- Marka samochodu
- Opel
- Budżet/ile litrów
- 300/4L
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.4T B14NET
- Data produkcji
- 2017
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W30, 5W40, 0W40, 5W40
- Jaki olej masz obecnie
- Mobil 1 ESP X3 0w40
Samochód to Astra poprzedniej generacji na wtrysku pośrednim z łańcuchem rozrządu z fabryczną instalką LPG, przebieg 172kkm.
Obecnie jeżdżę na Mobilu 1 ESP x3 0w40 + mix AR9200v2/AR9100 i zastanawiam się nad zmianą na coś mocniejszego o "grubszej" charakterystyce ze względu na pobór oliwy występujący przy mocnej jeździe.
Odrobina wprowadzenia w temat:
Do tej pory zrobiłem Astrą jakieś 9000km. Wcześniej przez pierwsze 3 lata była zalewana wyłącznie GM co ok 15 000km. Po tym jak przeszła w moje ręce przeszła procedurę płukania:
- Do starego oleju zostało wlane AR2820
- Na jego miejsce wlałem wynalazek Revline 5W40 na ok 1000-1500km
- Następnie poszedł Oilem Power Flush 30min na postoju i 30min jazdy - olej zleciał ciemny
- Następnie na przepłukanie Orlen, chyba Classic Synthetic 5W40 (bo był tanio w markecie ) i od razu drugi Oilem Power Flush 40min na postoju i 30 minut jazdy - olej zleciał już dość jasny i klarowny
- I tu wlałem wspomnianego Mobila + AR na którym przejechałem około 5000km.
I teraz do sedna: nie zaobserwowałem żadnego zużycia oleju do czasu aż wjeździłem się w auto i zacząłem przyciskać w trasie, co miało miejsce na ostatnich 1500km. Przy 200km/h obroty utrzymują się na 4000, przy 150km/h na 3000, jednak po dohamowaniach rozpędzając się kręciłem nie rzadko do 5-5,5k rpm. Po takiej jeździe instynktownie sprawdziłem poziom oliwy i ku mojemu zdziwieniu wlałem całą resztkę Mobila jaką miałem czyli 400ml.
W mojej ocenie pobór pojawił się właśnie ze względu na agresywny styl jazdy stąd pomysł na zmianę oleju przy kolejnej wymianie na taki o grubszej charakterystyce, która pewnie wydarzy się wcześniej niż później ;-).
Mobil 1 ESP 0W40 w karcie SDS w 100C ma lepkość 14,1 i HTHS 3,8, natomiast na sąsiednim forum ze wschodu znalazłem analizę gdzie przy 100C wykazał lepkość na poziomie 13,84 https://www.oil-club.ru/forum/topic/36475-mobil-1-esp-x3-0w-40-svezhee/
Jakie mielibyście propozycje?
Gwarancji już dawno nie ma więc na Dexosie mi nie zależy.
W necie znalazłem że GM dopuszcza takie specyfikacje, co pokrywa się z tym co mam w instrukcji obsługi:
Jakieś propozycje które znalazłem:
Obecnie jeżdżę na Mobilu 1 ESP x3 0w40 + mix AR9200v2/AR9100 i zastanawiam się nad zmianą na coś mocniejszego o "grubszej" charakterystyce ze względu na pobór oliwy występujący przy mocnej jeździe.
Odrobina wprowadzenia w temat:
Do tej pory zrobiłem Astrą jakieś 9000km. Wcześniej przez pierwsze 3 lata była zalewana wyłącznie GM co ok 15 000km. Po tym jak przeszła w moje ręce przeszła procedurę płukania:
- Do starego oleju zostało wlane AR2820
- Na jego miejsce wlałem wynalazek Revline 5W40 na ok 1000-1500km
- Następnie poszedł Oilem Power Flush 30min na postoju i 30min jazdy - olej zleciał ciemny
- Następnie na przepłukanie Orlen, chyba Classic Synthetic 5W40 (bo był tanio w markecie ) i od razu drugi Oilem Power Flush 40min na postoju i 30 minut jazdy - olej zleciał już dość jasny i klarowny
- I tu wlałem wspomnianego Mobila + AR na którym przejechałem około 5000km.
