• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A3 2.0 TDI 2006, wysoki pobór oleju

joozek

Użytkownik
Samochód
Focus 1.6
Marka samochodu
Audi A3
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDi
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,5
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Millers Profesional 5w40
Hej,
Zalałem do Audi olej millers trident professional 5w40 i zauważyłem dość spore zużycie oleju. Chce teraz zrobić płukankę i wymienić na inny olej. Na jaki?
 
Pół litra oleju na 1000km to gruuubo. Olejem tego nie naprawisz. Stało się to nagle czy zjawisko narastało?
 
Na pierwszy ogień dałbym mu jakieś bogate płukanie - Archoil na godzinę z podbijaniem obrotów do 2000-3000 co jakiś czas, potem to zlać, zalać jakikolwiek olej, przejechać 1000km i ponowić zabieg. Podobno minerały lepiej płuczą, ale nie mam kompetencji żeby się wypowiadać w tej kwestii. Jeśli płukanie nic nie zmieni, to niestety raczej trzeba zaglądać do środka.
 
Tani i dobry Lotos 5w40 turbodiesel z normą pod pompki VW 505.01.
Możesz przed wymianą oleju zalać jakaś płukankę do pojeżdżenia 200-300 km typu Xado VitaFlush lub Total flush, Xenum Mflush, Ceramizer soft.
 
Dolać byle co, jeździć, obserwować. Po interwale 10 tysięcy podliczyć dolewki i wtedy można coś kombinować.
 
Po pierwsze to poobserwuj na dłuższym dystansie jak kształtuje się zużycie oleju bo jak pisał Kolega powyżej mogłeś źle odczytać stan początkowy po wymianie. Po drugie chyba potrzebujesz normy 504/507 i lepkość 5W40 jest w tym wypadku za wysoka.
 
W tych rocznikach w A3 były dwie wersje 2.0 TDI.
2.0 140 km - wersja bez DPF, dopuszczone dwie normy, serwis regular norma 505.01, serwis LL norma 507.00.
2.0 170 km - wersja z DPF, tylko norma 507.00.
W rodzinie mamy A3 sportbacka 2.0 TDI 140 km BKD bez dpfa.
 
Wersji 140 KM mogło być w tym przypadku kilka bo mógł być 8 zaworowy BMN i tam najczęściej nie było dpf-a a mógł być 16 zaworowy BKD, CLCJA, CBCA, CBAB i CFFB. Z tego co mi świta (bo mogę się mylić) to do BMN i BKD faktycznie mogła być dopuszczona norma 505.01 ale do kodów zaczynających się na C tylko 504/507.
 
Mój silnik to AZV, norma powinna być 505.01. Silnik niby był remontowany, mam na to papiery. Dzięki wszystkim za odpowiedzi, zrobię płukankę i zaleję właściwy olej.
 
Back
Top