• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AUDI A4/B9 olej/dodatek/płukanka

Mario

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A4B9 2.0 TDI 190KM 2017
Marka samochodu
AUDI A4B9 8W5BFG
Budżet/ile litrów
350 pln/4,5 l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TDI DETA 190KM
Data produkcji
2017 (model 2018)
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ACEA C3 VW 504 00/ 507 00
Jaki olej masz obecnie
RAVENOL VMP 5W30
cześć
AUDI mam od 3 lat; i od 3 lat Ravenol VMP 5W30 - nie był płukany, oraz jest bez dodatków w silniku. Chcę w tym roku, w sierpniu go wyczyścić.
Ma obecnie przejechane 115 kkm
Używam do paliwa archoil ar6900-d max.
Olej wymieniam co roku, co około 15kkm.

Prawdopodobnie zmienię olej, ale potrzebuje opini fachowców

Pytanie czy może Ravenol VSW (około 330 pln/5 l), czy może Eurol FS (około 230 pln/ 5 l)

Ravenol VMP 5W30 jest MID SAPS, a ewentualne 0W30 są LOW SAPS - zapewno to też ma znaczenie ((dzięki za weryfikację - oba są MID … choć tylko VMP się tym chwali na froncie))

Kolejnym ważnym czynnikiem, jest to, że moje trasy, to codzienne dojazdy do pracy 15 km w jedną stronę, drogą podmiejską i chciałbym by silnik jak najwcześniej się nagrzewał, choć mam lekką nogę i lubię jeżdzić ekonomicznie (średnia długookresowa 5,3 l/100km i 49 km/h). Średnio nagrzewa się po 5 km. Trasy po autostradzie sporadycznie.

Chciałbym zaaplikować mu dodatek do silnika - może Archoil VR9100 (stąd też biorę pod uwage tańszy Eurol vs Ravenol)
Wcześniej chcę go doczyścić - może teraz Olisyn Cleaner LL i płukankę za około 7kkm przy wymianie oleju, może: Olisyn Flush lub Xado Flush.

Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.
 
Last edited:
Ravenol VMP 5W30 jest MID SAPS, a ewentualne 0W30 są LOW SAPS - zapewno to też ma znaczenie
Low saps to oleje klasy ACEA C1 i C4 o zawartości popiołów do 0.5%. Z kolei oleje klasy ACEA C2, C3, C5 i C6 to tzw mid saps o zawartości popiołów do 0.8%.
Nie ma znaczenia czy 0W czy 5W, klasa C3 to mid saps.
Producenci często nadużywają w opisach określenia low saps.
 
Stosowanie dodatków może z jednej strony wydłużać czas nagrzewania może nie tyle silnika co oleju. Z drugiej strony wspomniany AR 9100 zaczyna działać w niższych temperaturach niż klasyczne ZDDP w oleju.
Ogólnie na forum dylemat stosować/nie stosować dodatków zostawiamy zainteresowanemu do rozstrzygnięcia.

Co do wyboru oleju też nic nie wniosę. Czy zostaniesz przy obecnym czy zmienisz na któryś z wymienionych przez Ciebie nie ma to znaczenia.

Plan "płukankowy" profilaktycznie można zastosować w takiej formule jak napisałeś. Myślę, że nie ma co w nim mieszać płukanką xado tylko zastosować Oilsyn LL , a przed wymianą RT Power Flush
 
Dziekuję.
Co do wyboru oleju- nie ma znaczenia np żadszy olej, by szybciej docierał 5w30 vs 0w30?

Prosze o merytoryczną argumentację wyboru płukanki po LL. Np Inny producent ma inną charakterystykę, co da różnorodność płukanki, a ten sam producent, czyli Olisyn Flush?
 
Chcesz żeby olej szybciej docierał do węzłów tarcia? Musiałbyś zastosować olej o niższej lepkości np 0W20 albo chociaż 0W30 C2. Przy temperaturach powiedzmy -10 czy 0 stC różnice między 0W , a 5W SAE 30 C3 będą pomijane, niemierzalne.
Oczywiście dla lepszego samopoczucia możesz zastosować olej 0W30.

Co do merytoryki stosowania takiej, a nie innej plukanki to może napisz PW do @wlyszkow.
Ja nie mam argumentów merytorycznych, po za obserwacją zabrudzenia spuszczonego oleju (W tym świeżego z plukanką), oględzin głowicy i pokrywy zaworów.
 
Back
Top