• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

[mention]wlyszkow[/mention] czy są przeciwwskazania do stosowania AR9100 w skrzyniach z LSD typu Torsen? Wydaje mi się, ze problemy mogą być tylko w mechanizmach płytkowych, a w torsenie nie, mam racje?
 
wlyszkow napisał:
Nie gryzie się. Nanoborany AR9100 to zupełnie inna technologia niż związki boru w olejach produkowanych z pakietów.

Z łączeniem 9100 i 9200 jest problem ilości dodatków bo razem pełne dawki to 7,5% a to dużo.
Minimalna dawka AR9100 to 2%
9200v2 działa już od bardzo niskiej dawki, przy 9100 w oleju spokojnie połowa dawki 9200v2 wystarczy.

Do sportu są stosowane mieszanki wprost z koncentratów 9100 jak i 9200v2 ale to są inne produkty jednak.

Ja zwykle dla Klientów chcących zrobić mix 9100 z 9200V2 proponuje 25 ml AR9100 na 1l oraz 20 ml 9200V2 na 1l. Razem daje to 45 ml wiec poniżej 5%. Wydaje mi się, że te proporcje są odpowiednie. W przypadku aut nie wymagających C3 itd. (norm eko) można zwiększyć dawkę AR9200V2 jeśli priorytetem jest ochrona i niższe tarcie. 7.5 % dodatku to całkiem sporo ale z drugiej strony stosując Ceratec od Liqui Moly (300 ml) do silnika o pojemności układu 4 litry tez mamy 7,5%.
 
Czy AR9100 jest dobrym dodatkiem do oleju 5W40 na zimę? Samochód głównie jeździmy w trasy, nawet do pracy mam 25km w jedną stronę dwupasmowką. Zanim wyruszę w drogę, zawsze odpalam samochód i czekam, aż centralka otworzy mi elektrozawór na butli LPG [osiągnięcie 40 stopni płynu chłodniczego] trwa to do 12 minut na wolnych obrotach na większym mrozie.

Droga do pracy i z pracy - 90km\h.

Reszta tras weekendowych, jak dwupasem to między 110 a 140. Często też drogi lokalne.

Opłaca się, czy olej przeważnie będzie miał zbyt niska temperaturę?

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
W przypadku Diesla z całą pewnością jest zalecany także na zimę, w innym przypadku nie wiem.
 
Oczywiście, że to dobre rozwiązanie, choćby ze względu na zmniejszenie współczynnika tarcia, który w niskich temperaturach jest relatywnie najwyższy. Jeśli chodzi o to, czy "zadziała", to tak. Choć AR9200V2 jest skuteczniejszym modyfikatorem i przy oleju full-saps z wysoką TBN sprawdzi się jeszcze lepiej. Chciałem się dowiedzieć, czy AR9100 zawiera też emulgatory, dzięki którym dodatkowo skuteczniej wypierałby wilgoć z układu, która gromadzi się w niskich temperaturach, ale nie dokopałem się do takiej informacji.
 
Mamy na forum wlyszkowa z Archoil Polska z pewnością udzieli nam odpowiedzi na zadawane pytania.
 
AR9100 nie służy wyprowadzaniu wilgoci z układu smarowania ale jego wyjątkową cechą wśród technologii opartych o związki boru jest nie tylko brak degradacji na skutek wilgoci ale także utrzymanie dokładnie tego samego poziomu ochrony przeciwzuzyciowej/przeciwzatarciowej jak w oleju bez wilgoci.
P.s.
To się przydaje np w sytuacjach wycieku chłodziwa do oleju.
 
Czy AR9100 poprawia pompowalność oleju zimą i temperaturę krzepnięcia? Pytam z ciekawości, gdybym chciał pozostać przy oleju 10W40.
 
Nie poprawia tych parametrów. Ale zapobiega przed zuzyciem silnik kiedy olej jeszce nie doplynal wszedzie
 
I tu docenili ten dodatek https://parkingday.org/best-oil-additives-for-noisy-lifters/
 
[mention]wlyszkow[/mention] mam pytanie z czego wynika dość sporo rozrzut zawartości potasu w olejach używanych z dodanym AR9100? Zaobserwowałem od 900ppm do 16000ppm potasu przy podobnej zawartości boru. Wiem, ze potas może pochodzić z płynu chłodniczego ale chyba u [mention]cytrynowiec[/mention] w TSI nie znika płyn?

np
Eurol FS czysty 0 potasu, 420ppm boru, z AR9100 1614ppm potasu 1298ppm boru
Eurol LV czysty 0 ppm potasu, 60ppm boru, z AR9100 1340ppm potasu, 885ppm boru
Ravenol VST czysty 0ppm potasu, 80ppm boru, z AR9100 970ppm potasu i 868ppm boru

Jak widać poziomu boru się zgadza i wszędzie na prawie identycznym poziomie dla samego AR co sugeruje podobne stężenie dodatku, a pozom potasu od 900 do 1600ppm
 
Niektóre oleje mają bor w sobie także w różnych dawkach. Potas do boru w AR9100 jest stały. Kwestia dodanej dawki AR9100 także.
 
No ale zobacz podane przeze mnie przykłady, 3 różne oleje, ten sam lab, poziom boru po odjęciu zawartości, która miał sam świeży olej bardzo podobny w granicach 800-900ppm więc nie ma mowy o rożnych dawkach, a rozrzut potasu ogromny od 900 do 1600ppm.
 
Bor pozostaje na powierzchni metalu jeśli to oleje używane, tak to ma działać.. Potas niewiele.

Czysty AR9100 3.5% w czystym PAO pokazuje:
Potas 1266ppm
Bor 1164ppm
 
Może dlatego że podwójny interwał był...ale za każdym razem szła płukanka, więc warstwa teoretycznie była zmywana...
 
No spoko ale nadal nie wyjaśnia to dlaczego u mnie pokazało niespełna 1000ppm Potasu, a u Ciebie 1600ppm w pierwszej i 1300ppm potasu w drugiej analizie. Bor mamy niemal identyczny, a potas ponad 600ppm różnicy. Skąd u Ciebie, aż 60% potasu więcej?
 
Poniżej 1000ppm K to za mało AR9100.
Powyżej 1200ppm K to za dużo AR9100 a mniejsza ilość boru wtedy może oznaczać odłożenie filmu z dużą dawką boru. Kiedy HTHS jest za nisko to się zdarza...
10% potasu może pochodzić z poprzedniego oleju.
 
Back
Top