asymetryczny
Nowy użytkownik
- Samochód
- Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 KM Multiair
- Marka samochodu
- Alfa Romeo Giulietta
- Budżet/ile litrów
- 200 zł/4-5l
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 1.4 MA 170 KM
- Data produkcji
- 2014
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 0,05l/1000km
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- SAE 5W-40 ACEA A3 FIAT 9.55535-S2
- Jaki olej masz obecnie
- Motul 8100 X-Clean 5W40
Dzień dobry,
szukam dobrego oleju dla mojej Giulietty z przebiegiem 188kkm. Obecnie wlany jest Motul 8100 X-Clean 5W40. Olej wymieniam co ok. 12kkm.
Wg instrukcji zaleca się olej z normą FIAT 9.55535-S2, lecz na podstawie dokumentów jakie posiadam, samochód był użytkowany w 4 pierwszych okresach wymiany oleju na Selenii 0W30 do przebiegu 56 000. Później drugi właściciel kilkukrotnie co 12-15 tys. km do przebiegu 141 000 zalewał Elfa 5W40 Evolution 900 NF który nie spełniał norm Fiata do silników z Multiair (poszedł za radą niezależnego serwisu). Ostatnia wymiana oleju poprzedniego właściciela to Castrol Edge Professional 5W30 C3 Long Life.
Po zakupie samochodu przeze mnie przy przebiegu 147 000 km po konsultacji z ASO Fiata wymieniłem olej na Selenię 5W40. Efekt tego był taki że raz wystąpił problem z Multiairem i za radą speca od tych silników dwukrotnie wymieniłem olej i wypłukałem silnik za pomocą Liqui Moly engine flush. Od tamtego czasu po regularnym wymienianiu i stosowaniu przez 40 000 km Motula 8100 X-Clean w ogóle nie mam problemów z problematyczną pracą po stronie tego komponentu.
Obecnie mam jeden problem który być może jest skorelowany z jakością obecnie stosowanego oleju. Samochód zwykle dziennie pokonuje drogę 20 km w jedną stronę do pracy w większości poza terenem zabudowanym, lecz przynajmniej raz w roku występuje problem zatykania separatora odmy.
Chętnie poznam opinie i propozycję ludzi którzy mają większe pojęcie na ten temat ode mnie.
Dziękuję i pozdrawiam.
szukam dobrego oleju dla mojej Giulietty z przebiegiem 188kkm. Obecnie wlany jest Motul 8100 X-Clean 5W40. Olej wymieniam co ok. 12kkm.
Wg instrukcji zaleca się olej z normą FIAT 9.55535-S2, lecz na podstawie dokumentów jakie posiadam, samochód był użytkowany w 4 pierwszych okresach wymiany oleju na Selenii 0W30 do przebiegu 56 000. Później drugi właściciel kilkukrotnie co 12-15 tys. km do przebiegu 141 000 zalewał Elfa 5W40 Evolution 900 NF który nie spełniał norm Fiata do silników z Multiair (poszedł za radą niezależnego serwisu). Ostatnia wymiana oleju poprzedniego właściciela to Castrol Edge Professional 5W30 C3 Long Life.
Po zakupie samochodu przeze mnie przy przebiegu 147 000 km po konsultacji z ASO Fiata wymieniłem olej na Selenię 5W40. Efekt tego był taki że raz wystąpił problem z Multiairem i za radą speca od tych silników dwukrotnie wymieniłem olej i wypłukałem silnik za pomocą Liqui Moly engine flush. Od tamtego czasu po regularnym wymienianiu i stosowaniu przez 40 000 km Motula 8100 X-Clean w ogóle nie mam problemów z problematyczną pracą po stronie tego komponentu.
Obecnie mam jeden problem który być może jest skorelowany z jakością obecnie stosowanego oleju. Samochód zwykle dziennie pokonuje drogę 20 km w jedną stronę do pracy w większości poza terenem zabudowanym, lecz przynajmniej raz w roku występuje problem zatykania separatora odmy.
Chętnie poznam opinie i propozycję ludzi którzy mają większe pojęcie na ten temat ode mnie.
Dziękuję i pozdrawiam.