• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AUDI A5 3.0TDI CCWA, brak DPF, @320KM/650Nm

Damo

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A5 2008, 3.0 TDI CCWA @320KM/650Nm
Marka samochodu
Audi A5
Budżet/ile litrów
7,5l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
3.0 TDI CCWA, brak DPF, podniesiona moc 240KM -> 320KM
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0,01
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 505.00 (gdy brak DPF)
Jaki olej masz obecnie
FUCHS TITAN RACE PRO S 5w30
Witajcie,

Obecnie stosowany FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 nie jest dostępny do zakupu stąd szukam czegoś innego.
Zależy mi na wysokiej ochronie silnika, w szczególnosci elementów rozrządu i turbiny.
Wymieniam olej co 10 tys km.
Auto użytkowane cywilnie - brak jazd po torze.

Co byście Panowie polecili? Nie ma zbyt dużo tematów o 3.0 TDI ale czytałem o Ravenol VMP 5W30 oraz MEGUIN Super Leichtlauf 5W-40 lub LM Molygen 5W40.
Może coś innego godnego i sprawdzonego polecicie?
Dziękuję
 
Mobil 1 ESP 0w30, Eni i-Sint 5w30, Orlen ME V+ 5w30, Total Ineo Long Life 5w30.
 
Okej, doszły nowe oleje do listy, natomiast chciałbym coś konkretnego, dlatego Orleny i inne takie ze stacji bym odpuścił hehe Czyli z pozostałych któryś się bedzie wyróżniał jakościowo najbardziej? :)
 
Ravenol VMP 5W30, Ravrnol VSW 0W30, Eurol Syntence FS 0W30, Amsoil AEL 5W30, Penrite Enviro+ EU 5W30. Te są pod normę. Zwróć uwagę na PMO Extreme 5W30 ale tego nie z C3 pod VW tylko full saps. Ten będzie najbliżej Race ProS.
 
Ja leje w 3.0TDI 5w40 Shell helix ultra auto dostaje ciagle wypie*dol i nie bierze oleju od wymiany do wymiany a też po mapie, więc polecam, co prawda tutaj głównie wazne są interwały czyli do 10k, ja zmieniam co około 7k
 
Ok, dzięki za odzew każdemu z Was :)
Na ten moment po analizie (opinii i analiz lepkosci ) moje wybory wyglądają tak:

MEGUIN Super Leichtlauf 5W-40 (PAO, lepkosc 100C az 14,3)> 5w40 Shell helix ultra (GTL lepkosc 12,8) > Mobil 1 ESP 0w30 (lepkosc 11,7)

Ravenol VMP 5W30 (lepkosc 12,2 ) kusi ale chyba jest problem z pewnoscia co do jego powtarzalnosci?

Pytanie takie czy baza PAO jest faktycznie lepsza od pozostalych oraz od GTL w shell oraz czy róznica lepkości miedzy nimi i przewaga meguina jest na tyle istotnia by sie nią kierowac? Tak jak mówię wymiana do MAX 10 tys km i nie mam DPF.
 
Last edited:
Moim zdaniem do akurat tego silnika Meguin to nie najlepiej trafiony wybór. Temat o bazach to temat na osobną dyskusję. Z tych ww. najlepszym wyborem wg. mnie będzie Ravenol (który jest jednk bardzo drogi) ewentualnie Mobil. Alternatywnie do Mobila w normie 504/507 masz bardzo dużo róznych olejów w tym np. Ravenola VSW 0W30 i Eurola Syntence FS 0W30 na bazach mix IV/III grupy z przewagą IV ale tez np. texaco czy Motula.
 
Kroon Poly Tech 5W40.
 
Meguin ma wyższe KV100...
 
Rozumiem ;) Nie jestem raczej z tych co chcą bardzo eksperymentować, głowa zbyt mała by co roku ponownie ogarniać różnice między olejami hehe Chiałbym wybrać raz na dłużej wiec chce coś co głównie zadba o łańcuchy rozrządu i turbinę.

Rozsądne z podpowiedzianych opcji wydają się mi Eurol FS 0W30 oraz Mobil 1 ESP 0w30. Któryś z nich lepszy? Rozważam również Ravenol VMP 5W30 tylko jest zdecydowanie najdroższym, czy różnica jest warta dopłaty?

Przypominam ze nie trzeba sie przejmować dpf.

Dzięki :)
 
Last edited:
Patrząc na dane z karty to Ravenol jest z tej 3 najlepszy ale dane z karty po pierwsze nie pokazują wszytskiego a po drugie różni producenci różnie do tego podchodzą. Dochodzi do tego zaufanie do producenta i tutaj do Ravrnola można mieć pewne obiekcje. Eurol jest najbardziej gruntownie przebadany i przetestowany ale Mobil 1 ESP 0W30 też na pewno będzie dobrym wyborem a różnice między nim a Eurolem nie będą duże. Problem na Rynku jest taki, że nie ma zbyt wielu naprawdę dobrych olejów w lepkości 5W30 lub 0W30 tego typu co Fusch Race Pro S 5W30, które były by dobrą alternatywą jeśli pozbyłeś się ekologii. Penrite 10tenths Racing 5W30 jest aktualnie niedostępne a Amsoil SS 5W30 nie do końca mi tu pasuje. Jest PMO, o którym wspominałem i które wydaje się bardzo ciekawym olejem. Myśle jednak, że spokojnie możesz dokonac wyboru jednego z pośród olejów z normą i czt to bedzie Ravenol, Eurol czy Mobil olej będzie jakościowo ponadprzeciętnie dobry w tej klasie.
 
Mam dokładnie to samo auto, jednak z całą ekologią na miejscu obecnie jeżdzę na Texaco Havoline Pro DS V 5W-30 + Archoil 9200v2, na następną wymianę czeka Total Quartz Ineo Long Life 5W30 + Ceratec.

Coś z wysoką lepkością w 100C 14,3 - Amsoil 5w40, cena niestety wysoka.

Ravenola VMP miałem kiedyś zalanego żadnych fajerwerków nie odczułem ( moja subiektywna opinia ), więc nie wiem czy jest sens przepłacać, wydaje mi się że lepiej tańszy olej i doprawić go dodatkiem.
@SACZI w moim temacie podał też kilka propozycji - https://www.oilclub.pl/index.php?threads/audi-a5-3-0-tdi-ccwa.4470/post-147851

FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 jest dostępny na znanym portalu aukcyjnym zaczynającym się na A, od oficjalnego sklepu intercars.
 
Last edited:
Miałem 2x CCWA bez ekologii, jedno miało 332km/730nm i świetnie spisywało się na Meguinie 0W40, natomiast 2gie 325km/720nm i jeździło na Orlenie 0W40 i Shellu 0W40 i również wszystko było jak najbardziej ok. Orlen był kupowany w promocji na stacji i już go raczej nie będzie także polecam skupić się na Meguin lub Shell 0W40 i gwarantuję, że będziesz zadowolony.
 
Back
Top