• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B5 1.6 SR

alsek

Użytkownik
Marka samochodu
Audi A4 B5
Budżet/ile litrów
100/4
Styl jazdy
Silnik
1.6 ANA
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,7
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Xcess 5w40
Witam. Szukam oleju do mojej starej audiczki. Auto jeździ codziennie po 100km. Z czego 60km jest po drodze szybkiego ruchu, a reszta miasto. Auto jest w gazie i lekko bierze olej tak z 0,5-0,7L na 1000km. Ale będę to robił w najbliższym czasie. Ale też lubię czasem szybszą jazde, to spalanie oleju jest nieuniknione. Katalizator mam. Poprzedni właściciel lał jakiegoś Castrola 10w40. Przez 10lat. (zapisy w książce serwisowej) Od 3 lat w moim posiadaniu i zalewany jest Motul Xcess 5w40. Silnik mega cicho pracuje na tym oleju. Przy wymianie robie płukanke i po wlaniu świeżego oleju wlewam dodatek z liqui moly z dodatkiem MOS2. Jak dla mnie on działa i raczej nie przestane go stosować. Pytanie czy znajdę lepszy olej w tym przedziale cenowym w tej normie? Czy może lepiej przejść na 5w30? Za motula płace za każdym razem coraz większe pieniądze. Ostatnio dałem chyba 130zł za 4L. Chciałbym też coś odrobine tańszego. Chyba, że waszym zdaniem nie ma sensu to zostane przy motulu.
 
Zapomniałem dodać, olej zmieniam dwa razy w roku. W lato i jakoś pod koniec zimy. Robie rocznie 15-20tys km. Wymiana co 8tyś. Ale czasami się spóźnie z powodu braku czasu
 
Lepszy/gorszy to w tej półce bardziej chcenie właściciela niż jakieś większe faktyczne różnice. Wg mnie możesz zostać na Motulu, miałem ten olej w Alfie Romeo i sobie chwaliłem. Dodatek MoS2 powinien pomóc utrzymać czystość więc tym bardziej.

Jeżeli olej ci nie przeszkadza i nie chcesz czegoś tańszego to wg mnie możesz zostać przy X-Cess.
 
Ogólnie polecasz zostać przy tej lepkości? A jakbym chciał zalać coś tańszego, to co byś polecił? Tak do 90zł/4L? (Bo chyba taniej nie ma sensu schodzić?)
 
Może Eurol Super Lite 5W40
Nieco tańszy niż Motul a powinien się spisać.

Również krajowy Lotos 5W40 będzie dobrym wyborem.

Płukanka przy każdej wymianie to bdb praktyka.

Dodatek Mos2 również w porządku, pomoże utrzymać czystość i napewno w jakimś tam stopniu zmniejszy tarcie.
 
Może Eurol Super Lite 5W40
Nieco tańszy niż Motul a powinien się spisać.

Również krajowy Lotos 5W40 będzie dobrym wyborem.

Płukanka przy każdej wymianie to bdb praktyka.

Dodatek Mos2 również w porządku, pomoże utrzymać czystość i napewno w jakimś tam stopniu zmniejszy tarcie.
Lotosa 5w40 miałem kiedyś w starym seacie i po odpaleniu w zime klepały zawory przez minute. Zlałem, wlałem najtańszego specola i klepało max 5 sekund :D A olej raczej jeszcze gorszy od lotosa bo kosztował z 20-30zł mniej.
Pomyśle nad tym eurol'em bo widzę że opinie ma dobre.
 
Wlej Eurola 5w40 ma lekko wyższą lepkość od motyla.
Miałem tego eurola w a4 b7 i spisywał sie wyśmienicie.
 
No to na następnej wymianie raczej wleje tego eurola.
A jaki polecacie tani uszlachetniacz do tego? Stosować dalej tego MOS2? Widziałem, że mannol też produkuje taki dodatek, czymś się różni od tego z LM?
 
Lepszy/gorszy trudno powiedzieć. Jeśli chodzi o popularność na forum to przodują dodatki Archoil. Niektórzy nieśmiało stosują dodatki Mannola. Z rzadka Ceratec. Xado chyba raz mi się obiło o oczy :)

Jest na forum dział:
 
Mannola to @Robert1 jest fanem, może coś podpowie. Środki raczej dobre, nikt nigdy nie narzekał na żaden ich dodatek czy to do oleju czy do paliwa. LM na pewno jest pionierem i bardziej znaną marką w temacie MoS2 ale to nie znaczy że lepszą niż Mannol.
 
Mannol ma sprawdzone dodatki estrowe,ale MOS2 to lepszy jest LM gdyż Mannola produkt to konsystencja miodu.
 
Myślę, że przy tak łatwym dostępie do gotowych już środków, zaczynasz za dużo kombinować ;). Tym bardziej, że mówimy tutaj o 21-letniej, archaicznej jednostce napędowej, dla której jakikolwiek z obecnie produkowanych olei, bez żadnych dodatków, w porównaniu z tym co pływało tam fabrycznie, jest jakościowo jak S-klasa do Matiza ;).
 
Dokładnie skoro się sprawdza to poco zmieniać.

Chodzi też o to, że samodzielnie mieszając mógłbyś nie stworzyć tak dobrej zawiesiny
jak w produkcie fabrycznym.
 
Cześć odswieżam temat bo najechałem 10tys, a eurol podrożał... miałbym do ogarnięcia w fajnej cenie rowe 5w40. Tylko o tej marce prawie nic nie ma na internecie.. jak on ma się do np. Motula x cessa?
 
Nadal pali Ci tyle oleju?
Jeśli tak
To ja bym pozostał przy tanim 5w40
Typu specol/revline/rwj/flucar/ itp
I zmienial co 7000km
 
Back
Top