• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi 80 2.0 ABK - temperatura cieczy

sprajt2

Użytkownik
Samochód
Audi a3 1,8T, a5 2.0tdi 177km, TT 1.8T
Hej, zapytam w sprawie audi 80 cabrio 2.0 ABK mojego kolegi.
Auto stopniowo doprowadzane do stanu b. dobrego z stanu jezdzacego, ale dostatecznego.
Ale auto ma problem, ktory jest znany w tym silniku, mkanowocie temperatura cieczy. Na postoju potrafi dobic wg wsazan zegarow oraz na VCDS do 100 stopni i jest zchladzana do lekko ponad 90 wentylatorem. I po jakoms czasie znkwu podbija do 100.
W miedzy czasie zostaly wymienione dwa czujniki temperatury, jeden, ktory daje odczyt na zegary i drugi, ktory daje odczyt do komputera. Odczyty się pokrywaja, więc bledne wskazywania na zegarach wykluczamy.
Wymieniona zostala nagrzewnica i wyczyszczona i wypłukana chlodnica. Caly układ również wyplukany i poprawnie odpowietrzony.
Wymieniona pompa wody,
Wymieniony termostat (juz dwa razy - temperatura otwarcja 87, pelne otwarcie 95),
Wentylator zalacza sie przy takiej temperaturze jak powinno.
W czym może byc problem? Jakies pomysły jeszcze?
 
Kolega kiedyś w audi 80, ale w TDI miał tak zapchaną chłodnice wody, że mu się potrafił górować przy wyższych prędkościach. Po mieście mógł jeździć, ale przy prędkościach wyższych miał już problem. Płukał, kombinował, niestety pomogła dopiero wymiana chłodnicy. Może tutaj szukać przyczyny? Ten układ ani silnik nie jest zbyt skomplikowany. A próbowaliście wyjąć termostat całkowicie?
 
A te 100 st robi jakiś problem? Dla mnie, to normalna temperatura, dojdzie do setki, schładza do 90. Tylko się cieszyć.
 
Na postoju potrafi dobic wg wsazan zegarow oraz na VCDS do 100 stopni i jest zchladzana do lekko ponad 90 wentylatorem. I po jakoms czasie znkwu podbija do 100.
Co tu dziwnego? W Golfie mam identyczną sytuację. Według mnie to norma. W trasie przy szybkiej jeździe temperatura spada. Na postoju nie ma odbioru ciepła i dlatego temperatura rośnie i wiatrak chodzi. W Hondzie to dopiero co chwila chodzi na postoju.
 
@Passat_b5 chlodnica jest czysta, wyplukana, cieplo rozprowadza cala powierzchnia.
Grzanie wystepuje na postoju.

@Kaczorek79
Mnie by to az tak bardzo nie bolało, ale dziwi mnie takie wahanie temperatury. Raczej podejrzewam, ze uklad jest tak zaprojektowany, ze przy temperaturze otoczenia okolo 10 stopni nie powinna na Idle wskakiwac az do 100?
 
Oczywiście. Tak samo jak w Mercedesie W124. W Hondzie to w oczach leci pod max. I to nawet gdy jest poniżej zera stopni. Przecież to normalne.
 
100°C nie degraduje oleju, wiec bym się tym nie przejmował. Ja bym ustalił jaką temperaturę osiąga przy maksymalnym obciążeniu w codziennej jeździe, np. jadąc na autostradzie 140km/h.
 
@sprajt2 Zupełnie normalne w starszych konstrukcjach, a ta jest z 1972 r. jak dobrze pamiętam, seria ea827. To ta sama konstrukcja, co mniejszy brat w Golfie @ozzy1979 Kupa energii idzie w komin i grzanie głowicy, a mocy, jak na lekarstwo. Nie ma się czym przejmować, to bardzo trwałe silniki.
 
