• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B7 2.0 ALT wysoki pobór oleju.

Audiator

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 B7 2.0 ALT
Marka samochodu
Audi A4 B7
Budżet/ile litrów
Bez znaczenia
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 ALT + LPG
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1,5 litra
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Przy stałych interwałach VW 501 01, 502 00, 503 00, 504 00.
Po remoncie silnik spala ok. 1.5 litra oleju na 1000 km. Wymienione panewki, wszystkie pierścienie, zawory wydechowe, szlifowane gniazda zaworów i oczywiście głowica, wszystkie uszczelki wymienione. Nie zrobiono honowania, bo według mechaników gładzie były w dobrym stanie (po 340 tkm), nie wymieniono też prowadnic zaworów. Jeździłem na Motulu 8100 x-clean 5W-40. Padł rozrząd i dlatego ten remoncik. Po remoncie przeszedłem na tańszy olej. Pytanie: czy zastosowanie innego oleju niż 5W-40 może zmniejszyć pobór oleju?
 
Wracaj do warsztatu z reklamacją, zmiana oleju przy takim potężnym poborze może dać jedynie jakieś kosmetyczne różnice. Jak było ze spalaniem oleju przed remontem?
 
Zgodnie z "normą", podaną w niemieckiej instrukcji obsługi, tzn. do 0,5 l na 1000 km., w zależności od elastyczności prawego stawu skokowego :)
 
Jak to mówią, ALT jedyny silnik Audi, z którego nie cieknie olej, bo wszystko zdąrzy spalić.
Cylindry masz jajowate i tyle. One się robią jajowate po 150 kkm, a co dopiero po 340 kkm.
 
Dokladnie jak mowi Kaczorek79. Mialem ten silnik w passacie b5 fl. Wciagal olej az milo pomimo ze kupilem go od pierwszego wlasciciela a interwaly olejowe byly co 15 tys . Bylo to wiele lat temu. Ja nic z tym nie robilem ale byli ludzie ktorzy remontowali i pobor oleju sie nie zmniejszal. Kiedys jak sie tym tematem interesowalem to znalazlem jakies info ze jak ludzie decydowali sie na remont w ASO to zakladali pierscienie o poprawionej konstrukcji. W pozniejszej fazie produkcji tego silnika, chyba jak trafil do audi ponoc pobieranie oleju nie wystepowalo ze wzgledu na zmiany konstrukcyjne/materialowe w obrebie tloka. Krotko mowiac nie pozbedziesz sie prawdopodobnie poboru oleju w swoim aucie. Jezdzisz z banieczka i niestety dolewasz. Mi najmniej bral oczywiscie na 10w60. Przelatalem na nim (10w60) i na LPG 80 tys.
 
Cygański remont po awarii rozrządu. Masz nie ruszone tłoki, tuleje i pierścienie, a głowicę po obróbce i nic dziwnego, że zaczął ciągnąć olej przez pierścienie. Niestety zmianą oleju nie załatwisz tematu poboru, pozostaje dolewać- jak najtańszy np. qualitum 5w40 czy jakiegoś mannola w podobnej lepkości bo na lepszy szkoda kasy, a i tak wymienia się na bieżąco sam ;)
 
"Remont" był robiony przy 356 tkm, po przejechaniu ok. 180 tkm na LPG. Szczerze, olej znikał zgodnie z "normami" w instrukcji (do 0,5 l/1000 km - dodam, że auto jeździło jako taksówka = silnik dostawał nieźle w d..., ale nie był "katowany" do oporu. Tak że "jajowatość" cylindrów nie musi (nie powstaje) w tym silniku po 150 tkm. Ja przejechałem ponad dwa razy tyle i silnik trzymał "normę" zużycia oleju. Olej wymieniałem co 10 tkm. Po 180 tkm tylko na benzynie - wtedy kupiłem auto - przeszedłem z Castrola 5W-30 - stosowanego w trybie Long Life Service przez poprzedniego właściciela w Niemczech na Motula 5W-40 8100 x-clean C3. Myślę, że gdyby mi nie "walnął" rozrząd (z mojej winy - przegapiłem termin o 5 tkm), co wymusiło remont, silnik jeszcze długo by polatał. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Nie chodzi mi o kłótnię, raczej o zbieranie doświadczeń i może... zmianę mitu o tych silnikach.
 
NIGDY przy zimnym rozruchu nie terkotał mi wariator. Przez ponad 180 tkm. Tyle przejechałem przez 7 lat - jako taksówka po mieście, a w wakacje dłuższe trasy. Dopiero jak po tym remoncie zalałem tańszym qualitum 5w40, wariator zaczął się odzywać, ale też "zgodnie z normą", przez 2-3 sekundy. Dzisiaj zmieniłem olej na 10W-40 (Motul 6100 Synergie + A3/B4, zgodny z normą dla tego silnika VW 501 01. Powiem szczerze, silnik lepiej pracuje, nie jest taki zamulony. Jutro rano sprawdzę poziom na bagnecie (wlano 4 litry) i dam znać.
 
Z tego co słyszałem to honowanie robi się po to, aby pierścienie dopasowały się do cylindrów. Może być to jedna z głównych przyczyn brania oleju w tym wypadku. Polecam film Profesora Chrisa na temat brania oleju. Sam mam ALT i jeżdżę na oleju z normą VW504- obecnie zalany 0W30 i mieszczę się w poborze 0,5l na 1000km. Mam wrażenie, że najwięcej bierze na krótkich odcinkach, w trasie nie zauważyłem poboru.
 
Back
Top