- Marka samochodu
- Audi A4 B8 2012r.
- Budżet/ile litrów
- 200 zł / 5l
- Silnik
- 2.0 TDI CGLC 177 KM; przebieg: 217500 km
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 50ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- VW 504.00 / 507.00
Cześć,
Jestem nowy na forum i zarejestrowałem się, aby spytać o radę dotyczącą doboru oleju uzupełnionego ewentualnie o dodatek.
Samochód użytkuję od pół roku. Niestety silnik użytkowany jak prawie każdy obecnie czyli 30 000 km na wymianę oleju od nowości. Można więc sobie wyobrazić co w silniku. EGR z chłodnicą poszedł już na wymianę, bo chłodnica zawalona sadzą, a gruszka EGR nie działała. DPF o dziwo jeszcze wypala się normalnie, jedynie popiołu jest już prawie limit wg danych komputera. Niestety nie wiem do końca ile bierze oleju (wpisałem orientacyjnie) i czy olej jest ewentualnie rozrzedzany przez paliwo.
Zaraz po zakupie zalałem go olejem Castrol 5W30 na przepał 1000 km, po niej płukanka LM i obecnie FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 XTL. Zrobiłem na nim ok. 2500 km. Przymierzam się do zmiany oleju za ok. 1500 km na olej 0W30, bo obecnie w zimie odczuwam dość mocne opory w pracy silnika zaraz po uruchomieniu, tj. głośna praca, wolniejsze wkręcanie na obroty (ustają po przejechaniu ok. 2 km). Na gorącym oleju silnik ładnie pracuje i przyspiesza.
Myślałem o kolejnej płukance, oleju VW VAG LONGLIFE III 0W30 i dodatku Archoil AR9100 albo o Eurol Syntence FS 0W-30, ale bez dodatku. Interwał na 10 000 km. Jazda głównie w trasy w tygodniu (po 100 km drogą krajową), a być może za jakieś kilka miesięcy autostrada 100 lub 150 km w zależności, gdzie będę pracował (prędkości do 140 km/h). W sobotę/niedzielę mogą się zdarzyć krótkie odcinki po drogach powiatowych.
Nie wiem czy olej VW z dodatkiem Archoil jest OK, bo i olej ma sporo boru, a dodatek również zawiera bor jako dodatek przeciwzużyciowy. I nie wiem, czy po prostu zaoszczędzić pieniądze i kupić sam olej i stosować od czasu do czasu płukankę. Mam zamiar zastosować też dodatek do paliwa Archoil AR6400-D, a później AR6900-D do zwykłego ON.
Jestem nowy na forum i zarejestrowałem się, aby spytać o radę dotyczącą doboru oleju uzupełnionego ewentualnie o dodatek.
Samochód użytkuję od pół roku. Niestety silnik użytkowany jak prawie każdy obecnie czyli 30 000 km na wymianę oleju od nowości. Można więc sobie wyobrazić co w silniku. EGR z chłodnicą poszedł już na wymianę, bo chłodnica zawalona sadzą, a gruszka EGR nie działała. DPF o dziwo jeszcze wypala się normalnie, jedynie popiołu jest już prawie limit wg danych komputera. Niestety nie wiem do końca ile bierze oleju (wpisałem orientacyjnie) i czy olej jest ewentualnie rozrzedzany przez paliwo.
Zaraz po zakupie zalałem go olejem Castrol 5W30 na przepał 1000 km, po niej płukanka LM i obecnie FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 XTL. Zrobiłem na nim ok. 2500 km. Przymierzam się do zmiany oleju za ok. 1500 km na olej 0W30, bo obecnie w zimie odczuwam dość mocne opory w pracy silnika zaraz po uruchomieniu, tj. głośna praca, wolniejsze wkręcanie na obroty (ustają po przejechaniu ok. 2 km). Na gorącym oleju silnik ładnie pracuje i przyspiesza.
Myślałem o kolejnej płukance, oleju VW VAG LONGLIFE III 0W30 i dodatku Archoil AR9100 albo o Eurol Syntence FS 0W-30, ale bez dodatku. Interwał na 10 000 km. Jazda głównie w trasy w tygodniu (po 100 km drogą krajową), a być może za jakieś kilka miesięcy autostrada 100 lub 150 km w zależności, gdzie będę pracował (prędkości do 140 km/h). W sobotę/niedzielę mogą się zdarzyć krótkie odcinki po drogach powiatowych.
Nie wiem czy olej VW z dodatkiem Archoil jest OK, bo i olej ma sporo boru, a dodatek również zawiera bor jako dodatek przeciwzużyciowy. I nie wiem, czy po prostu zaoszczędzić pieniądze i kupić sam olej i stosować od czasu do czasu płukankę. Mam zamiar zastosować też dodatek do paliwa Archoil AR6400-D, a później AR6900-D do zwykłego ON.
Last edited: