• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B8 2.0 TDI 177KM CGLC

jarski

Użytkownik
Samochód
Audi A4 B8 2.0TDI; Audi TT 8N 1.8T
Marka samochodu
Audi A4 B8 2012r.
Budżet/ile litrów
200 zł / 5l
Silnik
2.0 TDI CGLC 177 KM; przebieg: 217500 km
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
50ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 504.00 / 507.00
Cześć,
Jestem nowy na forum i zarejestrowałem się, aby spytać o radę dotyczącą doboru oleju uzupełnionego ewentualnie o dodatek.
Samochód użytkuję od pół roku. Niestety silnik użytkowany jak prawie każdy obecnie czyli 30 000 km na wymianę oleju od nowości. Można więc sobie wyobrazić co w silniku. EGR z chłodnicą poszedł już na wymianę, bo chłodnica zawalona sadzą, a gruszka EGR nie działała. DPF o dziwo jeszcze wypala się normalnie, jedynie popiołu jest już prawie limit wg danych komputera. Niestety nie wiem do końca ile bierze oleju (wpisałem orientacyjnie) i czy olej jest ewentualnie rozrzedzany przez paliwo.
Zaraz po zakupie zalałem go olejem Castrol 5W30 na przepał 1000 km, po niej płukanka LM i obecnie FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 XTL. Zrobiłem na nim ok. 2500 km. Przymierzam się do zmiany oleju za ok. 1500 km na olej 0W30, bo obecnie w zimie odczuwam dość mocne opory w pracy silnika zaraz po uruchomieniu, tj. głośna praca, wolniejsze wkręcanie na obroty (ustają po przejechaniu ok. 2 km). Na gorącym oleju silnik ładnie pracuje i przyspiesza.
Myślałem o kolejnej płukance, oleju VW VAG LONGLIFE III 0W30 i dodatku Archoil AR9100 albo o Eurol Syntence FS 0W-30, ale bez dodatku. Interwał na 10 000 km. Jazda głównie w trasy w tygodniu (po 100 km drogą krajową), a być może za jakieś kilka miesięcy autostrada 100 lub 150 km w zależności, gdzie będę pracował (prędkości do 140 km/h). W sobotę/niedzielę mogą się zdarzyć krótkie odcinki po drogach powiatowych.
Nie wiem czy olej VW z dodatkiem Archoil jest OK, bo i olej ma sporo boru, a dodatek również zawiera bor jako dodatek przeciwzużyciowy. I nie wiem, czy po prostu zaoszczędzić pieniądze i kupić sam olej i stosować od czasu do czasu płukankę. Mam zamiar zastosować też dodatek do paliwa Archoil AR6400-D, a później AR6900-D do zwykłego ON.
 
Last edited:
Jak interwał do 10k - to nie ma lepszego niż Shell/VAG OEM 0W30 z 504.00/507.00.
Pamiętaj o filtrze paliwa 👍
 
Mam ten sam silnik nawet z podobnym przebiegiem (aktualnie 216tys) i od kilku miesięcy z programem na 215km. Pierw zalałem Ravenol Vmp, zrobiłem 10tys km, wymieniłem na Mobil 1 ESP 5w30 i po 8 tys km miałem wrażenie, że silnik chodzi głośniej/ciężej więc wymiana i wlałem właśnie OEM VW 0w30. Zauważyłem, że olej szybciej łapie temperaturę ale też szybciej ją traci. Póki co krótkie odcinki więc nie wiem jak w trasie. I każda wymiana oleju poprzedzona płukanką
 
A do współczesnych olejów typu VW OEM 0W30 warto wlać Archoil AR9100 skoro skład oleju zawiera już dodatek boru? Nie wiem czy dobrze myślę, ale może ww. dodatek jest bardziej przeznaczony do starszej generacji olejów silnikowych zawierających ZnDDP.
 
OK, widzę, że wiele odpowiedzi na pytania jakie bym miał są w wątku dotyczącym AR9100 na forum.
Myślę, że zdecyduję się na OEM 0W30 + AR9100, bo potrzebuję również przeczyscić silnik.
Boję się troszkę o temperatury oleju w zimie, bo układ chłodzenia w CGLC jest tak skonstruowany, że są dwa obiegi płynu (od silnika i spalin EGR) połączone z chłodnicą i w efekcie płyn jest puszczony przez chłodnice nawet wtedy kiedy termostat główny od silnika jest zamknięty i dochodzi do niepotrzebnego wychładzania płynu na mrozie. Teraz tak mam na 5W30, a co dopiero na 0W30 i AR9100 kiedy zmniejszy się tarcie i ilość ciepła. Ale to się okaże.
 
Last edited:
Witam. Mam ten sam problem z CGLC. Znalazłeś rozwiązanie ? Najpierw był zalany Castrol 5w30 okazało się że żre około 625-700 ml na 1000km zastosowałem płukankę Millers i nowy olej Valvoline 5w30 bez zmian po około 1500km kolejna płukanka tym razem TEC2000 olej Shell 5w30 bez zmian przejechane kolejne 3500km zastosowałem płukankę Oilsyn w wersji hard 1 godzina płukania + olej Shell 5w30 na tym zestawie zrobiłem 4000 km w między czasie do oleju dodawałem od wymiany płukankę długodystansową Oilsyn Longlife plus Archoil 6400 d max do paliwa w podwyższonym stężeniu a później AR6900 do każdego tankowania. Na koniec wymieniłem Egr na nowy który był cały w syfie plus nowa odma o dziwo stara czysta najlepsze że dpf u mnie czysty 4 g popiołu po 12000 km przebiegu i normalnie wypala. Po wszystkim kolejna wymiana oleju tym razem na Specol 5w30 bez płukanki efekt na razie wychodzi minimalnie mniejsze spalanie oleju po przejechaniu 700 km. Teraz pytanie co robić dalej ? Myślałem żeby zalać Liquid moly mos2 czy poczekać do pełnego 1000 km od wymiany sprawdzić ile faktycznie ubyło i zastosować znowu płukankę długodystansową Oilsyn LL czy próbować ten LM oil additiv MOS2
 
sprajt2 rzekomo w zmniejszeniu spalania oleju kilka takich opinii widziałem w sieci przed ewentualnym zastosowaniem wolałbym skonsultować czy wogóle warto
 
Back
Top