• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 2016r. Dyferencjały + torsen

Konrad097

Użytkownik
Samochód
16" Audi A7 3.0 TFSI, 01" Passat B5 1.8T
Marka motocykla
-
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
-
Model skrzyni biegów
ZF8HP
Typ skrzyni biegów
Automat klasyczny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
75w90 GL5
Jaki olej masz obecnie
Ori ASO
Cześć.
Tak jak a temacie Audi A7 3.0 Tfsi 2016r tiptronic, przebieg 105000km.
Czy przy tym przebiegu przydałoby się wymienić oleje w przednim i tylnym dyferencjale oraz torsenie, czy jeszcze za wcześnie?

Jakie oleje polecacie do mostów i torsena? W dyfrach z tego co wiem powinien być 75w90 gl5.
 
Kod skrzyni bodajże to PPD

Dzwoniłem do Ravenola, dobrali mi po nr Vin do przedniego dyfra 75w90 VSG, torsena AWD-Tor Fluid a do tylnego dyfra 75w85 DGL Ls. Takie też zalałem wraz z AR9100 80ml/L w dyfrach i 40ml/L w torsenie, + do dyfrow po 20ml regeneratora nanoC5.

Obawy mam tylko co do oleju w tylnym dyfrze bo jest on otwarty bez Lsd a dobierajki oleju zalecają mimo to 75w85 ls. Zastanawiałem się czy go zostawić czy zalać jednak jakiś 75w90.
 

Attachments

  • Screenshot_20240318_132902_Gallery.jpg
    Screenshot_20240318_132902_Gallery.jpg
    2,1 MB · Odwiedzin: 17
Masz skrzynie 8HP55 więc 3 układy oleju, przedni dyfer G052145S2 (75w90 bez dodatków LS, może być Ravenol VSG 75w90), Torsen - tutaj uwaga ja u siebie testowałem Ravenol AWD-TOR i nie nadaje się ten olej do niczego, efekt taki jak na starym przepracowanym oleju czyli tarka lub przeskakiwanie kół wibracje podczas ruszania przy skręconych kołach, jeśli chodzi o zamiennik to oleje 75w140 LS dają radę ale są gęstsze od oryginału który jest olejem opracowanym specjalnie pod ten torsen z dodatkiem, VAG nie udostępnia technologii dla zamienników bo kosi kasę na tym oleju, przykładowo w RS olej ten wymienia się co chyba 19tyś km a w naszych autach nie zalecają, więc masz dwie opcje 75w140 LS albo oryginał G055145A2 za 550zł. Ja aktualnie zamówiłem Millers CRX LS 75w140 NT+ i będę testował. Jeśli chodzi o tylny dyfer to masz zwykły czyli tak samo jak przedni G052145S2 tak to wygląda.
 
Czyli najlepiej od razu wylać olej z torsena i zalać jakiś 75w140 LS np Millers czy mogę killa/naście t km zrobić na nim i zmienić?
Póki co nie zauważyłem jakiś negatywnych objawów, no ale też nie robiłem jakiś ekstremalnych manewrów, kilka razy w palnik przy wyprzedzaniu.
Co do tylnego dyfra to może zostać ten 75w85 ls +ar9100 nie narobi szkód/nie zmniejszy ochrony, czy też lepiej wylać i zalać 75w90? ;)
 
@Konrad097 Ale napisałem, że oryginał to 75w90 czyli zalej Ravenol VSG 75w90 z przodu i z tyłu to dobry olej. Po Ci olej LS do zwykłego dyfra? Jeśli chodzi o Torsen to przeczytaj co napisałem, jeśli chcesz sprawdzić zużycie olej w Torsenie to skręć kołami na maksa i mocno rusz i jeśli będzie gładko bez przeskawiania ruszało auto czy bez wibracji to olej jeszcze może pojeździć.
 
@screamaster Problem w tym, że już zalałem te oleje Ravenola które napisałem (temat założyłem 1 marca) :D I teraz chodzi mi o to czy je wylać - tylny most /torsen - czy zostawić. Jutro sprawdzę przy mocnym ruszaniu jak się zachowuje, przy normalnym skręcaniu 90st nic nie czułem ;) Wymiana była bardziej profilaktyczna bo przebieg tylko 105tys km, wcześniej nic się też nie działo ;)

A taki olej do dyfra z tylu 75w85 DGL LS dobrała mi wyszukiwarka Ravenola jak i Pan z działu technicznego po numerze VIN
 

Attachments

  • Screenshot_20240318_233907_Chrome.jpg
    Screenshot_20240318_233907_Chrome.jpg
    625,5 KB · Odwiedzin: 14
@Konrad097 Panowie z Ravenola nie mają czasem pojęcia co mówią albo wciskają na siłe to co jest, jak pisałem im, że Ravenol AWD-TOR nie nadaje się do Torsena i podawałem przykłady nie tylko u mnie, że po ich oleju przy nagrzanym Torsenie ruszając lub podczas wolnej jazdy na skręconych kołach i mocniejszego naciśnięciu gazu są wibracje i efekt "tarki" na kołach to pisali w zaparte, że ich olej jest lepszy. Po zalaniu oryginału u KAZDEGO z kim rozmawiałem efektu nie ma i mechanizm pracuje idealnie, tyczy się to wszystkich skrzyń automatycznych 6hp i 8hp a nawet Stronic w Audi i wszystkich autach Vaga. A wracając do twojego pytania, 75w85 LS nie powinien zniszczyć Ci przekładni ale jak masz parę zł i możliwość to dla spokoju zalał bym 75w90, zwłaszcza że wymiana jest prosta chyba że musisz płacić za mechanika kilka stów i szkoda Ci czasu i kasy to już sam wybierz.
 
@screamaster Dla spokoju zakupie jednak oryginał G055145A2 do torsena. Można go doprawić AR9100 40ml/litr czy lepiej nie ryzykować i wlac sam olej?
Na tył 75w90 Ravenola będzie ok czy polecisz coś lepszego? ;)
 
@Konrad097 Torsen G055145A2 BEZ DODATKOW !! Olej specjalnie stworzony z dodatkiem Sturaco FM 1992 na potrzeby Torsena, nie wolno nic dolewać do tego oleju bo nie będzie efektywnie rozdzielać momentu na tył i przód. Aktualnie przetestowałem Millersa 75w140 LS i to nie jest to, lepiej niż na Ravenolu AWD-TOR ale jednak bez oryginału się nie obędzie.

Przedni i Tylny dyferencjał to olej G052145S2 jak już chcesz kupić oryginał to taki zalej lub każdy 75w90 bez dodatków, Akurat tutaj Ravenol jest ok, w sumie wracając do Torsena to też jest 75w90 prawdopodobne tylko tam masz ten magiczny dodatek który działa cuda tutaj
 
Back
Top