• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B5 1.6 MPi

marcelos

Użytkownik
Marka samochodu
Audi A4 B5 1.6 MPi
Budżet/ile litrów
160 zł/4l
Styl jazdy
Silnik
1.6 MPi
Data produkcji
1995
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
502.00
Jaki olej masz obecnie
Motul 6100 Synergie+ 10W-40
Cześć.
Małe pytanko o olej do wiekowego już silnika w Audi A4 tzn. 1.6 MPI (symbol ADP) - rocznik 1995
Co prawda nie jest to moje auto, ale generalnie jest zalany Motul 6100 Synergie+ 10W-40. Na pewno przez ponad 10 lat był stosowany Olej półsyntentyk 10W40 (Liqui Moly i Motul).
Przebieg tak ok. 200 000 km.
Czy warto przejść na olej syntetyczny (zapewne HC) 5W40 i np. Valvoline MaxLife?
Auto zużywa minimalne ilości oleju jak na tą wersje 1.6 (mniej niż 200 ml na 10 000 km).
Z góry dzięki za pomoc :)
 
W sumie masz dwa wyjścia:
1. Zostać na Motulu
2. Płukanka LM/Archoil/Oilem 20 minut -> wymiana oleju na jakiś tani 5W40 , godzinka jazdy -> wymiana na Eurol SL 5W40.
 
Jak najbardziej jest sens przejść na 5W40. Przed wymianą zastosuj dobrą płukankę i lej nowy olej.
Valvoline jest jak najbardziej OK, ale tutaj polecił bym pójście w krajowy rynek i np. Lotosa Synthetic Plus 5W40, albo Aurum C3 5W40, a jeżeli brak oficjalnych aprobat nie jest problemem, może Specola Spec Gold 5W40.
 
Opcja 2 jest bez sensu, wpychanie się w niepotrzebne koszta. Płukanka ok, ale podwójna wymiana to bezsens.

Jeżeli potrzebujesz normy 502.00 to możesz spokojnie przejść na któryś z polskich olejów: Lotos Synthetic Plus 5W-40 który polecił kolega jest więcej niż ok, plus ma oficjalną aprobatę grupy VAG na normę 502.00.

Specol też będzie spoko, masz już starszy samochód i brak oficjalnych aprobat nie będzie przeszkodą.

Z zagranicznych firm Valvo o którym wspomniałeś będzie ok. Możesz też pomyśleć o Gulf Formula G 5W-40.
 
Dzięki za odpowiedzi. To nie mój samochód (ale jest w rodzinie). Wydawało mi się, że po prostu na 5W40 lepiej mu będzie w zimie i trochę dłużej będzie trzymać parametry niż półsyntetyk 10W40. Płukanka jak najbardziej :) Zresztą miał kiedyś robioną też płukankę.
 
Do listy @Hubert1 dodam jeszcze
Shell Helix Ultra 5w40
Motul Xcess 5w40
Płukanka zawsze na plus 👍
 
Back
Top