• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AR Giulietta 1.4 MA 170 KM TCT 2014

asymetryczny

Nowy użytkownik
Samochód
Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 KM Multiair
Marka samochodu
Alfa Romeo Giulietta
Budżet/ile litrów
200 zł/4-5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4 MA 170 KM
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,05l/1000km
Jakiego oleju wymaga instrukcja
SAE 5W-40 ACEA A3 FIAT 9.55535-S2
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 X-Clean 5W40
Dzień dobry,
szukam dobrego oleju dla mojej Giulietty z przebiegiem 188kkm. Obecnie wlany jest Motul 8100 X-Clean 5W40. Olej wymieniam co ok. 12kkm.

Wg instrukcji zaleca się olej z normą FIAT 9.55535-S2, lecz na podstawie dokumentów jakie posiadam, samochód był użytkowany w 4 pierwszych okresach wymiany oleju na Selenii 0W30 do przebiegu 56 000. Później drugi właściciel kilkukrotnie co 12-15 tys. km do przebiegu 141 000 zalewał Elfa 5W40 Evolution 900 NF który nie spełniał norm Fiata do silników z Multiair (poszedł za radą niezależnego serwisu). Ostatnia wymiana oleju poprzedniego właściciela to Castrol Edge Professional 5W30 C3 Long Life.

Po zakupie samochodu przeze mnie przy przebiegu 147 000 km po konsultacji z ASO Fiata wymieniłem olej na Selenię 5W40. Efekt tego był taki że raz wystąpił problem z Multiairem i za radą speca od tych silników dwukrotnie wymieniłem olej i wypłukałem silnik za pomocą Liqui Moly engine flush. Od tamtego czasu po regularnym wymienianiu i stosowaniu przez 40 000 km Motula 8100 X-Clean w ogóle nie mam problemów z problematyczną pracą po stronie tego komponentu.

Obecnie mam jeden problem który być może jest skorelowany z jakością obecnie stosowanego oleju. Samochód zwykle dziennie pokonuje drogę 20 km w jedną stronę do pracy w większości poza terenem zabudowanym, lecz przynajmniej raz w roku występuje problem zatykania separatora odmy.

Chętnie poznam opinie i propozycję ludzi którzy mają większe pojęcie na ten temat ode mnie.

Dziękuję i pozdrawiam.
 
Jeśli chcielibyśmy trzymać się tej normy, to proponuję:
Eurol Fluence
Rowe Multi Formula
Petro-Canada Supreme C3-X Synthetic
 
Shell HX8 ECT 5W40
Texaco Ultra S 5W40
oba spełniają normę Fiata i jednocześnie posiadają oficjalną aprobatę MB 229.51, co jak często piszą laby w których są robione analizy, z automatu czyni je olejami wysokiej jakości
 
Tutaj Specol C3 5w40 deklaruje spelnienie normy. Mama na takim ujezdza swoje Tipo kolejny interwal.
 
A czy tutaj nie powinien być stosowany 0w30 C2 ze względu na MultiAir?
Skąd pomysł 5w40 do precyzyjnego systemu otwierania zaworów?
 
Castrol Edge 0w40 C3, API SP z normą 9.55535-S2.
 
W takim razie 5w40 i na dodatek C3 to za bogato dla MA ...
Rozważ zejście do 5w30 C2+C3 (cena).
Norma Fiata nie jest koniecznie wymagana.
 
w/g instrukcji dla rocznika _produkcji_ 2014 jest norma GS1. nie bardzo rozumiem po co te ciśnienia ze zmianą na 5w40. sam mam giuliettę z multiarem od 10 lat którą oliwie zalecanym olejem który działa i nie generuję problemów z multiairem (problemów z odmą też nie, czyszcze, tak jak i filtr multiair co drugi przegląd - u mnie akurat przegląd == wymiana oleju ze względu na małe przebiegi). oczywiście każdy może lać to chce. jest masa nienajgorszych olejów 5w40 (albo 0w40 np Aral).
 
Przeszli z 5w40 na 0W30 ze względu na Euro6 a nie MultiAir. Ja mam obecnie zalanego Motula Xclean 5w40 C3. Przy najbliższej wymianie będzie to samo lub PMO 5w40 C3.
 
Nie wiem jak T-Jet ale 1.4 (fire) nie przepada za lekkością 0W, @velsatis pisał nawet gdzieś, kiedyś, że na olejach 0W jest gorsza kultura pracy, zwłaszcza na już trochę pojeżdżonym oleju.
 
To możliwe, ale to nie jest temat na takie rozważania.
 
Nie wiem jak T-Jet ale 1.4 (fire) nie przepada za lekkością 0W, @velsatis pisał nawet gdzieś, kiedyś, że na olejach 0W jest gorsza kultura pracy, zwłaszcza na już trochę pojeżdżonym oleju.
Tankuje Mobil 0W-40 X3 do Tipo tjet i GP 1.4 77KM, nie zauważyłem zmian na gorsze jeśli chodzi o kulturę pracy do wcześniej zalewanych 5W-40.
 
Dziękuję za odpowiedzi.

Jeszcze nic nie kupiłem bo zastanawiam się czy jest sens na przejście na 0w30/0w40. Jakie macie zdanie na ten temat? Jeśli taka zmiana ma sens to co wybrać?
 
Back
Top