• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi 90 B3 2.3NG

Passat_b5

Użytkownik
Samochód
Passat B5FL 1.9 AVF
Marka samochodu
Audi 90
Budżet/ile litrów
300pln/5l
Styl jazdy
Silnik
2.3 NG 10v 136KM
Data produkcji
1989
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 501.01
Jaki olej masz obecnie
Nie wiem
Witam.
Kupiłem auto, które raczej długo stało. Przebieg auta to 297tys. km. Brak jakiejkolwiek informacji na temat jakiejkolwiek wymiany oleju. Silnik pracuje ładnie, nie kopci, olej na bagnecie wygląda na czysty.
Auto jest z przeznaczeniem do weekendowego jeżdżenia, więc podejrzewam, przebiegi rzędu 2-3tys. km rocznie.
Chciałbym najpierw zalać jakąś płukankę, później zrobić jedną może dwie wymiany powiedzmy co 200km jakimś tanim olejem żeby dobrze wypłukać silnik i dopiero zalać olejem docelowym. Na początku na pewno przebiegi będą trochę większe bo muszę to auto trochę rozjezdzić.
Co o tym sądzicie?
Jeżeli źle kombinuje to mnie poprawcie.
Jaki olej polecacie jako ten do płukania, a jaki jako docelowy?
Nie wiem czy temat dobry, ale jaką płukankę zalać przed wymianą?
Chętnie wysłucham sugestii jak to zrobić najlepiej 🙂
 
Wtrysk mechaniczny, mo no... Piękna sprawa. Po co tak kombinować z tanimi olejami? Zalej dobrej płukanki (Oilsyn), spuść olej i zalej nowy. Do wyboru Orlen, Shell, Meguin.
PS. Mam nadzieję, że nie ma gazu...
 
5W30 - 0W40. U mnie jest tak:
 

Attachments

  • IMG_20220901_084827.jpg
    IMG_20220901_084827.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 106
Last edited by a moderator:
Fajne autko.

Jak chcesz przepłukać to nieodmiennie polecę Yacco Optimizer Vidange. Odejdzie ci jazda na oleju "do przepłukania", bo tą płukankę stosuje się na czysty olej.

Kup cokolwiek taniego z normą A3/B4. Najtańsze co znajdziesz. Dwa filtry. Możesz jakąś zwykłą płukankę, jak masz dużo kasy to Oilsyn, ale może być LM, Motul - cokolwiek. Zalewasz zwykłą płukankę, czekać wg instrukcji, spuszczasz olej. Zmieniasz filtr oleju.

Wlewasz nowy olej, nagrzewasz go przez parę minut, wlewasz płukankę Yacco i dajesz silnikowi popracować na niej 15-20 minut trzymając obroty w okolicach 2000.

Potem spuszczasz olej, zmieniasz filtr i wlewasz docelowy olej.

Co do samego docelowego oleju, to już zależy jak leży. Wg mnie nie masz co się szarpać na drogie oleje. Cokolwiek współczesnego z normą A3/B4 i tak będzie lepsze niż to co zalewano do tego silnika za czasów jego świetności. Nawet Orlen classic 5W-40 będzie aż nadto. Jak chcesz coś "ekstra" to możesz wlać Fuchsa 5W-40 albo Gulfa 5W-40 z wymienioną normą. No i jest jeszcze nieśmiertelny Shell Helix Ultra 5W-40.
 
Na obecnym, starym oleju wykonaj test jednokroplowy. Zawsze to jakieś info o silniku.
Ten Eurol to klasa C3? Niech się wypowiedzą znawcy. Według mnie do tego silnika to norma A3/B4.
 
Last edited:
Tak, to C3. Ja byłbym ostrożny. Oleje z obniżonymi popiołami niekoniecznie sprawdzą się w starych konstrukcjach, a tutaj fabrycznie zalecano olej będący odpowiednikiem A3/B3.
 
Jeśli silnik zdrowy to ja bym polecił to, co wyżej polecałem. Oba A3/B4. Oba porządne.
 
Orlen Classic, Lotos Synthetic Plus, Gulf G/GX, Valvoline Maxlife.
Wszystkie w lepkości 5W40 i wziął bym co tańsze z wymienionych
 
Back
Top