• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B9 2.0 TFSI 252km CYMC

Człowiek Leszek

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4 B9 2.0 TFSI 252hp
Marka samochodu
Audi A4 B9
Budżet/ile litrów
250/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TFSI 252km CYMC
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502 00 / 504 00
Jaki olej masz obecnie
Millers Oils EE Performance 5W-30
Czołem, poszukuję odpowiedniej oliwy do swojego Audi A4 B9 2.0 TFSI 252km, przebieg 92tys km. Aktualnie korzystam z Millersa EE Performance 5W-30 z normą VW 504 00, wymiana co 10-12tys km, w tygodniu krótkie przebiegi po mieście, weekendowo dłuższe trasy po autostradach/krajówkach, 100-180km/h. Zastanawiam się nad przejściem na normę VW 502 00 i któryś z tych olejów:

Ravenol VST 5w40
Meguin MEGOL SUPER LEICHTLAUF 5W40

Czy słusznie? A może powinienem zostać przy 5w30? Szukając konkretnej odpowiedzi ciężko się połapać, bo jak wiadomo - temat olejów to temat rzeka.
 
Nie masz tam czasem normy 508?
 
Jeśli masz 502 wymaganą i nie masz filtra gpf to Shell helix ultra 5w40 wymiana co 7tyś km do tego możesz stosować ceratec raz na jakiś czas, w tym silniku szczególnie ważna jest częsta wymiana oleju ponieważ 2.0TFSI mają problemy z pierścieniami i rozrządem, ty masz co prawda nowszy silnik ale i tak jeśli chcesz o niego zadbać i nie mieć problemów głównie skup się na częstej wymianie oleju, odnośnie Shella to robi świetne oleje sprawdzone i z gazu i zachowują silnik w czystości, to co wysłałeś każdy z tych olei będzie dobry więc co nie kupisz silnik będzie zadowolony, jednak mimo wszystko zastanów się nad tym

asdasd.png
 
Last edited:
Obydwa oleje, które wymieniłeś to bardzo dobre oliwy, Meguin chyba teraz trochę tańszy od Ravenola? Jak brak GPF to śmiało lać. Shell z postu wyżej to super wybór w relacji cena/jakość. Oczywiście możesz zostać na niższej lepkości, z normy 504 poszedłbym w OEM VW 0W30.
 
@Kevin88 gdybym serwisował w ASO to zapewne podchodziłoby pod normę 508, jak wiadomo zaktualizowało troszkę swoje normy, lecz nie do końca jestem przekonany do użytkowania 0W20. Według książki serwisowej powinny być 502 lub 504.

@screamaster, @DaroZS na szczęście trafiłem na egzemplarz bez GPFa, montują go od 2018 roku w tych modelach. Dokładnie, Meguin jest tańszy od Ravenola, Shell również wygląda interesująco jeśli chodzi o cenę. Rozważę wasze propozycje, bardzo dziękuję!
 
Back
Top