• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Aral SuperTronic 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Witam,

serdecznie dziekujemy anonimowemu darczyncy!

Wnioski: Bazuje wylacznie na PAO, nie mam zadnych watpliwosci. Jako ciekawostka spora dawka AO fenolowego oraz dodatkowo aminowego.

Z-165613-page-002.jpg
3.jpeg

2.jpeg

1.jpeg


AKTUALIZACJA 23.05.2021

Analiza ICP ufundowana dzieki: @bcdrm, @Jacek Cz, @analyzer64 ,@Kaban, @cristal_86 oraz @poziom1989

Specyfikacje/Aprobaty: API SN/CF, oficjalna aprobata MB-229.31/ 229.51 oraz spelnia zgodnosc Fiat 9.55535-S2

TDS
Z192392-Aral 0W40-page-001.jpg


Opis:
  • Olej spelnia wymogi klasyfikacji lepkosciowej SAEJ300 dla SAE XW-40 tzn. 12,5-<16,3 cSt
  • VI (indeks lepkosci) stwierdzilbym, ze nie jest wysoki. W zaleznosci od partii ta wartosc bedzie ulegac wahaniu, lecz mozna przyjac ca. 170
  • Pakiet jest nietypowy, lecz od lat stosowany w tym oleju. Dodatki przeciwzuzyciowe/przeciwzatarciowe (AW/EP) bazuja na klasycznym wielofuncyjnym zwiazku chemicznym ZnDDP, rowniez jako inhibitor utleniania (AO). Dodatkowo sa widoczne zwiazki chemiczne, rowniez wielofuncyjne czyli Mo oraz B. Zwiazki Mo z reguly modyfikator tarcia (FM) rowniez moze dzialac jako AO lub wspierac AW tzn. synergiczne kombinacje z ZnDDP, natomiast B procz wlasciwosci dyspergujacacych oraz AW, pomaga rowniez zrownowazyc negatywny wplyw na elastomery. Zwiazki Ca, klasyczny detergent prawdopodobnie salicynian.
  • TBN 7,2 mg KOH/g, wartosc wystarczajaca

Podsumowanie: Mamy stycznosc z jednym z ostatnich olejow w pelni syntetycznych PAO w tej klasie lepkosci. Opierajac sie o dane producenta czyli temperature zaplonu ca. 244°C oraz temp. plyniecia ca. -63°C. Twierdze, ze zastosowano mniejsze stezenie PAO 4 cSt, a w duzej mierze 6 cSt lub nawet prawdopodobnie nieco 8 cSt, dodatkowo nizszy NOACK moze o tym swiadczyc ca. 7 %. Ale jak juz wiemy, ma to swoje wady i zalety. To rowniez tlumaczy VI, nie zastosowano duzego stezenie wiskozatora. Wedlug mnie to jeden z najbardziej udanych formulacji stworzonych przez Arala (BP), w szczegolnosci jak ktos szuka oleju z nizsza zawartoscia popiolow siarczanowych tutaj ca. 0,7 % wt.

Olej po zamrozeniu 2,5 doby w temperaturze -23°C
1621754011549.png
 

Attachments

  • Z-165613-page-001.jpg
    Z-165613-page-001.jpg
    149,1 KB · Odwiedzin: 488
Last edited by a moderator:
Jezeli tam jest temp. ca. -50°C, a pozostal naprawde stosunkowo plynny, to przy ca. -60°C rowniez jeszcze bedzie plynac. Zaleta mieszaniny PAO.
 
Mozesz sobie wyobrazic, ze przy ca. -60°C bedzie juz na granicy plynnosci.
 
-60st w codziennym użytkowaniu oraz w przypadku 99% warunków atmosferycznych ciężko uzyskać więc olej jest bezpieczny nawet na syberyjskie mrozy,😁
 
1613498950884.png

Dla zainteresowanych:
  • 1705 - 1725 cm-1 C = O, dimer kwasy karboksylowe
  • 1740 -1745 cm-1, C = O, waski ksztalt oraz duza intensywnosc Ester
  • 1650 - 1720 cm-1, C = O, waski ksztalt oraz duza intensywnosc kwasy karboksylowe
 
Czyli mamy "pao-estrowa"baze w tym oleju ;):)
 
W tych obszarach sa widoczne zwiazki chemiczne posiadajace podwojne wiazania tlenowe czyli np. roznego rodzaju estry.
 
Inne pytanie z ciekawości.
Czy jeśli ten olej spełnia normę MB 229.51 ( low saps) to „obsłuży” silniki wymagające normy 229.5 (full saps)?
 
Tak.
 
Porownaj sobie, mozna rowniez rzucic okiem na API SN (o ile wymagane jest)

1613506368026.png
 
Mam pytanie chyba przede wszystkim do @poziom1989 bo mieszka w DE. Czy oleje są u Was objęte jakimś dodatkowym podatkiem? Patrzę teraz na Arala Super Tronic 0W40 i na allegro wg obecnego kursu euro jest dużo tańszy niż na niemieckim ebayu/amazonie. A przecież mamy wyższy VAT no i trzeba doliczyć koszty transportu z Niemiec. Zawsze w takich sytuacjach zapala mi się w głowie żółta lampka.
 
Ten olej jest dostepny za ca. 34 € z przesylka.
 
To nadal daje nam odrobinę wyższą kwotę niż w PL, a nadal mamy większy VAT, no i te koszty transportu Niemcy -> PL.
 
Back
Top