• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi a4 b7 2.0tdi 170km 16v brd

Xitnos

Nowy użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 2.0tdi brd
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
Xxx/5 litrów
Styl jazdy
Silnik
2.0 tdi 16v brd
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
50-100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 lub 0w30
Jaki olej masz obecnie
Shell 5w30
Witam zbliża się wymiana oleju w Audi a4 b7 2.0 tdi 16v brd. Silnik na pompowtrysku, dpf wycięty, auto po chiptuningu. Zastanawiam się jaka lepkość oleju będzie najlepsza dla mojego stylu jazdy, głównie odcinki 15-20km, jazda dosyć dynamiczna. W momencie gdy mocno przymroziło zdarzało się, że silnik nie dogrzał się do 90 stopni. Myślałem o przejściu z 5w30 na 0w30 lub 0w40
 
Przejście z lepkością w dół nic nie zmieni. Silnik nadal będzie niedogrzany. Przy takich trasach najlepiej sobie co jakiś czas robić wycieczkę na piwo bezalkoholowe do sąsiedniego miasta czy pojeździć w kółko - tak żeby te 50-100 km machnąć bez wysiadania i dogrzać olej oraz silnik.

Tutaj olejem nic nie zmienisz. Ja bym został przy tym co masz, czyli Shellu. Rzecz jasna jak chcesz niższą lepkość zimową to nie ma przeciwwskazań.
 
Oczywiście staram się wybierać w trasy tak aby dobrze przegonić auto. Te 15 km mam do pracy, połowa trasy jest przez wioski i wtedy właśnie nie udaje się dogrzać auta.
 
Last edited by a moderator:
Przejście z lepkością w dół nic nie zmieni. Silnik nadal będzie niedogrzany. Przy takich trasach najlepiej sobie co jakiś czas robić wycieczkę na piwo bezalkoholowe do sąsiedniego miasta czy pojeździć w kółko - tak żeby te 50-100 km machnąć bez wysiadania i dogrzać olej oraz silnik.

Tutaj olejem nic nie zmienisz. Ja bym został przy tym co masz, czyli Shellu. Rzecz jasna jak chcesz niższą lepkość zimową to nie ma przeciwwskazań.
Czy jeżeli auto nie ma dpf muszę koniecznie trzymać się normy 504/507?
 
Jeżeli producent nie przewiduje innej to tak. Ale zazwyczaj w tych rocznikach, przy stałych interwałach wymian pozwala na 502/505. Sprawdź w instrukcji. Inna sprawa że ta norma (504/507) jest dość wymagająca i oleje które ją spełniają są wysokiej jakości.
 
Jeżeli producent nie przewiduje innej to tak. Ale zazwyczaj w tych rocznikach, przy stałych interwałach wymian pozwala na 502/505. Sprawdź w instrukcji. Inna sprawa że ta norma (504/507) jest dość wymagająca i oleje które ją spełniają są wysokiej jakości.
502/505 to raczej tylko benzyn dotyczy.
Jeśli silnik jeszcze na pompowtryskach jest można zastanowić się nad normą 505.01, ewentualnie jak wspomniał @luckyboy, 506.01
 
@poziom1989 Nieraz poruszana była kwestia pompowtrysków i ich wymagań pod kątem oleju. Ile w tym prawdy - nie wiem. Natomiast wiem, że jeśli cokolwiek będzie nie tak, winą zostanie obarczony olej - to wiemy wszyscy. Skoro normy 505.01 i 506.01 zostały zaprojektowane specjalnie dla pompek, to bezpiecznie będzie się ich trzymać
 
Wydaje mi się że norma 504/507 jest narzucona ze względu na dpf (którego brak w moim wozie). Kiedyś sprawdzałem to na stronie gdzie można dobrać olej i np do wersji z dpf był tylko 5w30 i 0w30 a ten sam silnik bez dpf miał dopuszczone 5w40.
 
@DjStar Wiec wskaz mi czym sie wyrozniaja te oleje pod katem wlasciwosci fizykochemicznych ? Zastosowanych skladnikow itp. Powodzenia. Nie mam na mysli dodatkowych testow OEM.
 
@poziom1989 Napisałem jasno, że nie wiem ile w tym prawdy, więc nie jestem tego w stanie udowodnić - dlatego proponuję bezpieczną opcję, która na pewno nie wyrządzi szkód. Wszyscy wiemy, że masz ogromną wiedzę, więc to Ty powinieneś udowodnić, że bez obaw można zastosować tu olej, który nie spełnia norm producenta. Podajesz bardzo dużo ogólników, które ludziom bez wiedzy nie mówią kompletnie nic
 
Bo tutaj nie ma nic szczegolnego w tym, nie czerpie zyskow finansowych z tego, wiec moge pisac otwarcie o tym. Jakbys czylal uwaznie bys wiedzial, ze aprobaty OEM glownie polegaja na podziale zyskow. Wystarczy spojrzec szerzej na roznego rodzaju testy silnikowe itp i wyciagnac wnioski. To nie jakas wiedza tajemna.
 
Czytałem. W związku z tym zadałem też pytanie w jaki sposób w takim razie laik ma dobierać olej i jego lepkość, skoro normy producenta są złym wyznacznikiem. Ludzie przychodzą na forum po poradę, jaki ma wybrać olej - mamy każdego odsyłać z kwitkiem, żeby szukał w internecie testów silnikowych i sam sobie radził? Chyba nie na tym forum polega?
 
Gdzie napisalem, ze sa zlym wyznacznikiem? Tylko opisalem jak to wyglada w branzy. Olej po prostu przejdzie dodatkowe testy i tyle. Ja tylko podkreslam, ze aprobaty OEM nie sa obowiazkiem. Ale my jestesmy forum typowo olejowym, wiec warto szerzej spogladac na te kwestie, wyciagac wnioski, dyskutowac itd. To nie jakas grupa na FB.
 
Trochę wyolbrzymiłem, ale niektórzy tak to mogą odebrać. Zgadzam się, jesteśmy forum typowo olejowym, każdy oczekuje tutaj fachowej porady, dlatego każda propozycja odbiegająca od zaleceń producenta, powinna zostać w jasny sposób uargumentowana
 
502/505 to raczej tylko benzyn dotyczy.
502 jest dla benzyn, 505 jest dla diesla. Tak samo jak w 504/507 jeden człon określa warunki dla benzyn, drugi dla diesli.
 
@Triumphator Wiem, miałem na myśli, że VAG w tamtych latach, tylko w benzynach dawał możliwość wyboru normy, w zależności od wybranych interwałów. 505.00 była dedykowana do pierwszych TDI, jeszcze na pompie wtryskowej
 
Jeżeli producent nie przewiduje innej to tak. Ale zazwyczaj w tych rocznikach, przy stałych interwałach wymian pozwala na 502/505. Sprawdź w instrukcji. Inna sprawa że ta norma (504/507) jest dość wymagająca i oleje które ją spełniają są wysokiej jakości.
W tym przypadku raczej instrukcja nie przewiduje 502/505. Jak już coś to dopuszcza 505.01 albo alternatywnie można zastosować 506.01. Z tą benzyną Kolega DJStar to ma o tyle racje, że o ile w przypadku benzyn 502 to była norma alternatywna dla 504 to w przypadku diesli 505 nie była alternatywą dla 507. Od kiedy wprowadzono pompowtryski norma 505 przestała obowiązywać i weszła 505.01.
 
Back
Top