• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi a5 2.7 tdi

tagan

Użytkownik
Samochód
Audi a5 2.7 tdi, a6 2.7 tdi 249/480
Witam. Audi a5 w moich rekach od prawie roku po kupnie zalałem jak poprzedni właściciel motula 5w30. Olej od jakiegos czasu zrobil sie bardzo czarny jakby przepalony. Szykuje sie wymiana mam dwoch faworytów Ravenol VMP 5w30 usvo i Extreme 5w30 gti vr2. Myslalem tez na dodatkiem ar9100. Ktory z tych produktów bedzie bardziej „odpowiedni” ? Wezme pod uwage również inne propozycje :) Pozdrawiam
 
Tutaj większość poleci Archoil/Oilem, chyba najbardziej popularne dodatki. Możesz spróbować jak chcesz dodatku Liqui Moly Molygen. Ja go miałem "fabrycznie mieszanego" w oleju i byłem zadowolony (LM ma też linię olejów z tym dodatkiem mieszanym w fabryce). Tylko cena jest adekwatna do marki, bo coś koło 150 złotych.
 
Witam z powrotem :) zbliża się kolejna wymiana oleju :) w audi troszkę przybyło mocy 321KM/683NM.
Ostatnio zalany jak wyżej repsol elite 5w40, co proponujecie zalać teraz? Motor troszkę wysilony więc przydała by się i dobra ochrona :D
Chodzi mi po głowie pmo na estrach, meguin super(juz kiedyś był zalany), eurol fluence. Do tego mam zamiar dodac ceratec.
Proszę o propozycje od Was :)
 
@tagan, tylko tutaj trzeba mieć więcej danych niż max moc i moment.
Wg mojej małej wiedzy, ważne będą naciski jednostkowe w łożyskach, stan pompy oleju, itd
Dlatego, jak ktoś Ci tak palnie "5w50, czy 10w60" bez uzasadnienia, ja byłbym ostrożny.
 
Nie no ja bardziej myślę żeby zostać przy 5w40/0w40. Chciałbym po prostu żeby ktoś mi doradził konkretną markę itd.
 
Chciałbym po prostu żeby ktoś mi doradził konkretną markę itd.
W takim razie nad aralem 0w40 bym się pochylił.
Druga opcja to Castrol edge 0w40, do rozważenia również w wersji R (pod silniki Renault).
No i kontrola metali żużyciowych bo po 5 tys km może coś pokazać, chociaż te analizy nie do tego służą.
 
myślisz że bedzie lepszą opcją niż np. Meguin?
Rozważałem też opcję zwykłego hc coś typu np. Texaco Havoline 5w40 ultra s
 
Absolutnie nie ma potrzeby zwiększania lepkości. Aral 0W40, Repsol Master Racing 0W40, Mobil 1 ESPX3 0W40 czy MPM Pro Street C3 0W40 to moim zdaniem propozycje, nad którymi warto się pochylić. W zwykłego HC-ka bym nie szedł.
 
@tagan, HC też wystarczy.
Dużo zależy od stanu silnika.
Jak już "ma swoje", żaden olej nie spełni swojej roli.
Dodatki zawsze możesz dodać.
Te od AR na pewno nie uwalą silnika.
 
@SACZI silnik od wymiany do wymiany nie pobiera oleju, nie dolewam nawet 1ml, więc myślę że jest w dobrej kondycji.
Po prostu od oleju oczekuję dobrej ochrony bo silnik troszkę „wysilony”
 
W podobnym motorze , tzn. 3.0 TDI 240km po chipie na 330km świetnie sprawdził mi się Meguin 0W40. Teraz mam kolejne Audi z tym samym silnikiem i mam zamiar wlać Shella 0W40, zobaczymy czy da radę, moc również będzie podniesiona na 300+
 
OK, prześledziłem wątek od początku.
Po pierwsze, proponuję analizę przepracowanego oleju przed wymianą, jako punkt odniesienia.
Dobre, jak nie bardzo dobre oleje zostały polecone:
Wybierz sobie dowolny z poleconych i ponowna analiza po po podobnym interwale, co teraz.
Jak różnica będzie znaczna na korzyść któregokolwiek oleju, masz odpowiedź, czy na zwiększenie lepkości silnik reaguje zmianą ilości metali zużyciowych.

Jako dodatek do olejów C3 możesz stosować Ar9100. Nie musisz.
Interwał 10-15 tys km.
 
@tomek evo myślisz, że taki Aral będzie wystarczający? Doprawiać go czymś typu ceratec/ar?
Aral powinien być ok. Doprawić zawsze warto jak się chce lepiej zadbać o silnik co nie znaczy, że jest to konieczne i olej solo sobie nie poradzi. Z dodatkami jest trochę jak z czipowaniem. Jak masz mocną serię to w zasadzie Ci wystarczy i nie trzeba robić nic aby auto jeżdziło jak trzeba ale jednak program kusi.
 
Chyba spróbuje wrzucić Havoline Ultra s 5w40 z jakims ceratec. Mam w dobrej cenie bo 98 zł za 4 litry.
Co sądzicie o tym oleju? Bo u nas na forum brak analizy tego oleju
 
Back
Top