Podam przykład z Peugeota w silniku 2.0 RFK 177km n/a jest termostat z otwarciem przy 103 czy 105 stopniach, wskazówka nawet podczas jazdy jest na drugiej połowie skali temperatury i waha się 95-105 stopni. Najwyraźniej tak ma być, taka temperatura płynu chłodniczego to żaden dramat i według mnie nie ma się czym stresować.
 
Skundlone auto z szopy powraca powoli do zywych 😉😉😉
received_432595839059606.jpeg
 
Kojarzę tę bryczkę, już tu była na forum nie? Świetnie wygląda to auto.
Post automatically merged:

Jakies pomysły jeszcze?
Co do pomysłów na temperaturę to jeżeli to możliwe w tym samochodzie to niech tuner lekko zmieni profil działania wentylatora aby niedopuszczał do temperatury 100 stopni i problem zniknie albo termostat o innym profilu działania.
 
@STREAM-HD było, było. Czasami cos o nim podrzuce. Kupione za 550 funtów. Nie byl to gruz, ale wszystko w nim bylo robione druciarsko.
Co do obnizenia temperstury, przy ktorej by startował wentylator, hmm, nie wiem. Musielibyśmy z kumplem poczytać jak to ogarnąć w tym "retro ECU", malo w neciw wskazówek, bo to auto schodzilo z drog w czasach, gdy internet był dostepny nie pod każdą strzechą.
 
@STREAM-HD jaki sens poprawiać fabrykę? 100 stopni na postoju to jakieś cudo? Tak ma być i tyle.
 
Masz rację, skoro tak ma być to tak ma być, ale jakby kogoś raziło, że wskazówka lata pod 100 stopni to można kilka rzeczy porobić, żeby to wyeliminować.
 
@sprajt2 Jak bardzo nie pasuje te 100 st, to jest proste wyjście. Termowłącznik na chłodnicy jest dwustopniowy, może pierwszy stopień nie działa i dopiero na drugim biegu startuje wentylator. Jeśli nie to, to można zmienić termowłącznik. Oryginalnie był w zakresie temperatur 1 stopień 95-84 st, 2 stopień 102-92 st. Są zamienniki np Topran 102975, gdzie 1 stopień działa w zakresie 85-80 st, a 2 stopień w zakresie 93-88 st.
 
Z tego co sie rozeznalismy, nie w kazdym jest dwustopniowy i akurat w cabrio kolegi jest akurat ten jednostopniowy.
 
Kupić, podmienić, groszowe sprawy.
 
W CC na postoju po dłuższej jeździe też wskaźnik temperatury płynu chłodniczego dochodzi sobie lekko do 95 stopni, a może nawet minimalnie więcej. Wówczas załącza się na kilka sekund wiatrak chłodnicy, temperatura spada w okolice 90 by za chwilę wzrosnąć z powrotem do 95 stopni... To się dzieje zarówno latem, jesienią, zimą jak i wiosną. W trasie oczywiście temperatura wynosi 87-88 stopni nawet z włączonym ogrzewaniem. A silnik ma tylko 704 cm3 pojemności ! Chyba wszystko ok.
W przeszłości kiedyś wskaźnik ten lubił sobie zaszaleć szczególnie przy uruchamianiu silnika, ale przyczyną okazał się luźny przewód masowy.
Zresztą płyn chłodniczy ma znacznie wyższą temperaturę wrzenia niż 100 stopni Celsjusza. Dobrej klasy płyny mają temperatury na poziomie +125 stopni, a nawet ~140. Zalanie układu takowym płynem też jest jakąś opcją.
Skundlone auto z szopy powraca powoli do zywych 😉😉😉
View attachment 15558
Wygląda naprawdę dobrze z zewnątrz, a jak jest w środku :) Będzie skóra, fura i komóra ? ;) Mało już tych fur jeździ, a szkoda. Ale bym chętnie widział takie RS2 w garażu. Chociażby żeby kontemplować.
@Kevin88 To ESENCJA starej, ale tej najlepszej niemieckiej motoryzacji.
 
Back
Top