• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 1.6

alsek

Użytkownik
Marka samochodu
Audi A4 1.6
Budżet/ile litrów
120/4
Styl jazdy
Silnik
1.6
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,3
Jakiego oleju wymaga instrukcja
502
Jaki olej masz obecnie
rowe 5w40
Mam starą a4 która pali olej, prawdopodobnie są zużyte gumki zaworowe. Będe to robił na lato, ale autem robie bardzo dużo km i w międzyczasie będe miał z 3 wymiany oleju. Czy mogę w tym czasie jeździć na 5w50 i po remoncie (będzie też robiona głowica,zawory itd..) przejść spowrotem na 5w40? Czy to nie zaszkodzi i czy spalanie bedzie duzo mniejsze na 5w50?
 
Nie koniecznie😉
Post automatically merged:

Lotos 5w40 powinien załatwić sprawe
 
Czy to nie zaszkodzi i czy spalanie bedzie duzo mniejsze na 5w50?
Olejem nie leczymy silnika. Wzrost lepkości, to wzrost oporów = wyższa temperatura. Czasem to może jeszcze pogorszyć sprawę. Najtańsze 5W40, 5W30 i dolewać do czasu remontu.

krąży po mechanikach
Mechanicy nie mają pojęcia o olejach.
 
Jak wyżej koledzy wspominali. Najtańszy 5w40. 5W50 motora nie uleczysz.
 
Do czasu remontu silnika najtańszy 5w40, a po remoncie dobrać sobie olej docelowy.
 
Zauważyłem, że pali olej dopiero w dłuższej trasie, tak od 200km wzwyż, czyli jak olej osiągnie pewnie już roboczą temperature. Ale to pewnie nic nie zmienia. Na razie sobie zakupiłem lotosa 5w40 na dolewki
 
5W50 może faktycznie nieco ograniczyć pobór ale nie jest to rozwiązanie problemu. Rekomenduje trzymanie się lepkości 5W40 i robienie dolewek do czasu remontu silnika. 0,3l to dużo ale jeszcze nie tragedia.
 
Back
Top