- Marka samochodu
- AUDI A4B9 8W5BFG
- Budżet/ile litrów
- 350 pln/4,5 l
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 2.0 TDI DETA 190KM
- Data produkcji
- 2017 (model 2018)
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 0
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- ACEA C3 VW 504 00/ 507 00
- Jaki olej masz obecnie
- RAVENOL VMP 5W30
cześć
AUDI mam od 3 lat; i od 3 lat Ravenol VMP 5W30 - nie był płukany, oraz jest bez dodatków w silniku. Chcę w tym roku, w sierpniu go wyczyścić.
Ma obecnie przejechane 115 kkm
Używam do paliwa archoil ar6900-d max.
Olej wymieniam co roku, co około 15kkm.
Prawdopodobnie zmienię olej, ale potrzebuje opini fachowców
Pytanie czy może Ravenol VSW (około 330 pln/5 l), czy może Eurol FS (około 230 pln/ 5 l)
Ravenol VMP 5W30 jest MID SAPS, a ewentualne 0W30 są LOW SAPS - zapewno to też ma znaczenie ((dzięki za weryfikację - oba są MID … choć tylko VMP się tym chwali na froncie))
Kolejnym ważnym czynnikiem, jest to, że moje trasy, to codzienne dojazdy do pracy 15 km w jedną stronę, drogą podmiejską i chciałbym by silnik jak najwcześniej się nagrzewał, choć mam lekką nogę i lubię jeżdzić ekonomicznie (średnia długookresowa 5,3 l/100km i 49 km/h). Średnio nagrzewa się po 5 km. Trasy po autostradzie sporadycznie.
Chciałbym zaaplikować mu dodatek do silnika - może Archoil VR9100 (stąd też biorę pod uwage tańszy Eurol vs Ravenol)
Wcześniej chcę go doczyścić - może teraz Olisyn Cleaner LL i płukankę za około 7kkm przy wymianie oleju, może: Olisyn Flush lub Xado Flush.
Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.
AUDI mam od 3 lat; i od 3 lat Ravenol VMP 5W30 - nie był płukany, oraz jest bez dodatków w silniku. Chcę w tym roku, w sierpniu go wyczyścić.
Ma obecnie przejechane 115 kkm
Używam do paliwa archoil ar6900-d max.
Olej wymieniam co roku, co około 15kkm.
Prawdopodobnie zmienię olej, ale potrzebuje opini fachowców
Pytanie czy może Ravenol VSW (około 330 pln/5 l), czy może Eurol FS (około 230 pln/ 5 l)
Ravenol VMP 5W30 jest MID SAPS, a ewentualne 0W30 są LOW SAPS - zapewno to też ma znaczenie ((dzięki za weryfikację - oba są MID … choć tylko VMP się tym chwali na froncie))
Kolejnym ważnym czynnikiem, jest to, że moje trasy, to codzienne dojazdy do pracy 15 km w jedną stronę, drogą podmiejską i chciałbym by silnik jak najwcześniej się nagrzewał, choć mam lekką nogę i lubię jeżdzić ekonomicznie (średnia długookresowa 5,3 l/100km i 49 km/h). Średnio nagrzewa się po 5 km. Trasy po autostradzie sporadycznie.
Chciałbym zaaplikować mu dodatek do silnika - może Archoil VR9100 (stąd też biorę pod uwage tańszy Eurol vs Ravenol)
Wcześniej chcę go doczyścić - może teraz Olisyn Cleaner LL i płukankę za około 7kkm przy wymianie oleju, może: Olisyn Flush lub Xado Flush.
Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.
Last edited: