• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Amsoil Amsoil SS 5W50

wszystko o produkatach Amsoil

cybuch

Nowy użytkownik
Samochód
Nissan 370Z
Hej,
wrzucam analizę Amsoila SS 5W50 z dolewkami Amsoila SS 0W40 (łącznie dolane mniej niż litr). Przebieg około 5k, głównie trasy + 5-6 track dayów (to był główny powód zrobienia analizy - sprawdzenie jaki ma to wpływ na żywotność oleju, tj czy mozna wydłużyc interwał wymiany czy też skrócić).

Screenshot_2023-10-26-18-42-06-823-edit_org.mozilla.firefox.jpg
 

Attachments

  • 8266-NISSAN-370Z-3.7L-V6-E-Z-356409-Sev1.pdf
    122,3 KB · Odwiedzin: 46
Last edited by a moderator:
Jeszcze by pojeździł
 
Można powiedzieć, że jeszcze "drugie tyle" by wytrzymał
 
Mówiąc szczerze też skłaniałem się, że olej by jeszcze pojeździł, ale opinie są skrajne - z jednej strony manual GT3RS, który sugeruje wymianę co 5kkm, z tymże te auta naprawdę nie mają lekko. Z drugiej strony środowisko (w tym np. doświadczeni instruktorzy czy zawodnicy), którzy rekomendują wymianę co track day, a wymianę co np 3-5 imprez to już traktują jakby silnik miał iść na żyletki ;)
 
Twój samochód, Twoje pieniądze, Twoja decyzja, Twój święty spokój, więc w skrócie jak napisałem wyżej. Ja w cywilnym dupowozie zrobiłem analizę po 6 tys km. Teraz dobije do 8,5-9 tys km i porównam wyniki. Też dla swojego świętego spokoju i dobrego samopoczucia.
 
@cybuch Bardzo dużo zmienia przebieg imprezy, czy to SuperOES/Rallysprint, czy sesja. No i tor. Co innego jechać łódź czy kielce, a co innego but w podłogę na Poznaniu.
Temperatury to kolejna sprawa. Po Subaru widziałem jak drastycznie olej zmieniał barwy co trackday, bo miał pod koniec po 125-130c, gdzie w podobnym silniku, który nie dobijał do 120c olej był ciągle taki sam.
Masz chłodnice oleju? jakie temperatury osiągałeś?
Olej spisał się super, a VQ to wymagający silnik.
 
Last edited by a moderator:
No właśnie tory były małe (w tym łódź), sesje po 10 min max. Generalnie olej też szybko zmienia barwę tzn. 1-2 track daye i jest ciemny. Co do temperatur to nie przekraczało 120-125C, teraz jak jest chłodniej to nawet nie przekraczał 115, ale ten silnik grzeje się jak mało który, dlatego ja mam dodatkową chłodnicę oleju dużą, miskę zwiekszającą pojemnośc układu o 2l i płytę pod silnikiem, ktora daje lepszy przewiew. Przed tymi zmianami 120 stopni latem w trasie sie robiło bez problemu, a 130 na torze to góra pare minut
 
Last edited by a moderator:
Back
Top