• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi a5 2012 1.8TFSI CJEB

tswksu

Użytkownik
Samochód
A6 C6 allroad 3.0TDI 310km Q
Marka samochodu
Audi A5
Budżet/ile litrów
Max 250zl / 4.6
Styl jazdy
Silnik
1.8 TFSI CJEB
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30/5w40
Jaki olej masz obecnie
5W-40 I-SINT AGIP
Witam żona zakupiła audi a5 1.8 tfsi cjeb 2012 sprzedawca wymienił olej 2tys temu na 5W-40 I-SINT AGIP jakies opinie pozostac przy tym oleju i dodać AR9200v2 czy zmieniac na coś innego odrazu, co polecicie?
 
A co ci AGIP przeszkadza?
 
Jednak zmieniłem olej sprzedawca twierdził ze zmieniał 2tys temu ale olej na bagnecie był mega czarny jak z diesla postanowiłem zmienić do starego oleju płukanka TEC potem zlanie starego i wymiana filtra potem zalałem najtańszym 5w40 z plukanka archoil ar2820 znowu wymiana i docelowo penrite enviro 5w40 +ar9100 i olej jest złociutki za 7 tyś. Znow wymiana i wtedy zaleje ar9200v2 👍🏻
 
@tswksu oni zawsze chwilę przed sprzedażą akurat zmienili komplet filtrów i oleju.. koszt śmieszny, a pozwala szybko identyfikować trupa - wlanie odpowiedniego oleju często obnaża bolączki silnika jak chociażby dymienie, dlatego warto zrobić to bezpośrednio po sprzedaży.
 
@tswksu oni zawsze chwilę przed sprzedażą akurat zmienili komplet filtrów i oleju.. koszt śmieszny, a pozwala szybko identyfikować trupa - wlanie odpowiedniego oleju często obnaża bolączki silnika jak chociażby dymienie, dlatego warto zrobić to bezpośrednio po sprzedaży.
Zastanawiam sie wlasnie jak to było w tym przypadku bo gosc widac ze nie handlarz kupił auto roczne i jeździł nim 7 lat po książce serwisowej ktora prowadzil widac ze olej zmienial raz co 20tys raz co 15tys a raz zrobil 33tys, widac było też ze filtr powietrza i kabinowy był niedawno zmieniony, także pojeździ zona trochę to sie zobaczy co i jak ale jestem dobrej myśli :)
 
@tswksu miej na uwadze, że to silnik z bezpośrednim wtryskiem i olej zupełnie inaczej będzie wyglądać niż na silniku z pośrednim. Sam 7 lat temu podczas pierwszej wymiany oleju miałem pietra, bo olej po 9k km zleciał czarny jak smoła. Po prostu cząstki stałe i sadza generują się jak w dieslu, stąd taki olej pojawia się dość szybko. Do tego niekoniecznie czysty środek może być - interwały tragedia, sama wymiana oleju przez poprzedniego właściciela mogła nie być dodatkowo za dokładna. U mnie ostatnio odessalem jeszcze z podstawy filtra szklankę czarnego oleju, mimo, że z miski zleciało co do kropli. Automatycznie olej po wymianie był dłużej jasny.
 
Tak wiem(ale ma też wstrysk pośredni do kolektora :D czyli razem 8 wtryskiwaczy) dlatego widzac ten olej czarny pomyslalem ze w silniku gnuj dlatego płukanki dwie i tez z obudowy filtra resztki wylalem i poczyscilem dokladnie wszystko mysle ze te dwie pukanki dały rade a tez dodany ar9100 troszke poczysci ten silnik :)
 
Ciekawe jak z konsumpcją w tym przypadku? Nie wiem czy to te same konstrukcje, ale ostatnio brat oglądał Passata 1.8 z 2012 roku no i właściciel na pytanie o branie oleju, odparł tylko by "pilnować stanu". Brat odpuścił temat.
 
