• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AUDI A4 Quattro B8 S-Line S tronic 2.0 TFSI 211KM 155KW

Uksz

Nowy użytkownik
Samochód
AUDI A4 Quattro B8 S-Line S tronic 2.0 TFSI 211KM 155KW
Marka samochodu
AUDI A4 Quattro B8 S-Line S tronic 2.0 TFSI 211KM 155KW
Budżet/ile litrów
Bez ograniczeń/5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
2.0 TFSI CDNC
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,5l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502 000 / VW 504 000, ACEA A3 lub API SM
Jaki olej masz obecnie
total Quartz Ineo Long Life 5W30
Siemka, za około 1k km przymierzam się do wymiany filtrów i oleju w moim samochodzie, znajomy polecił abym poradził się tutejszych doświadczonych forumowiczów (was) jaki obecnie olej jest godny polecenia z segmentu premium? Aktualny przebieg to 247 tyś km, styl jazdy dynamiczny, będę bardzo wdzięczny za wszelkie propozycje i sugestie czy obecny olej: total Quartz Ineo Long Life 5W30 wymienić czy zostawić? Leję go od jakiegoś 1,5 roku i nie doświadczyłem większych problemów jednak z powodu coraz większego przebiegu zastanawiam się czy nie przejść na coś lepszego.
 
Ja się tylko upewnię: pobór oleju to pół litra na 1000 km? Czy na 10000? Pytam, bo stosunkowo często ktoś to błędnie wpisuje.
 
Na 10 000 😅 fakt nie zauważyłem tego, dzięki za zwrócenie uwagi 💪
 
Last edited by a moderator:
Myślę, że Total jest przyzwoitym olejem i zmiana na inny bedzie zmianą dla zmiany. Czy Castrol Edge 0W30 LL mozna uznać za lepszy? Wg MSDS zawiera od 20 do 50% PAO
Screenshot_20240407_160916_Samsung Notes.jpg


A jak budżet bez ograniczeń może to Redline Euroseries 5W30
 
@Rafał57 polecę bo? Na górze masz przypiętą belkę napisaną dużą czerwoną czcionką.

Mobil1 ESP to obecnie nic specjalnego, Texaco też niczym się na tle np. naszego Platinum V nie wyróżnia. Nie wiem jak Petronas i Neste aktualnie.
 
A coś się zmieniło w składzie Mobila 1 ESP w lepkości 0w30? Z tego co się orientuję to tylko 5w30 uległo zmianie na gorsze. Poza tym wymieniłem lepkości 0w30 więc nie ma co porównywać do Orlena V.
Te forum ogranicza się ostatnio do promowania głównie dwóch olejów: Orlen Max Expert XD i V.
 
Last edited:
Bo do takich wnioskow wiele osób doszlo. Po co wlewac drozsze, wcale nielepsze oleje, kiedy można kupic dobry pod wzgledem parametrow, dostepnosci i ceny olej z Polski.
 
Chociażby po to, że żeby mieć porównanie i wyrobić sobie swoje zdanie. Orlen to nie jedyny słuszny wybór. Dla niektórych cena i to, że coś jest z Polski nie jest priorytetem.
 
Nikt nie zabrania kupienia innego oleju. Orlen jest polecany przy podaniu argumentów:
- cena
- jakość
- dostępność
 
Chodzi o to żeby nie wymieniać listy olejów bez zdania uzasadnienia. Czy ono będzie merytoryczne to już mniej ważne.

Co do polskich olejów to po to robimy analizy żeby pokazać sobie i innym, że nie ustępują jakością olejom zagranicznym. Głównie dotyczy to olejów silnikowych. W przekladniówkach jakby jeszcze jesteśmy trochę zacofani.
 
Nikt nie zabrania kupienia innego oleju. Orlen jest polecany przy podaniu argumentów:
- cena
- jakość
- dostępność
Z tych trzech argumentów, jedynie cena przemawia za kupnem Orlena Max Expert V 5W30 względem olejów 0w30 wyżej przeze mnie wymienionych. W tym wypadku (budżet bez ograniczeń) nie jest to istotne.
 
Może tak jest, ale dopóki nie przedstawisz argumentów za olejami ze swojej listy to ciężko przyznać Ci racje.
 
Wątek bez odpowiedzi wisiał od środy, a teraz jaka dysusja 😁
Nie musicie sobie udowadniać który olej jest lepszy. Poczekajcie na @Uksz
 
Szczerze? Total jest mocno niedoceniany zarowno na forum,jak i w kraju- a to scisly top producentow.
Olej longlife jest typowym olejem pod auta grupy vw i smialo mozna go stosowac do woli.
W przypadku gdybys jednak chcial cos mocno alternatywnego to proponuje:
Yacco Lube DE 5w30.
Jezeli cos innego niz 5w30- olej VW 0w30 z norma 504/507.

W przypadku filtrow to mysle,ze warte przemyslenia sa produkty takich marek:
Ufi
Hengst
Champion
 
Z tych trzech argumentów, jedynie cena przemawia za kupnem Orlena Max Expert V 5W30 względem olejów 0w30 wyżej przeze mnie wymienionych. W tym wypadku (budżet bez ograniczeń) nie jest to istotne.
Orlen Oil MaxExpert V to teraz również 0w30 według katalogu/rebrandingu ale i na portalu all.... a nie tylko Orlen Oil MaxExpert V 5W30.
A w temacie to także jestem za Orlen Oil MaxExpert V 0w30 dla @Uksz ze wzgledu na stosunek ceny do aprobat/norm spełnianych przez olej.
https://oferta.orlenoil.com/assets_r/KATALOG/20-21/index.html

PS. Nie wiedziałem że Orlen zszedł z lepkością do 0w16 w swoich olejach silnikowych dla hybryd.
 
Back
Top