• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B8 1.8 TFSI CABB

dawid__gdynia

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 B8
Marka samochodu
Audi A4 B8
Budżet/ile litrów
250 zł / 4.6 L
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.8 TFSI CABB
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0,430 L
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol Edge TITANIUM FST 5W-30 LL K9
Witam kupiłem dokładnie rok temu 4 kwietnia Audi A4 B8 1.8 TFSI
Olej miał zmieniany 15 marca 2023 przez poprzedniego właściciela na Castrol Edge TITANIUM FST 5W-30 LL
Jeździłem nim bez problemu aż w październiku 2023 wyskoczył komunikat żeby dolać 1 L oleju i dolałem tego samego Castrola.
Na początku lutego 2024 znowu wyskoczyło żeby dolać 1 L i tak tez zrobiłem.
Teraz zbliża się wymiana i od lutego już prawie litr spalił ale jeszcze dolewki nie robiłem.
Kilometrów w przez ten rok zrobiłem niedużo bo tylko 7000 km.

Czy poprzedni właściciel mógł mieć cos wlane ze na początku pobór był dużo mniejszy?

Doradźcie na jaki olej zmienić i czy wlać 5w-40?

Użyć płukanki podczas spuszczania oleju a po wlaniu jakiegoś preparatu co trochę zmniejszy pobór oleju?
Olej ze średniej polki cenowej żeby potem dolewka 1L kosztowała około 50 zł.
 
Pobór oleju rośnie w miarę interwału i te wzrost jest różny w różnych silnikach i na różnych olejach. Silnik jest z 2008 roku wiec niestety to silnik z wada olejową i trzeba liczyć się z tym, ze pobór będzie występował i się powiększał. Zmiana na 5W40 może pomóc nieco zmniejszyć pobór oleju ale nie spodziewaj się niczego spektakularnego. Zastosuj dobrą płukankę a olej na razie bym zalał jakiś z 504507. Dobry olej to np. Orlen Maxexpert V 5W30, który jest niedrogi a jakościowo niezły.
 
Dzięki za informacje zastanawiałem się nad Ravenol VST CleanSynto 5 l 5W-40 ale chyba faktycznie nie ma co przepłacać i zobaczyć ile będzie brał.

A płukankę jakaś polecasz? Bo nie miałem do czynienia nigdy z tym.
 
Last edited by a moderator:
@dawid__gdynia, co wlał, czy ewntualnie dolał do oleji poprzedni właściciel to tego się raczej nie dowiesz. A wszystko jest możliwe. Tak na marginesie to jaki to auto ma przebieg? Na dziś to bym zalał płukankę posyojową i zmienił olej na Orlen i do niego ponownie zastosowal plukankę przeznaczoną do jazdy np. XADO Vita Flush i przejachał ok. 500-700km. Po kolejnej wymianie obserował bym pobór. To może być jakaś nieszczelność lub mechaniczne zużycie silnika.
 
Ja mam negatywne odczucia jeśli chodzi o ravenola, w przypadku silników VAG szczególnie jeśli biorą olej (zapiekanie się pierścieni) najbardziej pomaga Shell bo bardzo ładnie czyści silnik, ja bym na twoim miejscu lał Shell 5w40 albo 0w40, do tego możesz próbować jakiś modyfikator tarcia stosować typu ar9200 albo nawet ceratec z liqui moly, płukanka Liqui Moly Engine Flush Proline
 
@dawid__gdynia Jeśli faktycznie silnik ma taką wadę "wrodzoną" to faktycznie chyba lałbym jakieś tańsze i solidne C3 jak nasz Orlen MaxExpert V i po prostu dolewał. :) Płukankę postojową jak np. Oilsyn Power Flush możesz zastosować w ramach, że tak powiem "profilaktyki" jeśli to Twoja pierwsza wymiana, ale na spadek zużycia oleju bym tu nie liczył.
do tego możesz próbować jakiś modyfikator tarcia stosować typu ar9200 albo nawet ceratec z liqui moly, płukanka Liqui Moly Engine Flush Proline
W celu przepalenia przez wydech większej ilości pieniędzy?
 
@majki_88 ale nikt tu nie mówi że zmiana oleju ma wyeliminować pobór oleju
ale jeżeli można wlać taki ze będzie ubywać mniej albo później się to zacznie to czemu nie?
Kilometrów rocznie nie robię dużo to zamiast wydać na remont z 10K wole dolać 2-3 litry rocznie i tyle.
 
Ja mam negatywne odczucia jeśli chodzi o ravenola, w przypadku silników VAG szczególnie jeśli biorą olej (zapiekanie się pierścieni) najbardziej pomaga Shell bo bardzo ładnie czyści silnik, ja bym na twoim miejscu lał Shell 5w40 albo 0w40, do tego możesz próbować jakiś modyfikator tarcia stosować typu ar9200 albo nawet ceratec z liqui moly, płukanka Liqui Moly Engine Flush Proline
olej nie czyści silnika tylko może mniej syfu zostawić
 
Powiemy, że chyba już podjąłeś decyzje , że zalejesz full sapsa 5W40 i moje "rady" raczej tu nic nie zmienią ;)
Serio to też solidny olej, po prostu inny i w innej lepkości.
 
@dawid__gdynia to nie te czasy, kiedy jak auto przekroczyło 200k to mechanicy kazali lać 15W40 :) moim subiektywnym zdaniem uważam, że w Twoim przypadku 5W30 C3 jak ten Orlen V będzie dobrym wyborem. Wyższa lepkość w jakim stopniu może, ale nie musi zmniejszyć pobór, ale czy to jest rozwiązanie?
 
@screamaster jest cały wątek o tym. Ogólnie olej powiedzmy, że sprząta po sobie, to bardziej taka Pani sprzątaczka, niż ekipa remontowa, tu przetrze, tam przeleci mopem, ale starego grzyba nie usunie, ścian nie odmaluje, podłogi nie wycyklinuje.

 
@Triumphator O tym mówię po części, wiadomo że jak masz brud to całkowicie nie usunie go ale z doświadczenia widzę, że lejąc Shella silniki są czyste, przykład to 1.9TDI szwagra który był lany 10w40 ale za moją namową gdy przeszedł na te oleje, 5w40 zrobił jakieś 40kkm akurat tak sie złożyło że uszczelniał górna pokrywę dwa razy z 2 lata temu i teraz znów silnik był dużo czystszy prawie bez śladów jakichś osadów wcześniej było całkiem sporo, więc bazując na tym śmiało mogę napisać że Shell jest dobry, z resztą każdy robi co chce, takie moje zdanie i doświadczenie z tym olejem
 
Miałem kiedyś octavię RS, silnik TFSI BWA który brał ok. 2 do 2,5 litra oleju na 10 tys. km w zależności od sposobu jazdy i ta ilość spalanego oleju była taka sama przez 11 lat. Na początku jeździłem na 5W30, później przeszedłem na 5W40 i spalanie oleju pozostało bez zmian. Natomiast w oplu zmiana lepkości spowodowała zmniejszenie ubytku oleju o 0,2 litra na 10 tys. km.
 
Back
Top