• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B6 3.0 ASN 220KM Benzyna + LPG -jaki olej

Makabra

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 B6 Avant 3.0 ASN Quattro Tiptronic 2004r
Marka samochodu
Audi A4 B6 3.0 ASN Avant Tiptronic Quattro
Budżet/ile litrów
299/10
Styl jazdy
Silnik
3.0 ASN
Data produkcji
2004
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 X-cess 5w40
Witam. Szukam oleju do swojego samochodu Audi A4 B6 3.0 ASN - wolnossąca benzyna w układzie V6 zasilana gazem. Zawsze lałem Liqui Moly HighTech 5w40 ale ze względu na oszczędności przeszedłem na Motul 8100 X-Cess 5w40 ( wymiana co 10 tys. km ) czyli w moim przypadku średnio co 3 miesiące ( na jedną wymianę wchodzi mi 6,3 litra oleju dlatego zawsze kupuję 2 bańki 5 lub 4 litrowe aby mieć na dolewki które w przypadku tego silnika to ok 100-200ml na 1000km ). Ze względu na to iż 3.0 ASN to mały piekarnik a ja mam ciężką nogę to leję 5w40. Niedawno dowiedziałem się od mechanika iż w tych samych pieniądzach co wspomniany wyżej Motul można kupic lepszy olej 5w40 a pytając jaki powiedział Mi abym sam poszukał i polecił to forum. Przebieg samochodu to 380tys. km, silnik zdrowy brak jakichkolwiek problemów z kompresją itd. itp.
 
Ze względu na to iż 3.0 ASN to mały piekarnik a ja mam ciężką nogę to leję 5w40.
a co tam zaleca producent w książce? Jaki zakres lepkości?

Coś na szybko poczytałem w necie, że zdarzają się czasami problemy z pękającymi głowicami, czy hydraulicznymi napinaczami. Jeśli się mylę, to sprostuj.

Motul to poprawna formulacja, ale to po prostu zwykły olej w swojej klasie, żadne cudo.

Ja bym tu widział coś pokroju Meguina Super Leichtlauf 5W40, lub Arala Supertronic 0W40, lub Mobila FS\NL 0W40. Jednak jeśli chcesz zejść z kosztami, to fajną propozycją moze być Shell Helix Ultra 5W40\0W40, lub na przykład oryginał VW Special D\G 5W40 [znalazłem za 105zł\5L] + płukanka przy każdej zmianie oleju + być może rozważyłbym zejście z interwałami do 8000.

Oprócz płukanki przy wymianie oleju, może spróbowałbym czegoś długodystansowego. Być może coś urwiesz z tego poboru oleju.
 
Jeżeli nie wykręca tego w mieście to można spróbować nawet jeszcze więcej. Poprę @SACZI , analiza przy 10 tysiącach bo może się okazać że na oleju da się jeszcze spokojnie pojeździć i nie ma sensu go wylewać.

Co do zamiany Motula na coś lepszego to 5 litrów X-Cessa u pewnego sprzedawcy można kupić za około 110 złotych. Można znaleźć coś równie dobrego taniej (Lotos, Orlen, Fuchs, Total), ale coś lepszego w tej samej cenie to będzie ciężko. Nie tak dawno jeszcze Motule były droższe i można było faktycznie znaleźć coś lepszeg w tych samych pieniądzach.

Tak w ogóle to co ci mówi książka o normach i lepkości? X-Cessa lejesz to pewnie 502 albo 504 chcą?
 
Normy to VW 500 00, VW 502 00 lub 501 01. Robię codziennie 100km autostrada i jakieś 15km po mieście. Zużycie oleju w tym silniku to normalna sprawa czytając opinie innych użytkowników tych samochodów to mój i tak zużywa mało oleju. W zależności od klimatu producent zaleca 5w30 lub wlasnie 5w40. Przy każdej wymianie leje płukankę liqui moly biała - engine flush. Napinaczy hydraulicznych tutaj nie ma, i zdarzają się pękające bloki z powodu zaniedbania katalizatorów, które w dużym skrócie jak się zapchają to doprowadzają do pęknięcia bloku.
 
Oprócz Motula
Lotos Synthetic Plus 5w40
Eurol Super Lite 5W40
Shell Helix Ultra 5w40
 
Robię codziennie 100km autostrada i jakieś 15km po mieście.
Zdecydowanie możesz wymieniać olej co 15 tys km.
Marka i rodzaj oleju jest naprawdę w takim wypadku drugorzędne.
Proponuje analizę, a Ty zrobisz co będziesz uważał.
 
Back
Top