@tswksu to fajnie, zawsze kolejne 4, które mogą się popsuć 🙈🙊 nie pamiętam jak tam było, ale chyba pośredni działa przy spokojnej jeździe, a bezpośredni podczas kickdownu, jakoś tak. Fajnie, bo mniej zawory zarosną syfem i na pewno dodatki do paliwa są tu wskazane okresowo, żeby przemyć kolektor 👍
 
Ciekawe jak z konsumpcją w tym przypadku? Nie wiem czy to te same konstrukcje, ale ostatnio brat oglądał Passata 1.8 z 2012 roku no i właściciel na pytanie o branie oleju, odparł tylko by "pilnować stanu". Brat odpuścił temat.
Tego jeszcze nie wiem za krótko mamy ten samochód, podobno te silniki 1.8 TFSI CJEB mają poprawione pierścienie i napinacz rozrządu. W passacie jest 1.8 TSI a tam podobno później poprawili ten silnik , stanu trzeba pilnowac w każdym aucie a w tym 1.8 jest dodatkowo napinacz łańcucha rozrządu hydrauliczny więc tym bardziej trzeba :)
@tswksu to fajnie, zawsze kolejne 4, które mogą się popsuć 🙈🙊 nie pamiętam jak tam było, ale chyba pośredni działa przy spokojnej jeździe, a bezpośredni podczas kickdownu, jakoś tak. Fajnie, bo mniej zawory zarosną syfem i na pewno dodatki do paliwa są tu wskazane okresowo, żeby przemyć kolektor 👍
Dokładnie 😂 sa te silniki wrażliwe na paliwo cos tam z archoil do paliwa bedzie zalewane napewno, właściciel twierdził ze jeździł na paliwie premium cały czas :)
 
@tswksu akurat paliwa premium (chyba, że to duże miasto to ok) nie zawsze są takie super. Ja mieszkam w dużym mieście i szczerze jak tankuję od 11 lat tak na palcach jednej ręki policzę, ile razy ktoś tankował premium obok mnie. Także nie zawsze jest świeże to paliwo..
 
Od 2012 roku audi stosowało poprawione silniki
 
@tswksu akurat paliwa premium (chyba, że to duże miasto to ok) nie zawsze są takie super. Ja mieszkam w dużym mieście i szczerze jak tankuję od 11 lat tak na palcach jednej ręki policzę, ile razy ktoś tankował premium obok mnie. Także nie zawsze jest świeże to paliwo..
Nie przesadzaj, szansa na to, że ktoś kto tankuje premium podjedzie na stacje akurat tego samego dnia, o tej samej godzinie co ty jest znikoma. Ja na Orlenach widuję sporo ludzi tankujących 98, zwłaszcza jeżeli tankowany jest nowoczesny samochód i na "rodzimych" a nie leasingowych blachach. Widać ludziom kupującym samochody za własną kasę zależy.

Gorzej jest z Shellem VP100, ale nie każda stacja ma to paliwo, ba, jest sporo stacji Shell które nie mają nawet VP95 i są tylko standardowe paliwa. Ale to na tyle niestandardowe paliwo, że wozów mogących je przepalić za wiele na rynku nie ma. Shell raczej to wie i dba o to żeby nie było go za dużo. Raz ze względu na renomę (bo nagłośnione w necie reklamacje super-paliwa byłyby kiepskie wizerunkowo), a dwa ze względu na koszt dla samej firmy - po diabła zamrażać kasę w dużej ilości czegoś co się nie sprzedaje?
 
@lukaszewski wydaje mi się, że im schodzi to paliwo raczej, a jak nie to nie raz się spotkałem, że pracownik pytał przy dystrybutorze "Czy tankujemy to lepsze paliwo?". Myślę, że dużo osób jak słyszy taką propozycje to się na nią zgadza no, bo w końcu lepsze jest. Ja natomiast odpowiadam, że poproszę te gorsze, ale myślę, że ludziom głupio tak odpowiadać, bo jeszcze są pracownik pomyśli, że są jakimiś biedakami albo skąpcami
 
Pracownik zawsze zaproponuje lepsze paliwo bo jest z tego większy zysk dla stacji!
Po angielsku nazywa się to up-sell :)

Ja mam formułkę że dziękuję, ale na 98 słabiej jedzie (co akurat jest prawdą...)

Pozdrawiam,
 
Last edited by a moderator:
Back
Top