• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A3 8V 2.0 TDI CRLB

ems

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Audi A3 8V
Budżet/ile litrów
300/5l
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie stwierdzono
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 507
Jaki olej masz obecnie
OEM
Cześć,
auto dotychczas serwisowane w ASO Audi, przebieg maks 15 tyś rocznie, stage 1 silnika, zalewane OEM olejem. Odnoszę wrażenie, że od ostatniej zmiany auto zaczęło łapać wyższe temp oleju (może to zbieg okoliczności ale chyba wcześniej lali Castrola a teraz coś innego). Podczas jazdy na autostradzie temp. dochodzi do 120 st. gdy na zewnątrz wcale nie ma jakiś upałów. W związku ze zbliżająca się zmianą oleju chciałbym zalać coś co obniży temp. ewentualnie da poczucie bezpieczeństwa jazdy z taką temperaturą przez dłuższy okres czasu na autostradzie.
Trochę przewertowałem forum i wstępnie kierowałem się ku Mobil 1 ESP 5w30, Shell AV-L 5W30 (chociaż chodzą słuchy, że to właśnie obecny OEM) chyba wcześniej zalewany Castrol Edge professional, Ravenol VMP lub VSE. Dajcie proszę znać co waszym zdaniem warto byłoby wlać :)
 
Last edited:
Z tego co wiem to olej prócz smarowania ma też funkcję chłodzenia. Skoro osiąga wyższą temperaturę to znaczy że lepiej gdzieś odbiera ciepło z silnika, w takim razie po co go zmieniać?
 
Z tego co wiem to olej prócz smarowania ma też funkcję chłodzenia. Skoro osiąga wyższą temperaturę to znaczy że lepiej gdzieś odbiera ciepło z silnika, w takim razie po co go zmieniać?
równie dobrze może to oznaczać, że słabo oddaje odebrane ciepło ;)
OEM jest 0W30, reszta się zgadza. U mnie na tym oleju mam max 89 stopni przy 125km/h to jest wtedy okolo 1900-2000 obr.
dzięki, faktycznie myślałem o 0w30.
 
@ems przewodność cieplna nie działa w jedną stronę lepiej a w drugą gorzej
 
Te silniki tak już mają że grzeją bardziej olej. Lej nadal VAG OEM 0w30
 
Ja tam bym pokombinował skoro na castrolu temperatury były mniejsze. W takim budżecie zmieści się np Millers EE Performance 5W30 C3, Eurol FS 0W30 czy Ravenol VMP.
VSW można znaleźć 5L za 300zł.

Z lektury forum wynika, że nawet na Totalu Ineo LL temperatury oleju bywają niższe niż na Shellu. Ale shell ma też swoich zwolenników i zdania są podzielone.
 
Tak jak napisali Shell Helix Ultra 0w30 AV-L najlepsze rozwiązanie do tego silnika wymiana oleju co 7,5tyś jeśli robisz rocznie 15tyś to moje zalecenie ale kwestia sporna jeden woli co 10 drugi 15 więc od Ciebie zależy jak bardzo chcesz zadbać
 
Last edited by a moderator:
Wszystkie 0w30 i 5w30 w ea288 grzeją się okrutnie, szczególnie na autostradzie.
Bez względu na markę. Czy to shell, total, motul, castrol, eurol.
U mnie pomogło przejście na 0w40. Temp widocznie spadła. Ale ja jeżdżę 90% trasa.
 
@Ryba84 Co nie znaczy, ze rozpraszanie ciepla bedzie gorsze. To zalezy rowniez od jednostki napedowej, ale natezenie przeplywu bedzie nieco skuteczniejsze.
 
Weź na próbę Mobil 5w30 ESP lub Eurol FS 0w30. Będziesz miał porównanie i jeżeli temperatury będą podobne to wróć do OEM i tyle. Też mam 2.0 TDI ale CGLC i miałem każdy z tych i wiem, że będę używał OEM.
 
Back
Top