• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi a4 b7 2.0tdi 170km 16v brd

Xitnos

Nowy użytkownik
Samochód
Audi a4 b7 2.0tdi brd
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
Xxx/5 litrów
Styl jazdy
Silnik
2.0 tdi 16v brd
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
50-100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 lub 0w30
Jaki olej masz obecnie
Shell 5w30
Witam zbliża się wymiana oleju w Audi a4 b7 2.0 tdi 16v brd. Silnik na pompowtrysku, dpf wycięty, auto po chiptuningu. Zastanawiam się jaka lepkość oleju będzie najlepsza dla mojego stylu jazdy, głównie odcinki 15-20km, jazda dosyć dynamiczna. W momencie gdy mocno przymroziło zdarzało się, że silnik nie dogrzał się do 90 stopni. Myślałem o przejściu z 5w30 na 0w30 lub 0w40
 
Niewiem na ile BRD z Audi jest podobny do BMN z VW, ale to też 2.0 TDI na pompach i DPF i ja od wielu lat leję 5W40 C3 505.01 i jest git. Najpierw kilka lat zalewałem Penrite Enviro+ 5W40 a teraz od jakiś 3-4 lat już Eurol Fluence 5W40. Oba są mid-sapsami z ACEA C3, więc DPF powinien mieć dobrze i u mnie raczej ma się dobrze bo leję już ładnych kilkanaście lat taki olej i nie zapchał się filtr DPF. U Ciebie jak nie ma DPF to bardziej nie zastanawiałbym się.
 
więc DPF powinien mieć dobrze i u mnie raczej ma się dobrze bo leję już ładnych kilkanaście lat taki olej i nie zapchał się filtr DPF

Wielokrotnie było o tym pisane, że kluczową rolę w takim przypadku odgrywa ilość pobieranego przez silnik oleju. Jak silnik pobiera olej, to tak na prawdę nie jest istotne, co się stosuje, filtr i tak się zapcha w szybszym tempiew wyniku wyłapywania cząsteczek powstałych w tym procesie.
 
Back
Top