• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A5 3.0 TDI CCWA

Freeze

Użytkownik
Samochód
Audi A5
Marka samochodu
Audi A5
Budżet/ile litrów
300 - 350 zł, wchodzi około 7l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.0 TDI
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0,1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
504/507
Jaki olej masz obecnie
Texaco havoline DSV 5w30
Witam ! :)
Audi mam od 1,5 roku obecnie wlane Texaco Havoline DS V 5w30+ Archoil VR9200, przed nim płukanka Liqui moly 2678.
Przed Texaco jeździłem na Fuchs Titan GT1 PRO C3 XTL.
Przebieg 245 tyś.
Używam do paliwa Archoil ar6900 D max.
Olej zmieniany co roku / 15tyś km
Codziennie dojeżdżam do pracy 15 km przez miasto, w weekend zazwyczaj jakaś trasa 200km.
Auto kompletna seria, także cała ekologia na miejscu.

Dziękuje i pozdrawiam.
 
Solution
D
chęć poprawy
Tylko, że nie ma czego "poprawiać"!
Głupich i nieuzasadnionych propozycji unikam.
Na myśl przychodzi mi zmiana Ar9200 na Ar9100, ale równie dobrze możesz przestać stosować jakiekolwiek dodatki do oleju.
Ar9100 ma trochę inny profil działania. Jest słabszym modyfikatorem tarcia, ale wykazuje mocniejsze działanie "czyszczące". Utrzymanie w czystości układu smarowania, a więc zapewnienie odpowiedniej podaży oleju w węzłach smarowania, może się okazać cenniejsze, niż "sok z gumijagód" w wymyślnym oleju.
Prosiłbym o kilka propozycji olejów do mojego silnika
Nie chce mi się po raz któryś z kolei wypisywać i uzasadniać propozycje olejów 504/507.
Przeglądnij forum. Wątków doboru oleju do silników VAG jest najwięcej...
Sądziłem że dział wystarczająco opisuje mój temat, w końcu to " Dobór oleju " więc oczywistym jest że liczę na porady odnośnie doboru oleju do mojego samochodu.
 
Last edited by a moderator:
Tylko, że nie ma absolutnie żadnych podstaw, żeby dyskutować nad doborem oleju do tego samochodu.
Używasz dobrych olejów, używasz dodatki, nie zgłaszasz żadnych problemów, ani chęci poprawienia czegokolwiek.
Więc co mamy dobierać?
 
Last edited by a moderator:
@SACZI Problemów nie ma, jednak chęć poprawy jak najbardziej. Sądzę że zawsze znajdzie się jakiś lepszy produkt czy lepiej dobrany do mojego stylu użytkowania samochodu. Pisząc tutaj zwracam się do ludzi o wiele bardziej ogarniętych w temacie olejowym niż ja. Prosiłbym o kilka propozycji olejów do mojego silnika, jeśli chodzi o dodatki również jestem na to otwarty.
 
chęć poprawy
Tylko, że nie ma czego "poprawiać"!
Głupich i nieuzasadnionych propozycji unikam.
Na myśl przychodzi mi zmiana Ar9200 na Ar9100, ale równie dobrze możesz przestać stosować jakiekolwiek dodatki do oleju.
Ar9100 ma trochę inny profil działania. Jest słabszym modyfikatorem tarcia, ale wykazuje mocniejsze działanie "czyszczące". Utrzymanie w czystości układu smarowania, a więc zapewnienie odpowiedniej podaży oleju w węzłach smarowania, może się okazać cenniejsze, niż "sok z gumijagód" w wymyślnym oleju.
Prosiłbym o kilka propozycji olejów do mojego silnika
Nie chce mi się po raz któryś z kolei wypisywać i uzasadniać propozycje olejów 504/507.
Przeglądnij forum. Wątków doboru oleju do silników VAG jest najwięcej.
Najczęściej powtarzają się:
- Mobil 1 ESP 5w30 - chyba najbardziej uniwersalny olej klasy C3 oparty o PAO! GTL/Estry/Mo/B/Zn/P. Teraz przechodzi reformulację i najprawdopodobniej PAO zostanie usunięte ze składu ($$$)
- Eurol FS 0w30 - solidny, dobry i nie sprawiający problemów. Możesz go spróbować, bo jest pewne źródło dystrybucji.
- OEM VW 0w30 - produkowany przez Shella.
- Orlen Max Expert V / Lotos Synthetic/Aurum 504507 - najtańsze, ale warte zainteresowania oleje oparte o typowe receptury.

Jak chcesz oliwę z dodatkiem "soku z gumi-jagód", zainteresuj się Red Line Euro Series.
Cena 105PLN/0,94L.
Chyba jedyny C3 5w30 oparty w 100% o oleje bazowe PAO i Estry (grV).
Parametry na papierze wyrywają z butów, a jak to się przekłada na eksploatację - nie mam zielonego pojęcia.

I jeszcze taka ciekawostka, Texaco, którego aktualnie masz w silniku oparty jest o ten sam lub bardzo podobny pakiet dodatków, co nasz Max Expert V, Eurol FS i OEM VW.
Dodatki przeciwzużyciowe oparte są o Zn/P oraz dość znaczną ilość B.
Analize Orlena, Eurola i VW masz tu na forum, Texaco dostępne jest u ruskich.
Podobieństwo V i DS V jest wręcz uderzające!
 
Last edited by a moderator:
Solution
Back
Top