• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B7 1.9 TDI - bez DPF

Mx52

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 B7 1.9TDI PD
- Audi A4 B7 1.9TDI BRB - seryjnie bez DPF, wymiana co rok lub 10-12.5 tyś max
- wg. z książki serwisowej ASO Belgia: Od nowości do 200tyś lany: 0w30 SLX Long II 504.00/507.00, przy 220k przejście na Castrol Edge 5w40, od 250k do obecnej chwili(283k) Motul Specific 5w40
- norma 505.01
- x -160
- Cykl mieszany 60% poza miastem, 40%miasto, rocznie ~~10kkm.


Zastanawiam się nad zmianą oleju z Specifica na Ravenol VMO.
 
Osobiście jestem zdania aby do TDI PD bez DPF lać zamiast mid sapsa w normie 505.01 dobrego full sapsa. Jak widać nawet od nowości zamiast 505.01 lali 504/507 i nic się nie działo wiec ja osobiście zamiast VMO pokusił bym się o VST jeśli ma być Ravenol lub o Meguin Super/LM Synthoil. Może ktoś ma większe doświadczenie w TDI PD i się wypowie jeszcze.
 
Tutaj kilka słów wyjaśnień dotyczących normy 505.01 tym bardziej ,że to trudny temat
http://www.regeneracja-pompowtryskiwaczy.pl/jaki-olej-pompowtryski-passat-b5-regeneracja-pompowtryskow-vw-tdi.html
Z Ravenola jest fajny Ravenol VPD z naciskiem na pompowtryski
 
No czyli wychodzi, ze norma początkowo wywodziła się z ACEA B3, a później z ACEA B4 czyli z fulsapsów wiec zastanawiam się skąd im się ten midsaps narodził i czym to jest uwarunkowane :)
 
Jeżeli już zmiana z 505.01 to albo 506.01 albo można rozważyć oleje typowe do diesli CJ-4 / CK-4. Każdy 505.01 jest praktycznie taki sam, czy to jednej czy drugiej firmy.
 
Nie zgodzę się, ze każdy 505.01 jest taki sam. Taki Motul X-clean FE potrafi mieć sporo Boru i Molibdenu w składzie, a niektóre jak np. TopTec 4600 nie mają nic dodatkowego dlatego akurat 505.01 dokładnie bym się przyjrzał składowi, żeby się nie okazało, ze zapłacimy sporo kasy za średniaka na HC i z kiepskim pakietem dodatków.
 
Ale również spełnia normę 505.01 i dla kogoś kto koniecznie chce ta normę nie jest zły. Co do 504/507 wg specyfikacji VW nie muszą być midsapsami bo dopuszczają popioły do 1.5. A co wyróżnia typowe 505.01? Bo patrze na specyfikacje i tylko tymi popiołami na tle ich pozostałych specyfikacji.
 
No pewnie że nie jest zły, ciekawa oliwa, imho taka hybryda między 505.01 a 504/507 i te moly. To robi różnicę, bo ZDDP niskie.
Tu masz klasyka: https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php/topics/4079958/Re:_VOA_Motul_8100_X-CLEAN_5W4
 
No i właśnie te klasyki 505.01 gdzie okrojono ZDDP i praktycznie nic nie dano w zamian budzą moje wątpliwości wobec tych artykułów o niby dużych wymaganiach co do oleju z tą normą bo jakoś to się nie przekłada na skład oleju. Dla mnie 505.01 to nic innego jak ACEA B3/B4 z obniżonym popiołem więc osobiście bym się sztywno tą normą nie kierował przy doborze oleju. No ale to tylko moje osobiste zdanie :)
 
Plywak napisał:
No i właśnie te klasyki 505.01 gdzie okrojono ZDDP

Nie zapominajmy, ze mamy rozne typy ZnDDP, sa tez zoptymalizowane dla silnikow Diesla. Nie zawsze mniej znaczy gorzej.
 
Jak nie wiem co dokładnie siedzi w oleju i nie mam na to dowodów to przyjmuje założenie, ze przy tanich 505.01 jednak mniej znaczy gorzej i wybrał bym te oleje gdzie jednak skład jest trochę bogatszy. No ale chętnie się przekonam do tego 505.01 jak ktoś ma jakieś ciekawe źródła bez ogólnikowych frazesów o niby to dużych wymaganiach tej normy bo z katalogu aftona wynika, ze wcale nie są te wymagania takie duże :)
 
Pany a tak z ciekawości, jak wg. Was wypada Motul Specific 505.01 5w40? Macie może jakieś ciekawe analizy?

E4bKR6p.png
 
Moja opinia bez analiz. Pływał u mnie przez dwie wymiany.Przyzwoity HC można powiedzieć ,że pewniak w swojej klasie nic nie ubywało,małym minusem była zima robił się gruby słabo płynął przy mrozach co było słychać podczas rozruchu ,ale to moje spostrzeżenia organoleptycznie po dodaniu AR 9100 problem zmalał :)
 
Plywak napisał:
https://oil-club.de/index.php?thread/1921-motul-8100-x-clean-fe-5w-30/


Panowie czy w tej analizie nie ma błędu. Ten motul ma NOACK 12,4 % ???
 
Back
Top