zastosowałem płukankę postojową Oilsyn na której jeździłem pół godziny a kolejne pół na wolnych obrotach.
 

Attachments

  • raport.JPG
    raport.JPG
    131,8 KB · Odwiedzin: 540
  • raport.pdf
    111,9 KB · Odwiedzin: 199
Nie ma co komentować. Wszystko w jak najlepszym porządku.
10 tys to można bez problemu przejechać na oleju, a i o 15 tys km bym się pokusił przy bardziej "autostradowej" eksploatacji.
 
dodam jeszcze bo mnie to nurtuje, do przebiegu ok. 6 tys. olej utrzymywał się na identycznym poziomie jak w chwili zalania, później w przeciągu mniej więcej 1 tys. km zeszło z bagnetu z maxa do połowy skali, wycieku żadnego nie ma. Nie przejmować się tym? Bałem się że może olej się już "skończył" i dlatego zrobiłem analizę, bo pierwotnie planowałem ją zrobić przy przebiegu 10 tys. km.
 
A nie wyjechałeś w dłuższą trasę?
Mam na myśli odparowanie benzyny z oleju.
 
nie, żadnej trasy nie było, cały czas taka sama eksploatacja samochodu, stąd moje obawy
 
Dolej do stanu i obserwój jak będzie ubywać szukaj przyczyny.
 
, średnia prędkość ok. 55 km/h, ok. 180 MTG
7695km przy średniej 55km/h to jest ok 140 godzin pracy silnika. Chyba, że masz licznik motogodzin to co innego.

Co do poboru oleju to kolejny interwał pokaże co się dzieje i czy jest się czym przejmować.
 
Tak, mam licznik MTG, ale dlatego pisałem że "około" tyle wyszło, bo przez przypadek skasowałem cały komputer gdzieś w połowie interwału i na podstawie tego co pokazało mi później jakoś to uśredniłem.

Dokupię w takim razie litr tego oleju i doleję go do stanu max i dociągnę go do 12 tys.
 
dodam jeszcze bo mnie to nurtuje, do przebiegu ok. 6 tys. olej utrzymywał się na identycznym poziomie jak w chwili zalania, później w przeciągu mniej więcej 1 tys. km zeszło z bagnetu z maxa do połowy skali, wycieku żadnego nie ma. Nie przejmować się tym? Bałem się że może olej się już "skończył" i dlatego zrobiłem analizę, bo pierwotnie planowałem ją zrobić przy przebiegu 10 tys. km.
Do 10kkm bez problemu, krzemu też niewiele jak na filtr sportowy, TBN i TAN do 10kkm wytrzymają
 
J.w. - niewielkie rozcieńczenie paliwem, przy takiej eksploatacji normalne, reszta wygląda spoko. Wg mnie spokojnie możesz potrzymać do 10000 i zrobić analizę, może da się wyciągnąć z oleju więcej. Szkoda wylewać dobry olej.

Zwiększony pobór to może być cokolwiek, nie masz się wg mnie czym przejmować. Mi się raz czy dwa zdarzyło że olej znikał po czym przestawał. Może być cokolwiek i niekoniecznie złego. Silniki są teraz na tyle skomplikowane że coś gdzieś się przywiesi i są dziwne efekty. Jeżeli pobór nie będzie się utrzymywał to zignoruj.
 
dodam jeszcze bo mnie to nurtuje, do przebiegu ok. 6 tys. olej utrzymywał się na identycznym poziomie jak w chwili zalania, później w przeciągu mniej więcej 1 tys. km zeszło z bagnetu z maxa do połowy skali, wycieku żadnego nie ma.
Zwiększony pobór to może być cokolwiek, nie masz się wg mnie czym przejmować.
Dokładnie jak pisze @jerseyAdmin. Ja miałem coś takiego na Mobil1 ESP 5W30, silnik nie bierze oleju, wycieków brak, a też po 6-7 tys. km, w przeciągu tygodnia, wcięło mi gdzieś 0,5l oleju, zrobiłem dolewkę i nie ubyło ani grama do wymiany przy 10 tys km.
 
U mnie w 1.5 eb ravenol 5w20 na 2500km wziął 200ml wcześniej na castrolu tyle ubyło na 1500km. Dolałem do max i sprawdzę za 1000km czy coś ubyło. Na następną wymianę planuje zalać amsoil 5w20 ss.
 
Tak, mam licznik MTG, ale dlatego pisałem że "około" tyle wyszło, bo przez przypadek skasowałem cały komputer gdzieś w połowie interwału i na podstawie tego co pokazało mi później jakoś to uśredniłem.

Dokupię w takim razie litr tego oleju i doleję go do stanu max i dociągnę go do 12 tys.
I jak z poborem oleju?
 
olej zmieniłem i będę teraz obserwował 😉
 
Moj na razie na Amsoil+AR nie bierze; przejechane ponad 4k km, na Millers poprzednio też nie musiałem dolewać do wymiany po 11k km
 
Tylko się cieszyć. Ale mając info od paru użytkowników tego silnika to właśnie lubi wziąść 100 -200ml na 1000km. Dodatkowo też słyszałem jak mu się w palnik daje na autostradzie to tym bardziej lyka olej. Na ruskim forum słyszałem że montują kolektory + odmę pozmianowa gdzie są ze soba połączone wężem i nadmiar oleju z kolektora spływa do separatora,a dużo tego oleju potrafi się nazbierać w kolektorze. Może już taki masz zamontowany i dlatego Ci oleju nie bierze.
NRQPm7oWh5x_c_ot92WhO1MxvdU-960.jpg
 
200ml na 1000km to zgodnie z normą Forda, to jest dopuszczalne zużycie - zwłaszcza jak często jeździsz małe odległości i nie dogrzewasz silnika, nawet w instrukcji jest o tym wzmianka że dolewka 1 litra na 5000km to nie jest wada silnika. Nie każdy silnik tak zrobi, ale to nie jest objaw awarii lub uszkodzenia silnika wg producenta auta.
Oczywiście jak będziesz jechać przez 3-4 godziny autostradą po 160-180km/h to też weźmie olej - jest bardzo wysoka temperatura, na takie podróże zawsze zabieram zapas 1 litra oleju na wszelki wypadek, choć w zeszłym roku do Chorwacji i z powrotem na Millers nie było potrzeby dolewać. Na Castrolu dolewałem z litra w ciągu 15k km.
Nie przypominam sobie bym instalował jakiś separator lub kolektor.
Staram sie nie pałować na zimnym i zawsze rozgrzać silnik nim zacznę dynamicznie/szybko jechać.
 
Last edited:
grudzień 2017?
 
Back
Top