• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AUDI A3 8P 2.0TDI (BKD) Dobór oleju ;)

Trisan

Nowy użytkownik
Samochód
Audi 8p 2.0tdi BKD 235KM
Marka samochodu
Audi a3
Budżet/ile litrów
5L
Styl jazdy
Silnik
2.0TDI (BKD)
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
40-50ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Witam!
Na wstępie chciałbym się przywitać ;)

Chciałbym się dowiedzieć jaki olej będzie najlepszy dla mojego autka jazda dynamiczna już pisze wszelkie info.

Autko to audi a3 8p z silnikiem 2.0TDI PD z podkręconym silnikiem z fabrycznych 140km do 235km z przebiegiem 250 000km bez DPF. Na początku zalewalem go Motulem specyfic 5w30 z normami VW 504 00 , 507 00. Generalnie jest w porządku od wymiany do wymiany muszę dolać okolo 250ml olej wymieniam co 7-8tys. Myśle ze to normalne „branie” oleju jeżeli nie proszę mnie sprostować ;) Chciałbym spytać czy moze poradzicie coś co bardziej pasowałoby do tego autka , słyszałem od pewnego tunera, ze jak jest tak zmodyfikowane autko na więcej koni to 5w40 byłby tez dobra opcja nie wiem czy to prawda. Słyszałem o oleju Eurol lub Millers, ze są naprawdę dobre. Jeszcze jedno pytanko czy warto byłoby dolać moze Archoil nigdy nie używałem tego typu preparatów jak sądzicie może tez dolać to przy najbliższej wymianie ?

Z góry dziękuje za odpowiedz ;)
 
Last edited:
Solution
D
Jeżeli na 5w30 jest ok, to możesz na tym oleju jeździć.
Dodatki są sprawa indywidualną, ja ani ich nie polecam, ani nie odradzam.
Gdybym miał coś dolać do oleju, to tylko archoil lub Liqui Moly.
W Twoim przypadku odpowiedni byłby ar9100.
W tym silniku, jeszcze po takich modyfikacjach, rzeczywiście skłoniłbym się ku 5w40 z normą 505 01.
Np. Texaco Havoline Ultra S 5w40


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
 
A jak myślisz dodać archoil tez czy już sobie darować ? Masz może jakieś inne propozycje mogą być droższe oleje osobiście myślałem nad
1.Motul 5w40 specyfic z norma 505.01
2.Eurol fluence 5w40
3.Millers EE performance 5w40

Nie wiem czy ktoś wie czym się różnią linie millersa pierwsza EE Performance , XF Premium i Trindent Professional ?
 
Jeżeli na 5w30 jest ok, to możesz na tym oleju jeździć.
Dodatki są sprawa indywidualną, ja ani ich nie polecam, ani nie odradzam.
Gdybym miał coś dolać do oleju, to tylko archoil lub Liqui Moly.
W Twoim przypadku odpowiedni byłby ar9100.
 
Solution
Kurcze teraz już naprawdę nie wiem który wybrać hehe. Na początku celowałem w millersa albo motula nie wiek czy są warte uwagi czy może wybrać coś z tych co mówisz 🤔 A o tym millersie albo motul co sądzisz ?
 
Na Twoim miejscu trzymałbym się lepkości 5w40, a czy to będzie Motul czy Millers to już bez różnicy - możesz rzucić monetą :D
BTW można wiedzieć jakie turbo masz założone przy takiej mocy? może być na priv
 
@Trisan, jeżeli mówimy o olejach w normie 504507, to są jedne z najlepszych olejów jakie występują na rynku w ogóle.
Wymagania normy są ponad wszystkie inne.
Gdybym ja dobierał olej do TDI, decydowalbym się na Mobil1 ESP lub Castrol edge LL03. Alternatywnie Eurol 0w30 FS.
Z tańszych olejów moim zdecydowanym faworytem jest Orlen Max Expert V.
Wszystkie we oleje oparte są o bazy hc, wszystkie mają domieszki olejów bazowych gr IV (pao). Będą one mniej więcej na podobnym poziomie i 10 tys km każdy z pewnością wytrzyma.

W klasie 5w40 i normie 505.01 nie znam za dużo olejów. Jednym z nich jest Orlen max Expert C3 5w40. No i wymieniony prZez Ciebie Motul.
Motula nie znam, a na Orlenie jeden kolega robił interwał w Cooper mini 2.0 250km i analiza bardzo podobnie wypadła do motula, xclean chyba ze wskazaniem jednak na Orlen.
Co do millersow - ja się nie wypowiadam. Nie znam i nie mam parcia, żeby te oleje poznać. Są w moim odczuciu zdecydowanie za drogie.
 
Na Twoim miejscu trzymałbym się lepkości 5w40, a czy to będzie Motul czy Millers to już bez różnicy - możesz rzucić monetą :D
BTW można wiedzieć jakie turbo masz założone przy takiej mocy? może być na priv
Turbo to GTB1756VK z 2.7tdi zmodyfikowana zamiast nadstawnika elektronicznego jest mechaniczna potocznie zwana gruszka , frontowy cooler aluminiowy cały układ dolotowy i chip to z tych grubych modow i udało się wypluć z niej 235km i 460nm
 
Back
Top