• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C5 2.7 biturbo

gniochu

Nowy użytkownik
Samochód
A6 C5 2.7
Marka samochodu
Audi A6 C5
Budżet/ile litrów
150
Styl jazdy
Silnik
2.7 biturbo
Data produkcji
2003
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Castrol 10w60
Witam. Jestem nowy na forum. Szykuje się na zmianę oleju i myślałem nad przejściem na coś innego ze względu że Castrol nie ma dość dobrej opinii i zostawia nagar. Co byście polecili? Dodam że olej wymieniam co 10tys km do max 12tys. Od wymiany do wymiany dokawem około 2 litrów w zależności od stylu jazdy.
 
Do czego takie "gęste mazidło" Ci potrzebne?
W tym silniku postawiłbym w ciemno na 5w30 lub 5w40 i nic więcej.
Castrol jak każdy olej, spełnia normy.
Opiniami to się przejmować nie warto, bo to zwykle odwracanie kota ogonem.
 
Dwa litry na 10tys to nie jest tak dużo.
Proponuję 5w40 z normą mb 229.5 taki olej powinien być troche mocniejszy
 
1) Castrol robi bardzo dobre oleje
2) 10w60 w tym silniku to przegięcie, więcej szkód niż pożytku.
3) Przed wymianą zastosuj płukankę

Co do oleju to na początek wlej Lotos Syntetic Plus 5w40, to porządny, nowoczesny olej, który da radę. Pierwszą wymianę zrób po ok 5000km, kolejny raz wlej mocną płukankę, a potem nowe filtry i dalej Lotos 5w40. Wyczyszczenie silnika z nagarów powinno zmniejszyć pobór oleju, bo 2l na 10 tys. to nie jest mało.

Jeśli masz obawy przed Lotosem to docelowo po pierwszej wymianie możesz zastanowić się np nad Mobil FS 0w40, bardzo dobry olej.
 
A powiedzcie czy jak przejdę na 5w40 np to nie rozszczelni mi silnika? Albo nie zacznie znikać w zastraszającym tempie? Bo moim zdaniem i z opini użytkowników tego modelu wcale tak dużo oleju mi nie ginie patrząc że to V-ka z 2 turbinami której czasem nie oszczędzam.
 
10w60 to nie jest masło, które uszczelnia silnik, a 5w40 nie jest rozpuszczalnikiem, który rozwala uszczelnienia. Śmiało możesz przejść na taką lepkość.
 
Do czego takie "gęste mazidło" Ci potrzebne?
W tym silniku postawiłbym w ciemno na 5w30 lub 5w40 i nic więcej.
Castrol jak każdy olej, spełnia normy.
Opiniami to się przejmować nie warto, bo to zwykle odwracanie kota ogonem.
SACZI milczenie czasem jest złotem. Jak nie wiesz co potrzeba do 2.7 biturbo to lepiej nic nie pisz bo odpowiedzialności za wybór nie ponosisz.
 
W tym wypadku "ślepe" trzymanie się zaleceń producenta to gruby błąd. Ja znam ludzi co dłubią te silniki i nikt tam o 5W30 nawet nie pomyśli a zrobić krzywdę takiemu silnikowi na takiej lepkości podobno nie problem. Najczęściej stosuje się 10W50 lub nawet 10W60. W60 to moim zdaniem przesada ale nic niżej 5W40 bym nie zastosował a optymalnie moim zdaniem 5W50.
 
Producent wymaga stosowania normy 502.00, ale ze względu na bardzo wysokie temperatury oleju, praktykuje się stosowanie lepkości 5w40, 5w50.
 
Nomę 502.00 to jak mawia jeden znajomy "nawet woda spełnia" tak więc w tej normie możemy mieć oleje super hiper jak i najgorsze sorty.
 
Miałem 2.7biT BES po chipie i po zakupie zalany był Castrol 5W30, przy ostrzejszej jeździe były zauważalne ubytki po pewnym czasie oraz olej osiągał wysokie temperatury. Zdecydowałem się wlać Neste 5W50 i zapomniałem o dolewkach oleju i temperatury spadły. Do tego silnika moim zdaniem optymalne jest 5W50 i taki olej bym tutaj polecał.
 
Jeśli 5w50 to może czas na Gulfa 5w50 bądź Repsola Carrera ? To mocne oliwy . Ewentualnie Eurol Super Lite 5w50 na przeplukanie .
Z 10w60 mocny jest Eurol Maxence, bynajmniej tak twierdzi papier ;)
 
Dakar też. Ale 10W60 to chyba do cywilnej jazdy przesada. Carrear 5W50 to chyba no 1 wśród 5W50. Gulf też niezły ale jednak półka niżej. Eurol czy Valvo VR1 5W50 są dobre ale bardziej budżetowo i to zupełnie nie ta półka co Carrera.
Osobiście bym lał Carrere +AR9200V2.
Post automatically merged:

Miałem 2.7biT BES po chipie i po zakupie zalany był Castrol 5W30, przy ostrzejszej jeździe były zauważalne ubytki po pewnym czasie oraz olej osiągał wysokie temperatury. Zdecydowałem się wlać Neste 5W50 i zapomniałem o dolewkach oleju i temperatury spadły. Do tego silnika moim zdaniem optymalne jest 5W50 i taki olej bym tutaj polecał.
Neste 5W50 dobry i sprawdzony olej. Bez fajerwerków ale jest jak najbardziej ok.
 
Moim zdaniem wzrost temperatury oleju to ewidentny objaw jego zużycia. Generalnie inaczej niż się powszechnie uważa im niższa lepkość tym niższe temperatury bo lepszy flow oleju (choć nie zawsze i nie we wszystkich silnikach a wiele zależy od oleju) wiec jak na 5W30 olej osiąga wyższe temperatury niż a 5W50 to sądzę, że już było po oleju co mnie nie dziwi bo wiem, że 5W30 po prostu nie daje rady w tym silniku a przynajmniej nie "zwykłe" 5W30.
 
Druga strona medalu jest taka, że jak silnik generuje wysokie temperatury, to zmianami lepkości nie zawsze je obniżymy do wartości oczekiwanych. Natomiast można taką zmianą lepkości wydłużyć życie oleju i odporność na degradację. Trzeba pamiętać, że lepkość powyżej 100 stopni nadal spada i dobrać olej tak, by znosił temperatury poziomu 120-130 st.
 
Back
Top