Wlałem do swojej skrzyni 6HP19 25ml/1l AR9100 Przyznam, że byłem sceptyczny z dolewaniem czegokolwiek ale że skrzynia jakiś czas temu była remontowana przez poprzedniego właściciela (wymienione tarcze i hydrokinetyk mam fakturę na 4 tys zł)
Ja ze swojej strony wymieniłem olej razem z filtrem (3 razy statyczna wymiana, przelałem 20 litrów oleju) Skrzynia pracuje bardzo dobrze ale prawdopodobnie podczas remontu nikt nie rozbierał mechatroniki czego efektem były lekkie szarpnięcia podczas redukcji z 4 na 3 bieg. Szarpnięcia pojawiały się przy rozgrzanym oleju w skrzyni a na zimnym było ok. Na pozostałych biegach szarpnięcia przy redukcji pojawiały się bardzo rzadko i były ledwo co wyczuwalne.
Nie znam przyczyny ale wydaje mi się, że to wina zaworów, które może delikatnie potrafią się przyciąć i stąd ten efekt. Wiem, mechatronika nadaje się do regeneracji i koniec kropka ale stwierdziłem, że nic nie tracę i spróbuję dodać AR9100 w zalecane ilości, może zmniejszenie tarcia poprawi pracę tych zaworów zresztą pisał o tym wlyszków.
Możecie wierzyć lub nie ale szarpnięcie z 4 biegu na 3 ustało całkowicie. Nie ważne czy olej jest zimny czy gorący czy bieg redukuję ledwo się tocząc czy przy dynamicznej jeździe. Teraz wszystkie biegi pracują wręcz niewyczuwalnie. Jestem mega zadowolony!
Ta usterka z pewnością powróci ale na ten moment cieszę się jazdą bo póki to działa to nic nie ruszam. Dodam, że zmianę odczułem od razu po ruszeniu z tym, że wcześniej silnik pracował na biegu jałowym z 20 minut więc wszystko się dobrze wymieszało i rozprowadziło po skrzyni.