• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A3 2004 1.9TDI PD 115KM

stefan.zeromski

Użytkownik
Samochód
Skoda Superb 2 140KM CR
Marka samochodu
Audi A3
Budżet/ile litrów
170/5
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.9TDI PD 115KM
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Zgodny z 505.01
Witam,

Proszę o rekomendacje olejów do samochodu jak w temacie. Styl jazdy dynamiczny, dziennie do pracy około 20km w jedną stronę miasto i obwodnica. Dotychczas lałem Motul 5W40 specific 505.01 ale to nie jest pełen syntetyk.
W samochodzie mam program na 140KM, przebieg 300k. Olej mam w zwyczaju wymieniać co max 10kkm.
Dziękuję.
 
Last edited:
Niżej masz temat gdzie też szukałem oleju do 1.9 TDI PD.. myślę że nikt nie pisze bo dosłownie była tydzień dwa temu była dyskusja o tym.
Ja zdecydowałem się na Shella AV-L 0W30, za 185zł
 
ale to nie jest pełen syntetyk.
Jest w technologii syntetycznej podobnie jak większość olei pod normę 505.01
W tej specyfikacji jak się nie mylę nie ma olei opartych w dużej części o PAO.
Orlen to pewny olej możesz go stosować, tak samo jak Lotos Sythetic Turbodiesel 5W40.
A jak chcesz pójść w normę 504/507 to wtedy VAG 0W30 jest ciekawą opcją.
 
Z tańszych jest jeszcze Shell HX7 AV 5W30. Półsyntetyk, ale jak robisz 20 km w jedną stronę i zamieniasz olej co 10kkm to ten olej wystarczy. Lepkość jest trochę niższa niż Orlen/Lotos, więc silnik ma mniejsze opory co może przełoży się na trochę niższe spalanie.
 
W A3 8P nie było takiego silnika jak 1,9 TDI PD 115KM. Był tylko 105KM (w tym roczniku to pewnie BKC, więc nie musisz się martwić o panewki ;) ). A olej to cokolwiek z 505.01. Budżet mały, więc może jakiś Eurol?
 
Jakikolwiek olej z normą vw 505.01 czyli do PD. Wybór masz naprawdę b. duży. Orlen, Lotos, Total, Castrol itp. Norme 504 /507 też jak najbardziej możesz stosować w silniku z PD.
 
Lej obojętnie co, aby spełniało normy.
Kupuj dobrze wyceniony 5W40 505.01 i po temacie.
Te silniki są niezniszczalne, wystarczy olej spełnający normy i będzie latać aż buda zgnije.


Duzo użytkowników chwali Valvoline w silnikach PD.
Oj no nie wiem z tą niezniszczalną, też nie są wolne od usterek czy słabych punktów. Np wybijające się gniazda pompek, bo są z alu, i tulejować trzeba z lepszym materiałem. Wycierające się wałki, podejrzewam że przez to że jest taki brok on puszcza i spada ciśnienie oleju na wałku rozrządu. Pompy vacum luka i parę innych bolączek. Ja mam silnik na PD dopiero rok, na razie działa. Mimo tych bolączek to i tak chyba najlepszy diesel.
Teraz przechodzę na 0W30 od muszelki.

Tutaj znalazłem ciekawy biuletyn od VW dotyczących doboru oleju
Posiada wypisane wszystkie oleje jakie pasują z 2017r.
Można też stosować normę 507.00
 
To jest tak, że który był gorszy jakościowo bo materiał na silnik czy wałek nie był idealnie dobrany czy wykonany to już poszedł do remontu albo na złom. Wypadające broki czy wycierające się wałki, wybite gniazda to jakiś ułamek, w tym nie wiadomo jak dużo niedbalstwa o serwis i jeżdzenia z butem w podłodze na zimnym, laniem opałowego albo 15W40 po poradach kowala z PRLu, że jak samochód ma 300 000 nalatane to już mineralny trzeba lać.

Dla mnie sprawa jest prosta. 5W40 505.01 - przetestowane, te silniki nakręciły 25 lat właśnie na takim i taki zawsze mogę komuś polecić jak się mnie prywatnie zapyta. Szukasz dobrego oleju? Na tym ten samochód dojechał do tej pory. Czy potrzeba jeszcze jakieś lepszej rekomendacji?
 
Według definicji z Wikipedii może mieć jej nawet 10 razy mniej. Nie wiem, nie mierzyłem ale znam takich co sobie wykończyli układ wtryskowy tym paliwem. Wiem, że i tak się opłacą ale fakty są takie ze silnik Diesla jest stworzony do zasilania go olejem napędowym.
 
Ja znam wiele osób które wykończyły sobie układ wtryskowy jeżdżąc na zwykłym ON.
Żebyśmy nie odbiegali od tematu u mnie w TDI pd jest od dwóch lat olej 5w40, wcześniej był przez 20 lat 5w30. Silnik według mnie jest w dobrej kondycji. Przebieg to niecałe 450tys km i cały czas rośnie. Był Motul, PMO, Eurol Fluence i teraz jest Liqui Moly TopTec 4100 i przynajmniej jeszcze raz będzie nim zalany bo ostatnio kupiłem dwie banki. Tak naprawdę na żadnym z tych olei nie zauważyłem nic niepokojącego, ani jakos większego lub mniejszego zużycia oleju. Zawsze wymieniam olej co 10tys co w moim przypadku jest około 3-4 miesiące. Jak skończy mi się Liqui Moly to chyba przetestuje polecany tutaj Orlen MaxExpert.
 
Back
Top