I teraz do sedna: nie zaobserwowałem żadnego zużycia oleju do czasu aż wjeździłem się w auto i zacząłem przyciskać w trasie, co miało miejsce na ostatnich 1500km. Przy 200km/h obroty utrzymują się na 4000, przy 150km/h na 3000, jednak po dohamowaniach rozpędzając się kręciłem nie rzadko do 5-5,5k rpm. Po takiej jeździe instynktownie sprawdziłem poziom oliwy i ku mojemu zdziwieniu wlałem całą resztkę Mobila jaką miałem czyli 400ml.
W mojej ocenie pobór pojawił się właśnie ze względu na agresywny styl jazdy stąd pomysł na zmianę oleju przy kolejnej wymianie na taki o grubszej charakterystyce, która pewnie wydarzy się wcześniej niż później ;-).
Mobil 1 ESP 0W40 w karcie SDS w 100C ma lepkość 14,1 i HTHS 3,8, natomiast na sąsiednim forum ze wschodu znalazłem analizę gdzie przy 100C wykazał lepkość na poziomie 13,84 https://www.oil-club.ru/forum/topic/36475-mobil-1-esp-x3-0w-40-svezhee/
Jakie mielibyście propozycje?
Gwarancji już dawno nie ma więc na Dexosie mi nie zależy.
W necie znalazłem że GM dopuszcza takie specyfikacje, co pokrywa się z tym co mam w instrukcji obsługi:
GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025
BMW Longlife 04
Mercedes-Benz MB229.31 i MB229.51
Volkswagen 502.00 / 505.00 / 505.01
oraz poniższe specyfikacje:
ACEA A3/B3, A3/B4; ACEA C3; API SM/SL / CF
Charakterystyka olejów GM Dexos
Dexos2
Zatwierdzony jako spełniający wymagania nowych olejów silnikowych GM Dexos2,
Przewyższa i zastępuje poprzednie specyfikacje General Motors:
o GM-LL-A-025
o GM-LL-B-025
Spełnia lub przekracza wymagania następujących specyfikacji i norm przemysłowych
o ACEA A3/B3, A3/B4; ACEA C3
o API SM/SL / CF
Dexos1
o API SN/RC
o SN - o klasę wyżej niż Dexos2, w praktyce olej o mniejszej lepkości, rzadszy, a więc zapewniający
jeszcze niższe spalanie, szczególnie w przy częstym uruchamianiu i wychładzaniu silnika
benzynowego zimą
o RC (Resource Conserving) - olej "dba" o trwałość turbosprężarki i systemów kontroli emisji
w samochodzie, a także jest kompatybilny z benzyną z domieszką etanolu, aż do E-85.
brak klasy jakościowej zaczynającej się od litery "C" wg API - oznacza to, że Dexos1 nie nadaje się
do silników Diesla
Inne samochody, w których można stosować olej Dexos2 5W-30:
5W-30 Dexos2 ma aprobatę producentów następujących marek:
o BMW Longlife-04
o Mercedes-Benz MB229.51
o Volkswagen 502.00 / 505.00 / 505.01
Jakieś propozycje które znalazłem:
- Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40
- AMSOIL 0W40 Signature Series 0W-40
- REPSOL CARRERA 0W40
- RED LINE 0W40 - na styku budżetu ale widzę że da się zamówić za ok 3 stówki
- W opcji byłby jeszcze na pewno jeszcze Ravenol - tylko który brać pod uwagę?
- Millers?
- Fuchs Titan Race Pro S
- EXTREME AMG VR2 5W40 / 0W40
Last edited: