• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A5 2.0tdi 2013

kamil315ra

Użytkownik
Audi a5 2.0tdi 177km quattro 2013r.
Silnik seria, ma dpf, przebieg 80000km
Olej wymieniany w aso audi co 15 tys. km zapewne na Castrol edge professional 5w30
Do pracy mam 30km w jedna stronę drogą szybkiego ruch.
Zależy mi żeby dobrać jak najlepszy olej, może nawet z dodatkiem jeżeli to jest dobre. Na cenę oleju nie patrzę, więc szukam oleju z górnej półki. Jak już wybiorę olej to zostanę z nim na kilka lat, dlatego proszę Was o pomoc :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Jak wymagana jest norma 504/507, to na pierwszej stronie masz o tym wątek:
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=24&t=328
 
Czytałem te i inne wpisy ale dalej nie jestem przekonany któremu producentowi zaufać.

Na dzień dzisiejszy rozważam:
1. Amsoil 5W30 European Car Formula
2. NESTE 5W30 PRO+ W LL III
3. RAVENOL VMP SAE 5W30 USVO
4. EUROL SYNTENCE 5W30

Do tego myśle nad dodaniem ARCHOIL 9200 V2.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Widziałem ten i inne wpisy ale dalej nie mogę zdecydować któremu producentowi zaufać. Na dzień dzisiejszy rozważam:
1. AMSOIL 5W30 European Car Formula
2. Ravenol VMP 5W30 USVO
3. Neste 5W30 PRO+ W LL III
4. Eurol Syntence 5W30

Czy z tak dobrym olejem warto jeszcze stosować dodatki np. ARCHOIL 9200 V2 ?
 
kamil315ra napisał:
Zależy mi żeby dobrać jak najlepszy olej, może nawet z dodatkiem jeżeli to jest dobre. Na cenę oleju nie patrzę, więc szukam oleju z górnej półki. Jak już wybiorę olej to zostanę z nim na kilka lat, dlatego proszę Was o pomoc :)

kamil315ra napisał:
Czytałem te i inne wpisy ale dalej nie jestem przekonany któremu producentowi zaufać.

Na dzień dzisiejszy rozważam:
1. Amsoil 5W30 European Car Formula

Oto odpowiedź. ;) Amsoil jest firmą wyjątkowo stabilną, jeśli chodzi o formulacje produktów. Jeżeli wprowadzają zmiany, to raz na kilka lat i olej jest wyraźnie oznaczony jako zmieniony - np. ten (oznaczony symbolem AEL) ma napis "Improved", co odróżnia go wyraźnie od wersji sprzed zmian, czyli sprzed dwóch lat. Oprócz tego ten olej jest naprawdę bogato dopakowany, a dystrybucja jest bardzo szczelna i przejrzysta. Amsoil jest moją ulubioną marką olejową i w kolejnych interwałach będę stosować produkty tylko tej firmy - w tym właśnie ten w TDI (oprócz tego stosuję jeszcze Signature Series w benzyniakach i Metric w motocyklu).
SACZI napisał:
A co pisze producent o dodatkach, kategorycznie zabrania, czy tylko "nie zaleca"?

Aftermarket oil additives are not recommended to use with Amsoil Inc. products. - jakoś tak jest napisane na bańce.
 
Dzięki za odpowiedź! W sklepie polecono mi jeszcze Millers Oils EE Longlife 5W30 o którym zapomniałem. Ostatecznie zamówię Amsoil albo właśnie Millers Oils.
 
Jeśli miałbym coś polecić to zarówno od Amsoila jak i Millersa wyżej stawiam Eurols Synthensa FS-a 0W30 (nie 5W30), którego sam stosuje w podkręconym TDI. Uważam również, że lepszym dodatkiem do diesla będzie mimo wszystko Archoil AR9100 a nie Archoil AR9200V2, który jak najbardziej można zastosować ale realnie różnice zrobi dopiero przy bardziej ekstremalnej eksploatacji.
 
kamil315ra napisał:
Dzięki za odpowiedź! W sklepie polecono mi jeszcze Millers Oils EE Longlife 5W30 o którym zapomniałem. Ostatecznie zamówię Amsoil albo właśnie Millers Oils.


Millersa odradzam. Ma przekroczone normy dodatkow (fosforu) i to sporo. Zreszta ja sie na tej marce przejechałem, ale to juz inna sprawa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Nie, EE longlife 5w30 do VAG


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano po 1 minucie 10 sekundach:
Re: Audi A5 2.0tdi 2013
Oczywiscie mialem na mysli 5w30


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Oczywiscie mialem na mysli 5w30


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
Coś nie hula mi forum na smartfonie. Mowie o EE 5w30 do VAG


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
tomek evo napisał:
Jeśli miałbym coś polecić to zarówno od Amsoila jak i Millersa wyżej stawiam Eurols Synthensa FS-a 0W30 (nie 5W30), którego sam stosuje w podkręconym TDI.

Pierwotnie chciałem się powyzłośliwiać, ale zamiast tego lepiej zadać pytanie-wytrych: na jakiej podstawie? :)
 
Ten Millers EE ma dowalone moly stąd problemy z trzymaniem normy za to wg userów silniki pracują cicho co wcale nie dziwi. Imho na dobrych bazach 504/507 i wcale nie bałbym się 0w30 a do tego AR9100 na uzupełnienie pakietu jeżeli jest chęć.
 
Michal126 napisał:
tomek evo napisał:
Jeśli miałbym coś polecić to zarówno od Amsoila jak i Millersa wyżej stawiam Eurols Synthensa FS-a 0W30 (nie 5W30), którego sam stosuje w podkręconym TDI.

Pierwotnie chciałem się powyzłośliwiać, ale zamiast tego lepiej zadać pytanie-wytrych: na jakiej podstawie? :)

Na podstawie własnych doświadczeń oraz doświadczeń chyba kilkudziesięciu Klientów. Mam przynajmniej 5 Klientów, którzy przeszli z Millers-a na Eurola i nie chcą wracać i kilku innych, którzy jeździli na Amsoil-u i Eurola cenią wyżej . Na podstawie dostępnych danych technicznych oraz na podstawie badan zarówno VOA jak i UOA. Naprawdę silnik 2.0 TDI mam mocno rozpracowany i w domu mam 2 sztuki (CFGB i CBBB) a olejów pod normę 504/507 sprzedaje chyba najwięcej i ma stałych Klientów sprawdzających różne oleje wiec mam informacje zwrotne od bardzo wielu użytkowników. Jeżdziłem zarówno na XF ie Millersa jak i EE Millers-a i subiektywne odczucia lepsze są na Eurolu a obiektywnie Eurol lepiej trzyma temperaturę. Na Amsoil-u nie jeździłem ale dobry znajomy jeździł w 2.0 TDI a potem spróbował Eurola i został na nim bo raz, że tańszy a dwa, żę lepiej mu trzyma temperaturę a kupił sobie przyczepę campingową więc silnik mocno dostaje po du.ie np. w Alpach i temperatury ma naprawdę wysokie.
 
Ale to nie są empiryczne argumenty. Za to za Amsoilem przemawia wspomniana stałość (tej próżno szukać np. u Ravenola), bardzo bogata i nowoczesna formuła oraz know-how firmy, które jest ogromne, co więcej - firma się nim dzieli, jako jedna z nielicznych.
 
Formuła o której wspominasz to nic innego jak pakiet Infineum który jest już stosowany masowo przez wiele firm, a i nasz Specol ma taki olej w ofercie. Bazowo jest dobrze a nawet więcej niż dobrze bo mamy PAO+Estry, ale w kontekście Ravenola czy Extreme nie jest to coś wyjątkowego.Pozostałe marki mają np. PAO+HC ale to nie znaczy że są na straconej pozycji, absolutnie nie.
 
Michal126 napisał:
Ale to nie są empiryczne argumenty. Za to za Amsoilem przemawia wspomniana stałość (tej próżno szukać np. u Ravenola), bardzo bogata i nowoczesna formuła oraz know-how firmy, które jest ogromne, co więcej - firma się nim dzieli, jako jedna z nielicznych.

Dokładnie to samo można napisać o Eurolu.
 
Back
Top