• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

W raczej każdym manualu, z którym miałem do czynienia przelanie skrzyni to obowiązek. Nawet procedury serwisowe bmw zalecają przelanie do momentu, aż cieknie otworem rewizyjnym
 
W zasadzie dodatek nie powinien zakłócać pracy sychronizatorów. Dodatek zmniejsza tarcie, ale nie zmienia właściwości fizycznych oleju tak, żeby zapobiec zerwaniu filmu olejowego przez odpowiednio zaprojektowany mechanizm.

Przynajmniej w teorii 😀
 
W większości skrzyń się nie zaleca większej ilości oleju. Ja mam obie oplowskie skrzynie obarczone wada fabryczna wyjących łożysk 5 i 6 biegu. W żadnej z nich nie wystąpiła jeszcze usterka a obie mają zalane po 0.6 l więcej niż zaleca producent.
Wg informacji mam mieć objętość 2,2-2,5l, aktualnie jest prawie 3l.
 
Nie strasz człowieka ;)
 
Wczoraj dodałem do skrzynki AR 9100 w idealnej dawce zalecanej na opakowaniu , coś lekko 4 bieg metalicznie podchodził nikt tego nie słyszał oprócz mnie ,ale ja słyszę wszystko co z autem jest związane ;)
Efekt na dzień dzisiejszy wow , 4 bieg ucichł reszta biegów mięciutko chodzi , poczekajmy dalej po 1000 km znowu się wypowiem czy ochy i achy dalej są i efekt się utrzymuje? Na razie świetny efekt. Ar 9100 dolany do oleju Ravenol MTF 2 75w80
Masz może jakieś kolejne doświadczenia z dodatkiem AR9100 w skrzyni biegów?
Ja przejachałem na świeżym oleju Amsoil + AR9100 w skrzyni w ciągu roku ponad 10 tys km i okazuje się, że teraz żonma, która sporadycznie tym autem jeździ, narzeka, że biegi wchodzą tak lekko, że tego nie czuje. Przed dodatkiem i wymianą oleju w zimie trzeba się było wręcz siłować z dźwignią zmiany biegów, czasem bieg na zimno wchodził dopiero za 3 albo 4 razem. Teraz, również w zimie, jest mięciutko i gładko :)
 
Dalej świetnie przejechane około 2000 tyś efekt jest .
 
Witam. Czy do silnika 3.6 pentastar lepiej dodać ar 9100 czy 9200v2? Przebieg 150kkm.
 
Cześć. Skrzynia manualna pk4, zalana świeżym olejem motul 75w80 w ilości 2,5 litra. Skrzynia chodzila idealnie ale że używam od dawien dawna 9100 do silnika, postanowiłem wlać 200ml do skrzyni. No i się zaczęło. Biegi czasem zgrzytają, wchodzą po pół biegu, trzeba przytrzymywać dźwignie mocno żeby wpadł bieg. Nie da się wrzucić drugiego biegu na powrocie z trójki dopóki auto się nie zatrzyma, za każdym razem.
Przejechałem ok 200km. Jak się tego pozbyć że skrzyni teraz??
 
AR 9100 wielu użytkowników zalewało i albo po nim skrzynia lepiej pracuje albo tak samo jak na samym oleju :) Ciężko powiedzieć co u ciebie nie tak... U mnie teraz w skrzyni pływa AR9100 i jest spoko,natomiast nie czuję jakiejś różnicy widocznej na plus. Wszystko działa okey.
 
A olej na pewno zgodny z zaleceniami? Tam bardziej trzeba się czasem nachylić niż do silnika.
 
Też miałem identycznie, z tym że bez dodatku nawet...lepkość niby identyczna, a skrzynia chodziła tragicznie, dopiero zalanie olejem ELF NFJ 75W80 GL-4+ uleczyło problem. Francuskie skrzynie słabo tolerują obce marki oleju.
 
@sailor 88 otóż to, nie bez powodu norma ma być GL4+ a nie GL5 czy inny "uniwersalny".
 
Norma jest taka jak zaleca producent. Skrzynia zrobiła na nowym oleju jakieś 1,5tys km. Potem doszedł dodatek i dopiero zaczęło się krzaczyc.Jestem w kontakcie z producentem Archoil, dostałem zalecenia które wykonam i zobaczymy. Dam znać.
 
Back
Top